Jaro je ideální pro založení e-shopu
Praha, 15. března 2016 – Po vánočních nákupech a novoročních výprodejích se může zdát, že si e-shopaři konečně budou moci vzít delší dovolenou. Pravdou ale je, že v těchto dnech se pilně připravují na další rok a svůj obchod vylepšují. Pro začínající je právě tato doba vhodná pro založení e-shopu, mají tak dostatek času se etablovat na trhu před hlavní nákupní sezónou.
Lidé v e-shopech nakupují po celý rok, ale stejně jako v kamenných obchodech nejvíce utratí během předvánočních nákupů a novoročních výprodejů. Dalo by se tedy říci, že pak pro provozovatele internetových obchodů nastává klidové období. „Opak je pravdou. Na jaře mají e-shopaři plné ruce práce. Vedle toho, že musí zhodnotit a analyzovat předchozí rok a naplánovat ten nastávající, je tento čas důležitý i z hlediska údržby a rozvoje obchodu. E-shop musí jít s dobou, mít nejen moderní design, ale i technické vychytávky,“ říká Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet. Nevyplatí se přípravu podceňovat, výsledky práce se dostaví až za několik měsíců.
Je nepsaným pravidlem, že začít s e-shopem je nejlepší právě v první polovině roku. Jen tak se může obchod dostatečně etablovat před hlavní sezónou a získat stálé klienty. Založit nový e-shop znamená spoustu práce. Provozovatel musí vedle základních věcí vyzkoušet, zda všechno funguje a vyhovuje zákazníkům. „Je důležité plně využít všechny možnosti, jak dát o sobě vědět a připravit strategii na vánoční prodej. To všechno potřebuje čas,“ popisuje Miroslav Uďan a dodává: „V tomto období pravidelně přibývá do naší shoptetí rodiny nejvíce obchodů. Během jarních měsíců zaznamenáváme 40 % celkového počtu nových e-shopů.“
Samotné založení e-shopu je otázkou doslova několika vteřin, pokud e-shopař zvolí možnost pronájmu. Před tím musí však člověk mít jasný byznys plán a vědět, koho a jak chce svým obchodem oslovit. Podle toho se pak odvíjí vše ostatní. Jistá časová rezerva je potřeba pro vyzkoušení fungování všech náležitostí e-shopu a externí spolupráce, jako je například zásobování, platební možnosti či doprava. Každá skupina zákazníků vyžaduje něco jiného. To samé platí zejména u způsobu komunikace.
O společnosti Shoptet
Shoptet se na českém trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. Pronájem internetového obchodu zahrnuje širokou škálu služeb, jako například napojení na ekonomické systémy, různé platební metody a také propojení se sociálními sítěmi a aukčním portálem Aukro.cz. V současné chvíli má Shoptet.cz v portfoliu více než 7 300 aktivních e-shopů, což tvoří zhruba 20 % komerčních řešení na českém trhu. Mezi prvními v ČR nabízí službu, která umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho systém. Majoritním vlastníkem společnosti Shoptet.cz je investor Ondřej Tomek.
Více informací o společnosti Shoptet.cz najdete vždy na www.shoptet.cz
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Obrat e-shopů byl v letošním prvním kvartálu o 16 miliard korun vyšší než v loňském, e-shopy Shoptetu v růstu překonaly průměr trhu
- Do čela Shoptetu od dubna usedl nový CEO, zakladatele Miroslava Uďana střídá Samuel Huba
- Češi si v pandemii zvykli na nákupy v e-shopech, čtyři z deseti lidí budou nakupovat převážně online i po návratu k normálu
- Tým Shoptetu posílil Ivo Mrena z Peppermint Digital, zaměří se na slovenský trh i budování značky Shoptet Premium
- Online poptávka po rozvozu květin je před MDŽ třikrát větší než na Valentýna, květiny v e-shopech koupilo 140 tisíc mužů
- Respirátory o víkendu na internetu hledalo 600 tisíc lidí, zájem je hlavně o balení po pěti a deseti kusech
- Před Valentýnem se v e-shopech daří erotickým deskovým hrám, online nákupy květin vzrostou až o třetinu
- Česká e-commerce získá další impulz k rozvoji, e-shopová jednička Shoptet pomáhá začínajícím e-shopařům vzdělávacím projektem
- E-shopy na platformě Shoptet loni prodaly za 36 miliard korun, meziročně zvýšily celkový obrat o polovinu
- Nové dvoufaktorové ověření totožnosti může krátkodobě snížit podíl plateb kartou v e-shopech až o deset procentních bodů
Poslední články z blogu
- Na Shoptet chtějí větší a větší značky. To mě na práci obchodníka baví
- Ptáme se v Doller, jak budovat komunitu a brand
- Březnové novinky
- Recyklační příspěvek: jak ho uvést na účtenku?
- Technická podpora je i o komunikaci. Jedině tak klientovi nabídneme nejlepší řešení
- Jak převést offline business do onlinu – Případová studie
- Petr Handlíř: Jak z reklamy na Facebooku vytěžit maximum?
- Chcete lépe pracovat s daty? Jak jednoduše na Google Data Studio, ukáže Tomáš Hanáček
- Výroba potravin doma a bezpečnost potravin – 2. díl
- Když e-shop mění jméno: Jak se z Nemléko stal Optimistic