Letošní tržby e-shopů během Black Friday budou atakovat 4 miliardy korun. Zákazníci se bojí nedostatku zboží v adventním období
Odborníci z oblasti e-commerce očekávají rekordní zájem zákazníků o Black Friday. Podle společnosti Shoptet, která má pod správou přes 28 000 e-shopů, se letošní tržby během tohoto slevového období přiblíží 4 miliardám korun. Zájem bude především o hračky, elektroniku a hry na počítače a konzole.
Pro zákazníky představuje Black Friday šanci, jak zakoupit zboží výrazně levněji. Pro maloobchodníky je to zase hnací motor prodejů před blížícími se Vánocemi. Letošní svátek slev, který mnoho prodejců prodlouží z pátku 26. listopadu na celý víkend, bude podle odborníků rekordní. Očekávají, že tržby na internetu dokonce výrazně překonají výsledky z loňského roku, kdy byly kamenné obchody kvůli pandemii uzavřené.
„Během Black Friday víkendu očekáváme, že se tržby e-shopů budou pohybovat kolem 4 miliardy Kč. Největší zájem by měl být o hračky, elektroniku a hry na počítače a konzole,“ říká CEO společnosti Shoptet Samuel Huba.
Black Friday využívají hlavně velké e-shopy
Americký Black Friday je v České republice horké téma zejména pro velké e-shopy. Naopak menší online obchody se do krátkodobé výprodejové akce často vůbec nezapojí.
„Na listopadový Black Friday se letos nepřipravujeme. Myslíme si, že naše zboží není úplně vhodné pro tento typ marketingové akce. Z našich zkušeností totiž většinou k nákupu diamantového šperku dochází po důkladném zvážení, ke kterému vede určitá životní událost, jako jsou zásnuby, výročí svatby nebo kulatiny,“ komentuje Gabriela Dědičová z e-shopu tiami.cz.
Podobně je na tom také Anna Vacková z puravidashop.cz. „Na Black Friday nic neplánujeme, souvisí to i s naší firemní vizí. Zakládáme si na tom, že jsme česká firma, a i když občas čerpáme inspiraci pro naše designy ze zámoří, marketingově si na diktát západu nepotrpíme.“
Nový trend: Slevové akce trvají týdny
Navzdory hlavní podstatě slevového pátku natahuje řada obchodníků akci na celý prodloužený víkend. Řada z nich letos spustila akce dokonce mnohem dříve, což vzbudilo mezi zákazníky nebývalý zájem.
„Letošní rok je extrémní v tom, že lidé nakupují ve velkém již dva týdny před klasickým Black Friday. Důvodů je několik – kromě obavy z nedostatku zboží je to také obava z možného dalšího lockdownu,” uvádí Jindřich Kadeřávek, CEO Element Logic Czech Republic, který na český trh dodává automatizovaná skladová řešení.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- V prvním kvartále 2022 rostla e-commerce o devět procent. Nebýt války, mohl být růst dvojciferný, uvádí Shoptet
- Češi reagují na Ukrajinu. Zájem o zboží na humanitární účely vzrostl o stovky procent, zároveň se sami připravují na krizi
- Láska prochází žaludkem. Hitem letošního Valentýna je čokoláda
- Shoptet posiluje svůj tým. Do firmy nastupuje Jiří Vaško, který je zodpovědný za rozvoj Shoptet Premium
- Nejrychleji rostoucí e-commerce kategorií bylo v roce 2021 sběratelství. Zaznamenalo nárůst o 165 procent
- Vývoj e-shopu na míru trvá většinou déle než rok a stojí stovky tisíc až miliony korun. Shoptet Premium to chce dokázat za 3 měsíce a zlomek nákladů
- Shoptet hlásí rekordní obrat přes 300 milionů. Za minulý rok vzrostl o zhruba 50 %
- Reshoper mění majitele. Shoptet kupuje známý český e-commerce veletrh
- Letošní tržby e-shopů během Black Friday budou atakovat 4 miliardy korun. Zákazníci se bojí nedostatku zboží v adventním období
- Shoptet rozšiřuje partnerství s Balikobot.cz a pomáhá e-shopům s expanzí
Poslední články z blogu
- Budování značky, nebo investovat do výkonu? 4 kroky, jak na digitální strategii
- REDFIR: Našli díru na trhu a představili české kožené opasky bez dírek
- Zvýšit konverzní poměr o 34 %? E-shopu šperkyskalimar.cz pomohlo Notifikuj
- Co nejvíce řeší e-shopy v roce 2022? Ptáme se poradců z Reshoperu
- Květnové novinky
- Shoptetím e-shopem číslo 30 000 je BeaverCraft! Získali od nás 30 000 hodin provozu zdarma
- Měřte lépe své konverze díky Facebook Conversions API
- Jak se připravoval Reshoper: Pohled do zákulisí s pořadatelkami Adrianou a Veronikou
- Proč mít v e-shopu procesy? Ušetříte peníze i čas
- „Naši zákazníci jsou doslova jako v bavlnce,“ říká Eliška Dobiášová z Breberek