Jaro je ideální pro založení e-shopu
Praha, 15. března 2016 – Po vánočních nákupech a novoročních výprodejích se může zdát, že si e-shopaři konečně budou moci vzít delší dovolenou. Pravdou ale je, že v těchto dnech se pilně připravují na další rok a svůj obchod vylepšují. Pro začínající je právě tato doba vhodná pro založení e-shopu, mají tak dostatek času se etablovat na trhu před hlavní nákupní sezónou.
Lidé v e-shopech nakupují po celý rok, ale stejně jako v kamenných obchodech nejvíce utratí během předvánočních nákupů a novoročních výprodejů. Dalo by se tedy říci, že pak pro provozovatele internetových obchodů nastává klidové období. „Opak je pravdou. Na jaře mají e-shopaři plné ruce práce. Vedle toho, že musí zhodnotit a analyzovat předchozí rok a naplánovat ten nastávající, je tento čas důležitý i z hlediska údržby a rozvoje obchodu. E-shop musí jít s dobou, mít nejen moderní design, ale i technické vychytávky,“ říká Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet. Nevyplatí se přípravu podceňovat, výsledky práce se dostaví až za několik měsíců.
Je nepsaným pravidlem, že začít s e-shopem je nejlepší právě v první polovině roku. Jen tak se může obchod dostatečně etablovat před hlavní sezónou a získat stálé klienty. Založit nový e-shop znamená spoustu práce. Provozovatel musí vedle základních věcí vyzkoušet, zda všechno funguje a vyhovuje zákazníkům. „Je důležité plně využít všechny možnosti, jak dát o sobě vědět a připravit strategii na vánoční prodej. To všechno potřebuje čas,“ popisuje Miroslav Uďan a dodává: „V tomto období pravidelně přibývá do naší shoptetí rodiny nejvíce obchodů. Během jarních měsíců zaznamenáváme 40 % celkového počtu nových e-shopů.“
Samotné založení e-shopu je otázkou doslova několika vteřin, pokud e-shopař zvolí možnost pronájmu. Před tím musí však člověk mít jasný byznys plán a vědět, koho a jak chce svým obchodem oslovit. Podle toho se pak odvíjí vše ostatní. Jistá časová rezerva je potřeba pro vyzkoušení fungování všech náležitostí e-shopu a externí spolupráce, jako je například zásobování, platební možnosti či doprava. Každá skupina zákazníků vyžaduje něco jiného. To samé platí zejména u způsobu komunikace.
O společnosti Shoptet
Shoptet se na českém trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. Pronájem internetového obchodu zahrnuje širokou škálu služeb, jako například napojení na ekonomické systémy, různé platební metody a také propojení se sociálními sítěmi a aukčním portálem Aukro.cz. V současné chvíli má Shoptet.cz v portfoliu více než 7 300 aktivních e-shopů, což tvoří zhruba 20 % komerčních řešení na českém trhu. Mezi prvními v ČR nabízí službu, která umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho systém. Majoritním vlastníkem společnosti Shoptet.cz je investor Ondřej Tomek.
Více informací o společnosti Shoptet.cz najdete vždy na www.shoptet.cz
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků
- AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?
- E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou
- Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu
- Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst
- Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday
- Dosahují milionových obratů výrobou kvalitních potravin s přípravou začali doma během pandemie
- Úspěšní podnikatelé jako výzva k online podnikání – nová kampaň Shoptetu
- Zájem Čechů o nákup na malých a středně velkých e-shopech stále roste. Rádi objevují unikátní produkty a služby
- Češi o sebe více pečují. Roste zájem o kosmetiku, roli hraje kvalita a udržitelnost
Poslední články z blogu
- Spolupráce se Shoptet Partnery je pro nás klíčová, i proto potřebuje tým posilu
- SEO nebo PPC? Do čeho se vašemu e-shopu vyplatí investovat?
- Reshoper 2024: Co dělají jinak e-shopy, které rostou i v nepředvídatelné době?
- Retence aneb Jak mít spokojeného zákazníka, který pravidelně nakupuje
- Jak efektivně řešit chybové stránky 404?
- „Dobrý lídr inspiruje v profesní i osobní rovině,“ říká šéf slovenského Salesu
- SEO v roce 2024 – jeho proměny i konstanty
- Co jako OSVČ přichystat k podání daňového přiznání z příjmů?
- Smlouvy s dodavateli a distributory. Co si pohlídat z hlediska práva?
- Google Consent Mode v2 a konec cookies třetích stran. Co znamenají pro váš e-shop?