Malé a střední e-shopy šlapou na paty velkým konkurentům, až 80 % z nich zvládne dodat zboží od druhého dne
Praha, 21. června 2017 – Majitelé menších e-shopů musí o své místo na slunci hodně bojovat, aby se vyrovnali velkým obchodům známých jmen. Aby svým zákazníkům poskytli stejný komfort jako konkurence, snaží se neustále zdokonalovat své služby, ať už se jedná o komunikaci se zákazníkem, rozšiřování platebních možností nebo třeba rychlou expedici zboží. .
Jak vyplynulo z několika posledních výzkumů týkajících se e-commerce, již dávno neplatí, že nejlacinější = nejoblíbenější. Nízkou cenu za hlavní výhodu internetových obchodů považuje už jen zhruba desetina zákazníků. To je velmi dobrá zpráva pro menší e-shopy, které nemohou bojovat cenou, ale naopak mohou svůj úspěch postavit na osobním přístupu a kvalitních zákaznických službách. Významnou roli hraje především doba dodání zboží, která by měla být co nejkratší. Pokud se díky dobrému nastavení workflow podaří dostat objednávku k zákazníkovi do druhého dne, je velká pravděpodobnost, že se bude do obchodu i nadále rád vracet. To si uvědomuje velká část malých a středních e-shopů a zhruba 80 % z nich dokáže zboží, které je skladem a je objednáno v dopoledních hodinách, doručit následující den.
„Pro zákazníky je rychlost dodání jedním ze zásadních faktorů. Často totiž shánějí věci narychlo – v létě potřebují rychle dokoupit nezbytnosti na dovolenou, před Vánoci zase vybírají dárky na poslední chvíli. Chození po obchodech je pro ně v tu chvíli velmi neefektivní, mají totiž mnoho dalších povinností a navíc nemají jistotu, že vybrané zboží najdou hned v první prodejně. E-shop se v tu chvílí stává prostorem, kde mohou paradoxně nakoupit rychleji než v kamenném obchodě, a to bez zbytečných starostí,“ komentuje Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.
Mezi další aspekty, které hrají ve prospěch menších obchodů, je větší prostor pro komunikaci a osobní přístup, který zákazníci často vyhledávají. K tomu lze velmi dobře využít například sociální sítě. Prostřednictvím Facebooku nebo Instagramu lze s lidmi komunikovat rychleji a dynamičtěji než například přes e-mail. Veřejná komunikace se zákazníky může navíc skvěle posloužit jako reklama a celková vizitka obchodu. Miroslav Uďan k tomuto dodává: „Když potenciální zájemce o zboží uvidí, kdo za e-shopem stojí a jak se chová k zákazníkům, může ho to přesvědčit k nákupu. Funguje to ale samozřejmě i opačně a i malá chyba může mít fatální následky. Pokud si tedy například Facebook založíte, je potřeba o něj pečovat stejně jako o e-shop.“
O společnosti Shoptet
Shoptet se na českém trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. V současné chvíli má Shoptet.cz v portfoliu přes 10 900 aktivních e-shopů, což je čtvrtina všech internetových obchodů působících na českém trhu. Také nabízí pokladní systém, který umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho on-line systému včetně řešení pro EET. Více informací o společnosti Shoptet.cz naleznete na www.shoptet.cz.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Shoptet se pouští do nového byznysu, zjednoduší přepravu zásilek
- Shoptet Kampaně: Nový nástroj, který přibližuje e-shopy velkým hráčům
- Češi investují do svého zdraví: vitaminy, proteiny a krabičkové diety jsou novým trendem
- Ekonomické krizi navzdory: Shoptet vykázal rekordní výsledky
- Češi se předzásobují medvídky HHC
- Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků
- AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?
- E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou
- Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu
- Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst
Poslední články z blogu
- Připravte své Shoptet Kampaně, ať vám vytěží Black Friday
- Zákulisí Shoptet Marketplace: Jak funguje vývoj a správa doplňků?
- Black Friday a Vánoce: Jak z e-mailingu během sezóny dostat maximum
- Shoptet Kampaně: jak pomáhají e-shopům k lepším výsledkům?
- „Zákazníky jsme získávali i v době, kdy ceny rostly.” LAVONIO během dvou let úspěšně rozjelo tři e-shopy
- Jak si AppleTop.cz plní databázi pro e-mail marketing pomocí sítě e-shopů Děkovačka
- Jak podnikat? Kdy je lepší IČO a kdy založit s.r.o.?
- Shoptet je partnerem Akademie online podnikání, kterou spouští #HolkyzByznysu
- Bezpečnost plateb na špičkové úrovni: Shoptet Pay jako první v Česku získává členství v Merchant Risk Council
- Každé procento se počítá aneb Jak e-shop se svíčkami zvýšil konverzní poměr o 9,32 % díky doplňku Ověřený web