Majitelé e-shopů se další covidové vlny nebojí. Téměř polovina z nich se na případný lockdown nepřipravuje
Vlastníci e-shopů nemají strach z případných podzimních pandemických restrikcí. Téměř 50 % z nich se na další potenciální lockdown nijak speciálně nepřipravuje. Vyplývá to z interního průzkumu společnosti Shoptet, který proběhl na přelomu července a srpna letošního roku.
Oblast ecommerce v České republice zažila během pandemie rekordní časy. Jen ve druhém čtvrtletí letošního roku dosáhl celkový obrat 50,45 miliard korun, což je v meziročním srovnání více než desetiprocentní nárůst. I z tohoto důvodu nemají majitelé e-shopů strach z případných dalších omezení. Z průzkumu společnosti Shoptet, která je největší českou e-shopovou platformou, totiž vyplývá, že 47 % vlastníků se na další případné restrikce nijak nepřepravuje.
„Obavy z dalšího lockdownu nemám. Věřím, že e-shop se udrží stejně jako po minulém lockdownu a trend elektronických nákupů jen tak neopadne,“ říká Katarína Bukovini z e-shopu EcoPets.cz.
Stejný názor sdílí také Kateřina Stanislava Šormová z e-shopu KSD-art.cz. „Upřímně, žádné obavy nemám a ani se nijak nepřipravuji. Věřím, že tohle období je už snad za námi,“ říká.
Z průzkumu také vyplynulo, že pouze 23 % respondentů si ze strachu z možných podzimních omezení vytváří finanční rezervu. Ti, kteří se přeci jen nějak připravují, k tomu nejčastěji využívají marketingové aktivity, jako jsou propagace či častější a kvalitnější komunikace se zákazníky. Uvedlo to celkem 28 % dotázaných.
„Díky tomu, že oblast ecommerce zaznamenala během pandemie velký růst, nemají majitelé e-shopů obavy z dalších omezení. Lidé se totiž naučili nakupovat přes internet, takže eshopaři věří, že pokud znovu dojde k restrikcím, jejich byznys to nijak negativně neovlivní,“ vysvětluje CEO Shoptetu Samuel Huba.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- V prvním kvartále 2022 rostla e-commerce o devět procent. Nebýt války, mohl být růst dvojciferný, uvádí Shoptet
- Češi reagují na Ukrajinu. Zájem o zboží na humanitární účely vzrostl o stovky procent, zároveň se sami připravují na krizi
- Láska prochází žaludkem. Hitem letošního Valentýna je čokoláda
- Shoptet posiluje svůj tým. Do firmy nastupuje Jiří Vaško, který je zodpovědný za rozvoj Shoptet Premium
- Nejrychleji rostoucí e-commerce kategorií bylo v roce 2021 sběratelství. Zaznamenalo nárůst o 165 procent
- Vývoj e-shopu na míru trvá většinou déle než rok a stojí stovky tisíc až miliony korun. Shoptet Premium to chce dokázat za 3 měsíce a zlomek nákladů
- Shoptet hlásí rekordní obrat přes 300 milionů. Za minulý rok vzrostl o zhruba 50 %
- Reshoper mění majitele. Shoptet kupuje známý český e-commerce veletrh
- Letošní tržby e-shopů během Black Friday budou atakovat 4 miliardy korun. Zákazníci se bojí nedostatku zboží v adventním období
- Shoptet rozšiřuje partnerství s Balikobot.cz a pomáhá e-shopům s expanzí
Poslední články z blogu
- Jak začít s reklamou na TikToku
- Srpnové novinky
- Top doplňky pro vánoční sezónu – a nejen pro ni. Šéf marketingu Radek radí ve videu
- Co je brand voice a proč je pro e-shop důležitý?
- S omezeným rozpočtem čtyřnásobně zlepšili přirozenou návštěvnost e-shopu
- Co přináší Rozšířené konverze v Google Ads?
- 8 tipů, jak psát e-maily zákazníkům a jak zvýšit čtenost
- „Prodejem látek s příběhem šetříme životní prostředí,“ říká Lenka z Textile Mountain
- Červencové novinky
- Jak zabezpečit Facebook účet na maximum?