Letošní tržby e-shopů během Black Friday budou atakovat 4 miliardy korun. Zákazníci se bojí nedostatku zboží v adventním období
Odborníci z oblasti e-commerce očekávají rekordní zájem zákazníků o Black Friday. Podle společnosti Shoptet, která má pod správou přes 28 000 e-shopů, se letošní tržby během tohoto slevového období přiblíží 4 miliardám korun. Zájem bude především o hračky, elektroniku a hry na počítače a konzole.
Pro zákazníky představuje Black Friday šanci, jak zakoupit zboží výrazně levněji. Pro maloobchodníky je to zase hnací motor prodejů před blížícími se Vánocemi. Letošní svátek slev, který mnoho prodejců prodlouží z pátku 26. listopadu na celý víkend, bude podle odborníků rekordní. Očekávají, že tržby na internetu dokonce výrazně překonají výsledky z loňského roku, kdy byly kamenné obchody kvůli pandemii uzavřené.
„Během Black Friday víkendu očekáváme, že se tržby e-shopů budou pohybovat kolem 4 miliardy Kč. Největší zájem by měl být o hračky, elektroniku a hry na počítače a konzole,“ říká CEO společnosti Shoptet Samuel Huba.
Black Friday využívají hlavně velké e-shopy
Americký Black Friday je v České republice horké téma zejména pro velké e-shopy. Naopak menší online obchody se do krátkodobé výprodejové akce často vůbec nezapojí.
„Na listopadový Black Friday se letos nepřipravujeme. Myslíme si, že naše zboží není úplně vhodné pro tento typ marketingové akce. Z našich zkušeností totiž většinou k nákupu diamantového šperku dochází po důkladném zvážení, ke kterému vede určitá životní událost, jako jsou zásnuby, výročí svatby nebo kulatiny,“ komentuje Gabriela Dědičová z e-shopu tiami.cz.
Podobně je na tom také Anna Vacková z puravidashop.cz. „Na Black Friday nic neplánujeme, souvisí to i s naší firemní vizí. Zakládáme si na tom, že jsme česká firma, a i když občas čerpáme inspiraci pro naše designy ze zámoří, marketingově si na diktát západu nepotrpíme.“
Nový trend: Slevové akce trvají týdny
Navzdory hlavní podstatě slevového pátku natahuje řada obchodníků akci na celý prodloužený víkend. Řada z nich letos spustila akce dokonce mnohem dříve, což vzbudilo mezi zákazníky nebývalý zájem.
„Letošní rok je extrémní v tom, že lidé nakupují ve velkém již dva týdny před klasickým Black Friday. Důvodů je několik – kromě obavy z nedostatku zboží je to také obava z možného dalšího lockdownu,” uvádí Jindřich Kadeřávek, CEO Element Logic Czech Republic, který na český trh dodává automatizovaná skladová řešení.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Neodolatelně lákavé výprodeje budou letos naposledy, novela zamezí manipulaci s cenami
- Nejvýdělečnějším segmentem je prodej erotiky, v Česku boduje i za krize
- Zájem o zboží z druhé roky kvůli inflaci roste letos už o pětinu
- Česká e-commerce stagnuje: Velcí hráči zažívají výkyvy, malí stabilně rostou
- Zájem o zboží z druhé ruky kvůli inflaci roste letos už o pětinu
- Do Česka přichází trend D2C: firmy obchází prostředníky a loví zákazníky napřímo
- Shoptet: Růst e-commerce se v druhém čtvrtletí téměř zastavil, nejvíce na něj doplácí velcí hráči
- Letní sezóna začíná. Češi se připravují na léto v tuzemsku i za hranicemi
- Nastupující trend: Češi podporují lokální byznys, obrat menších e-shopů překonal největší hráče
- Zájem o platební bránu Shoptet Pay rychle roste. Během prvního kvartálu od spuštění získala 2 000 e-shopů
Poslední články z blogu
- „E-shop je pro mě velká věc. Lidé si radši koupí knížku přímo ode mě než v knihkupectví,“ říká Jaroslav Kmenta
- Co jako OSVČ přichystat k podání daňového přiznání z příjmů?
- Jak na reklamace a odstoupení od smlouvy. Co je nového, přiblíží Petra Dolejšová
- Vychytávky pro marketingové kampaně
- Inventura a účetní závěrka roku. Co si v e-shopu pohlídat?
- E-shop a nevyzvednuté zásilky na dobírku. Jak je řešit?
- Jak z náhodného vánočního nakupujícího udělat svého věrného zákazníka?
- Jak využít Black Friday pro růst vlastního e-shopu
- 5 tipů, jak na e-mailing během vánoční sezony
- 5 rad odborníků pro vánoční sezónu 2022