Poslední článek na blogu

Vybíráme sociální sítě pro e-shop. Jaké a kolik jich mít?

Odebírat novinky e-mailem

Nevyplňujte toto pole:
Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů
 

Letošní ShopCamp se opravdu vydařil!

19. října 2015
 

Praha, 19. října 2015 – Pod taktovkou společností ShopSys a Shoptet, předních hráčů na českém trhu v oblasti pronájmu a tvorby e-shopů, se v sobotu 17. října uskutečnil druhý ročník konference ShopCamp. Přednáškový sál Fakulty architektury ČVUT byl obsazen do posledního místa. Během 9 přednášek a 5 workshopů získali účastníci cenné rady, jak na e-shop a také zajímavé informace o české e-commerce.

ShopCamp2015_Mira%20a%20Petr

V úvodní přednášce Tomáše Bravemana z Heureka.cz se přítomní dozvěděli, že odvětví, které nejvíce v minulém roce on-line posílilo, je prodej drogerie, a to o 106 %. Navíc tento segment neovládají velcí hráči a je zde rozhodně prostor pro další obchody a růst. Překvapivou informací bylo i to, že on-line prodeji oblečení vévodí Tchibo. Z celkového obratu e-commerce nejvíce ukrajují mobilní telefony (24,1 %) a bílá technika (20 %). Třetí místo s 9 % obsadilo zboží spadající do sekce dům a zahrada.

Další přednášky pod taktovkou předních českých odborníků na on-line marketing přinesly e-shopařům rady a inspiraci. Marek Prokop přinesl úvahu o tom, co zbude e-shopům, pokud vypnou všechny kampaně. Vyzdvihl IT a logistiku, tedy příjemný nákup a rychlé doručení. Jana Nádvorníková vystoupila s tématem PPC reklam a zdůraznila, že základem je přehledný e-shop, ve kterém se zákazník neztratí. Bez toho nelze stavět dál. Výrazně doporučovala také úzkou spolupráci mezi majitelem e-shopu a PPC specialistou. Eliška Vyhnánková pak radila, jak pracovat s Facebookem a upozornila na skutečnost, že Facebook má na reálného uživatele milion impulzů a jak lépe cílit reklamu přímo pro něj. Dopolední přednášky uzavřel Jan Kvasnička, odborník na UX, jehož vystoupení se zabývalo personalizací, která není jen o tom, zobrazit výpis prohlédnutých produktů. Je nutné s ní pracovat a například skvělým místem je prázdný košík, který pak zákazníka navede zpět do e-shopu. Také zdůraznil možnost využívání geolokace v případě výdejových míst.

ShopCamp2015_sal posluchaci

Pavel Ungr, specialista na SEO, všem e-shopařům připomenul důležitost analýzy klíčových slov, bez které nelze postavit e-shop s dobrou strukturou. Současně však upozornil, že na prvním místě je vždy zákazník, který se musí v obchodě cítit dobře a orientovat se v něm. Jan Tichý z Medio Interactive pak hovořil o přemíře analytických nástrojů, které mají e-shopaři k dispozici a které je zahlcují nepotřebnými informacemi a dalšímu rozhodování nijak nepomáhají. Přitom dle jeho zkušenosti stačí mít 4-5 reportů se správnými čísly.

V rámci ShopCampu také vystoupil investor Ondřej Tomek, který dal přítomným návod jak oslovit případné investory a na které věci si dát pozor. Nadšení je jedním ze základních signálů možného úspěchu daného projektu. Je možné jej přetlumočit jako schopnost vytrvat, i když se nebude dařit. Popsal také, že je výrazný rozdíl v jednání a záměrech investora, pokud do projektu vkládá své peníze nebo peníze získané od dalších subjektů.

V rámci konference mělo možnost krátce prezentovat své produkty šest startupů. Představily se tak například služby konkurenčních cenových reportů a predikcí, datové analytiky, personalizace, online chatu či nástroje na jednoduchou volbu velikostí oblečení.

„Při výběru přednášejících jsme chtěli účastníkům přinést jak zajímavé informace, tak i rady. Věřím, že se nám to povedlo, přednáškový sál i workshopy byly obsazené do posledního místa. Videa všech přednášek budou v horizontu několika dnů na webu,“ říká Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

„Stejně jako minulý rok byla na ShopCampu super atmosféra. Sešli se tu opět skvělí lidé, jak přednášející, tak posluchači, a to je pro nás jasný impulz, že myšlenku těchto campů má smysl dále rozvíjet. Už teď přemýšlíme nad dalším ročníkem a jediné co můžeme prozradit je, že to bude opravdu velké!“ shrnuje dnešní akci Petr Svoboda, CEO společnosti ShopSys.

ShopCamp2015_pred salem

O společnosti Shoptet

Shoptet se na českém trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. Pronájem internetového obchodu zahrnuje širokou škálu služeb, jako například napojení na ekonomické systémy, různé platební metody a také propojení se sociálními sítěmi a aukčním portálem Aukro.cz. V současné chvíli má Shoptet.cz v portfoliu přes 6 000 aktivních e-shopů, což tvoří zhruba 20 % komerčních řešení na českém trhu. Mezi prvními v ČR nabízí službu, která umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho systém. Majoritním vlastníkem společnosti Shoptet.cz je investor Ondřej Tomek.

Více informací o společnosti Shoptet.cz najdete vždy na www.shoptet.cz.

O společnosti ShopSys

ShopSys je shopdeveloper a již 12 let na vlastní platformě vyvíjí českým a slovenským klientům e-shopy. Zaměstnává přes 50 odborníků, z nichž se většina stará o funkčním rozvoj e-shopů a nonstop dohled. Předním e-shopům své kapacity a know-how nabízí pomocí agilních kontraktů a měsíčních paušálů. Českou online komunitu posouvá prostřednictvím odborných konferencí ShopCamp, Barcamp Ostrava a PHPlive. 

Kontakt pro novináře

pr@shoptet.cz

Sledujte nás

FacebookTwitterYoutubeRss