Letošní tržby e-shopů během Black Friday budou atakovat 4 miliardy korun. Zákazníci se bojí nedostatku zboží v adventním období
Odborníci z oblasti e-commerce očekávají rekordní zájem zákazníků o Black Friday. Podle společnosti Shoptet, která má pod správou přes 28 000 e-shopů, se letošní tržby během tohoto slevového období přiblíží 4 miliardám korun. Zájem bude především o hračky, elektroniku a hry na počítače a konzole.
Pro zákazníky představuje Black Friday šanci, jak zakoupit zboží výrazně levněji. Pro maloobchodníky je to zase hnací motor prodejů před blížícími se Vánocemi. Letošní svátek slev, který mnoho prodejců prodlouží z pátku 26. listopadu na celý víkend, bude podle odborníků rekordní. Očekávají, že tržby na internetu dokonce výrazně překonají výsledky z loňského roku, kdy byly kamenné obchody kvůli pandemii uzavřené.
„Během Black Friday víkendu očekáváme, že se tržby e-shopů budou pohybovat kolem 4 miliardy Kč. Největší zájem by měl být o hračky, elektroniku a hry na počítače a konzole,“ říká CEO společnosti Shoptet Samuel Huba.
Black Friday využívají hlavně velké e-shopy
Americký Black Friday je v České republice horké téma zejména pro velké e-shopy. Naopak menší online obchody se do krátkodobé výprodejové akce často vůbec nezapojí.
„Na listopadový Black Friday se letos nepřipravujeme. Myslíme si, že naše zboží není úplně vhodné pro tento typ marketingové akce. Z našich zkušeností totiž většinou k nákupu diamantového šperku dochází po důkladném zvážení, ke kterému vede určitá životní událost, jako jsou zásnuby, výročí svatby nebo kulatiny,“ komentuje Gabriela Dědičová z e-shopu tiami.cz.
Podobně je na tom také Anna Vacková z puravidashop.cz. „Na Black Friday nic neplánujeme, souvisí to i s naší firemní vizí. Zakládáme si na tom, že jsme česká firma, a i když občas čerpáme inspiraci pro naše designy ze zámoří, marketingově si na diktát západu nepotrpíme.“
Nový trend: Slevové akce trvají týdny
Navzdory hlavní podstatě slevového pátku natahuje řada obchodníků akci na celý prodloužený víkend. Řada z nich letos spustila akce dokonce mnohem dříve, což vzbudilo mezi zákazníky nebývalý zájem.
„Letošní rok je extrémní v tom, že lidé nakupují ve velkém již dva týdny před klasickým Black Friday. Důvodů je několik – kromě obavy z nedostatku zboží je to také obava z možného dalšího lockdownu,” uvádí Jindřich Kadeřávek, CEO Element Logic Czech Republic, který na český trh dodává automatizovaná skladová řešení.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Češi investují do svého zdraví: vitaminy, proteiny a krabičkové diety jsou novým trendem
- Ekonomické krizi navzdory: Shoptet vykázal rekordní výsledky
- Češi se předzásobují medvídky HHC
- Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků
- AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?
- E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou
- Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu
- Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst
- Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday
- Dosahují milionových obratů výrobou kvalitních potravin s přípravou začali doma během pandemie
Poslední články z blogu
- Vybíráme sociální sítě pro e-shop. Jaké a kolik jich mít?
- Jak naplno využít doplněk Základní SEO?
- Jak poznat, že je sales práce pro mě? Vyzpovídali jsme zkušeného obchodníka
- AI v zákaznické péči. Na co si dát pozor při použití umělé inteligence
- Doklad k přijaté platbě, WebP nebo cookie lišta. Přehled Shoptet novinek za první pololetí 2024
- Propagujte jednodušší platby na svém e-shopu a vyhrajte v soutěži s Visa Click to Pay
- Obaly zásilek a nejčastější chyby při balení. Jak to vidí soudní znalec?
- Tvorba grafiky na míru. Jak s grafikem domluvit úpravy pro váš Shoptet
- Místo letní brigády rozjet e-shop? Shoptet nabízí 20% slevu pro studenty
- 7 nejčastějších právních chyb při provozování e-shopu