Letní sezóna začíná. Češi se připravují na léto v tuzemsku i za hranicemi
Přípravy na léto začaly a na českých e-shopech roste vyhledávání produktů ze segmentu cestování, meziročně až o 127 %. Podle dat společnosti Shoptet ale žebříčkům nejvyhledávanějšího zboží pro letošní letní sezónu dominují i produkty typické pro dovolenou strávenou doma na zahradě nebo na chalupě, například bazény nebo zmrzlinovače.
Zájem o produkty ze segmentu cestování, jako jsou například kufry, vzrostl za poslední měsíc o 52 %, meziročně je to až 127 %. Češi se připravují i na cestování po vlastní ose – mobilní příslušenství a GPS ve srovnání s minulým měsícem vyhledávají o 65 % častěji.
Nástup jara byl letos pozvolný, i naproti tomu ale chování zákazníků napovídá, že jsou přípravy na léto v plném proudu. „Z dat vyhledávání na e-shopech je zřejmé, že se lidi připravují na prázdniny, oproti přelomu května a června teď vyhledávají více zboží z oblasti cestování, sportu a turistiky, stále roste i zájem o vše pro dům a zahradu a očekáváme, že tento trend ještě posílí,“ říká Samuel Huba, CEO společnosti Shoptet.
Češi se chtějí koupat ve vlastním
V meziročním srovnání také Čechy stále více přitahují vlastní bazény. Jejich vyhledávání vzrostlo na českých e-shopech ve srovnání s květnem 2021 o 127 %. „Větší investice typu bazénu lidi už nechtějí odkládat, hlavně kvůli inflaci a s ní spojenému zdražování. Vidíme tendenci koupit dražší věci ještě za „staré ceny“, to se týká třeba i vybavení na kempování, stanů a podobně,“ vysvětluje Samuel Huba.
Za poslední dva měsíce obecně vzrostla hledanost produktů, které naznačují, že minimálně určitá část lidí počítá s létem stráveným v České republice. Například o samoopalovací přípravky vzrostl zájem o 206 %, stejně tak tomu bylo u zmrzlinovačů, které byly vyhledávány o 84 % více.
Stále oblíbenější kempování
V porovnání s loňskem se zdá, že se Češi více připravují i na venkovní aktivity, meziročně se zvýšil zájem o piknikové deky (hledanost ve srovnání květen 2021 vs. květen 2022 vzrostla o 127 %), více vyhledávají i produkty z kategorie kempování (hledanost meziročně vzrostla o 133 %).
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Neodolatelně lákavé výprodeje budou letos naposledy, novela zamezí manipulaci s cenami
- Nejvýdělečnějším segmentem je prodej erotiky, v Česku boduje i za krize
- Zájem o zboží z druhé roky kvůli inflaci roste letos už o pětinu
- Česká e-commerce stagnuje: Velcí hráči zažívají výkyvy, malí stabilně rostou
- Zájem o zboží z druhé ruky kvůli inflaci roste letos už o pětinu
- Do Česka přichází trend D2C: firmy obchází prostředníky a loví zákazníky napřímo
- Shoptet: Růst e-commerce se v druhém čtvrtletí téměř zastavil, nejvíce na něj doplácí velcí hráči
- Letní sezóna začíná. Češi se připravují na léto v tuzemsku i za hranicemi
- Nastupující trend: Češi podporují lokální byznys, obrat menších e-shopů překonal největší hráče
- Zájem o platební bránu Shoptet Pay rychle roste. Během prvního kvartálu od spuštění získala 2 000 e-shopů
Poslední články z blogu
- „E-shop je pro mě velká věc. Lidé si radši koupí knížku přímo ode mě než v knihkupectví,“ říká Jaroslav Kmenta
- Co jako OSVČ přichystat k podání daňového přiznání z příjmů?
- Jak na reklamace a odstoupení od smlouvy. Co je nového, přiblíží Petra Dolejšová
- Vychytávky pro marketingové kampaně
- Inventura a účetní závěrka roku. Co si v e-shopu pohlídat?
- E-shop a nevyzvednuté zásilky na dobírku. Jak je řešit?
- Jak z náhodného vánočního nakupujícího udělat svého věrného zákazníka?
- Jak využít Black Friday pro růst vlastního e-shopu
- 5 tipů, jak na e-mailing během vánoční sezony
- 5 rad odborníků pro vánoční sezónu 2022