Jak podpořit prodej během letních měsíců
Praha, 15. července 2015 – Teplé počasí vytáhne většinu lidí ven, pryč od klávesnic. Pro online obchodníky to i přes vzrůstající podíl nákupů přes mobilní zařízení znamená pokles. V porovnání s prosincem, kdy se prodává nejvíce, je pokles o 32 %, oproti ročnímu průměru to pak dělá 9 %. Přinášíme tři tipy, jak podpořit prodej v těchto měsících.
Pro provozovatele e-shopů znamenají letní měsíce pokles tržeb. Může za to především teplé počasí, kdy lidé tráví více času venku v přírodě a nemají takovou potřebu nakupovat. Nejedná se o dramatický propad, oproti průměrnému měsíci je to o 9 %. „Mnoho e-shopařů využívá toto období k inovaci svého obchodu, potažmo přípravě na předvánoční nápor. Přesto je možné jednoduchými kroky podpořit prodej i přes léto,“ říká Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.
Sociální sítě – Především mladší generace je silně napojená na sociální média, kde sdílí svoje zážitky. Proto je dobré využít tyto kanály k občasnému informování o nových produktech a slevách, a to formou kvalitních produktových fotografií nebo slevových kupónů. Je nutné být aktuální a reagovat na komunikaci svých klientů obratem.
Newslettery – Jediné, co lidé vždy stoprocentně kontrolují, i když nebrouzdají po internetu, jsou e-maily. Proto je dobré se připomenout a poslat krátké newslettery, ve kterých mohou e-shopaři nabídnout letní zboží nebo služby. Ideální je informovat také o slevách a novinkách. Přímý e-mailing na všechny kontakty v databázi je spolehlivý nástroj, jak komunikovat se svými zákazníky a informovat je.
Slevy pro každý den – Lidé mají rádi slevy. Proto je vhodné pro ně připravit zajímavé nabídky a soutěže. Ideální je mít tyto akce pravidelně, na denní nebo týdenní bázi. Je samozřejmé toto vše komunikovat na sociálních sítích a zapojit tak své zákazníky.
Důležitá je i vizuální stránka e-shopu. Letní světlé barvy a motivy navodí u zákazníků pocit volna a pohody, což je udrží déle na stránkách internetového obchodu. „Stejně jako kdykoli jindy platí i přes léto pravidlo, že čím více interakce je mezi e-shopem a zákazníkem, tím je větší pravděpodobnost, že si něco koupí,“ připomíná Miroslav Uďan.
O společnosti Shoptet
Shoptet se na českém trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. Pronájem internetového obchodu zahrnuje širokou škálu služeb, jako například napojení na ekonomické systémy, různé platební metody a také propojení se sociálními sítěmi a aukčním portálem Aukro.cz. V současné chvíli má Shoptet.cz v portfoliu více než 5 000 aktivních e-shopů, což tvoří zhruba 20 % komerčních řešení na českém trhu. Mezi prvními v ČR nabízí službu, která umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho systém. Majoritním vlastníkem společnosti Shoptet.cz je investor Ondřej Tomek.
Více informací o společnosti Shoptet.cz najdete vždy na www.shoptet.cz
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Respirátory o víkendu na internetu hledalo 600 tisíc lidí, zájem je hlavně o balení po pěti a deseti kusech
- Před Valentýnem se v e-shopech daří erotickým deskovým hrám, online nákupy květin vzrostou až o třetinu
- Česká e-commerce získá další impulz k rozvoji, e-shopová jednička Shoptet pomáhá začínajícím e-shopařům vzdělávacím projektem
- E-shopy na platformě Shoptet loni prodaly za 36 miliard korun, meziročně zvýšily celkový obrat o polovinu
- Nové dvoufaktorové ověření totožnosti může krátkodobě snížit podíl plateb kartou v e-shopech až o deset procentních bodů
- Češi loni v e-shopech utratili rekordních 217 miliard, zájem vzrostl hlavně o nákup potravin online
- Češi před Vánoci utratili v e-shopech téměř 70 miliard korun, na jednoho obyvatele připadají tři objednávky
- Nejčastějšími dárky z e-shopů budou chytré hodinky, robotické vysavače i poukazy, více než polovina nákupů je z mobilů
- Rekordní den předvánočních nákupů v e-shopech přišel dříve než loni, Češi včera nakoupili za jeden a půl miliardy
- Slevy během Black Friday dosáhnou ve velkých e-shopech 35 %, týkat se ale budou hlavně výprodejového zboží
Poslední články z blogu
- Když e-shop mění jméno: Jak se z Nemléko stal Optimistic
- Únorové novinky
- Vydělat milion za rok? Když se člověk snaží, nemá to limit
- Nová architektura a expanze? Výzvy, kdy určujeme směr na roky dopředu, říká CTO Filip Kopecký
- Proč si Josef Hojdar svůj e-shop s doplňky z mramoru vytesal na Shoptetu a jak mu pomáhá v podnikání?
- Platební metody a platební brány v roce 2021
- Migrace e-shopu s prémiovým kuchyňským nádobím na Shoptet řešení – případová studie
- Stone Imperial: Více než placená reklama se mi dosud osvědčilo doporučování spokojenými klienty
- Vlastní výroba potravin: jak založit živnost a provozovnu – 1. díl
- Lednové novinky