Láska prochází žaludkem. Hitem letošního Valentýna je čokoláda
Trendem oslav svátku svatého Valentýna je pro tento rok čokoláda. Podle největší tuzemské e-shopové platformy Shoptet vzrostl za poslední dva týdny zájem o bonboniéry o 62 %. Oproti loňskému roku také stoupl zájem o erotické zboží. Jen za leden eviduje Shoptet meziroční nárůst tržeb o 116 %. V průběhu dne zamilovaných odhadují analytici již tradiční zvýšení poptávky po dovozu květin o třetinu.
Svátek zamilovaných je pro letošní rok ve znamení sladkého. Zájem o čokoládové bonboniéry potvrzují data společnosti Shoptet, na jejíž platformě běží téměř 30 tisíc e-shopů v ČR. Podle nich se za poslední dva týdny, ve srovnání s běžným obdobím, zvýšil v českých internetových obchodech zájem o bonboniéry o zhruba 62 %.
Mezi již tradiční valentýnské dary se řadí i erotické zboží. O to je letos podle dat Shoptetu zvýšený zájem. V meziročním srovnání oproti loňskému lednu došlo u e-shopů s erotickým zbožím k nárůstu tržeb o 116 %.
„V průběhu roku stoupá prodej erotického zboží vždy na Valentýna a na Vánoce. Ty sice bývají obvykle silnější, ovšem rok 2022 je v meziročním srovnání opravdu výjimečný,“ komentuje Huba.
Zákazníci si rovněž zvykli na možnost online objednání a doručení květin. V den svatého Valentýna odhaduje Shoptet zvýšení zájmu přibližně o třetinu.
Anglosaský svátek zamilovaných
Den svatého Valentýna přišel do Čech z anglosaských zemí. Slaví ho zamilovaní partneři, kteří si 14. února vyznávají lásku. A to jak formou různých menších i větších pozorností a darů. Tradice svátku odkazuje ke kněžímu Valentýnovi, který oddával mladé páry navzdory zákazu, za což byl zatčen a právě 14. února popraven.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Neodolatelně lákavé výprodeje budou letos naposledy, novela zamezí manipulaci s cenami
- Nejvýdělečnějším segmentem je prodej erotiky, v Česku boduje i za krize
- Zájem o zboží z druhé roky kvůli inflaci roste letos už o pětinu
- Česká e-commerce stagnuje: Velcí hráči zažívají výkyvy, malí stabilně rostou
- Zájem o zboží z druhé ruky kvůli inflaci roste letos už o pětinu
- Do Česka přichází trend D2C: firmy obchází prostředníky a loví zákazníky napřímo
- Shoptet: Růst e-commerce se v druhém čtvrtletí téměř zastavil, nejvíce na něj doplácí velcí hráči
- Letní sezóna začíná. Češi se připravují na léto v tuzemsku i za hranicemi
- Nastupující trend: Češi podporují lokální byznys, obrat menších e-shopů překonal největší hráče
- Zájem o platební bránu Shoptet Pay rychle roste. Během prvního kvartálu od spuštění získala 2 000 e-shopů
Poslední články z blogu
- „E-shop je pro mě velká věc. Lidé si radši koupí knížku přímo ode mě než v knihkupectví,“ říká Jaroslav Kmenta
- Co jako OSVČ přichystat k podání daňového přiznání z příjmů?
- Jak na reklamace a odstoupení od smlouvy. Co je nového, přiblíží Petra Dolejšová
- Vychytávky pro marketingové kampaně
- Inventura a účetní závěrka roku. Co si v e-shopu pohlídat?
- E-shop a nevyzvednuté zásilky na dobírku. Jak je řešit?
- Jak z náhodného vánočního nakupujícího udělat svého věrného zákazníka?
- Jak využít Black Friday pro růst vlastního e-shopu
- 5 tipů, jak na e-mailing během vánoční sezony
- 5 rad odborníků pro vánoční sezónu 2022