Malé a střední e-shopy šlapou na paty velkým konkurentům, až 80 % z nich zvládne dodat zboží od druhého dne
Praha, 21. června 2017 – Majitelé menších e-shopů musí o své místo na slunci hodně bojovat, aby se vyrovnali velkým obchodům známých jmen. Aby svým zákazníkům poskytli stejný komfort jako konkurence, snaží se neustále zdokonalovat své služby, ať už se jedná o komunikaci se zákazníkem, rozšiřování platebních možností nebo třeba rychlou expedici zboží. .
Jak vyplynulo z několika posledních výzkumů týkajících se e-commerce, již dávno neplatí, že nejlacinější = nejoblíbenější. Nízkou cenu za hlavní výhodu internetových obchodů považuje už jen zhruba desetina zákazníků. To je velmi dobrá zpráva pro menší e-shopy, které nemohou bojovat cenou, ale naopak mohou svůj úspěch postavit na osobním přístupu a kvalitních zákaznických službách. Významnou roli hraje především doba dodání zboží, která by měla být co nejkratší. Pokud se díky dobrému nastavení workflow podaří dostat objednávku k zákazníkovi do druhého dne, je velká pravděpodobnost, že se bude do obchodu i nadále rád vracet. To si uvědomuje velká část malých a středních e-shopů a zhruba 80 % z nich dokáže zboží, které je skladem a je objednáno v dopoledních hodinách, doručit následující den.
„Pro zákazníky je rychlost dodání jedním ze zásadních faktorů. Často totiž shánějí věci narychlo – v létě potřebují rychle dokoupit nezbytnosti na dovolenou, před Vánoci zase vybírají dárky na poslední chvíli. Chození po obchodech je pro ně v tu chvíli velmi neefektivní, mají totiž mnoho dalších povinností a navíc nemají jistotu, že vybrané zboží najdou hned v první prodejně. E-shop se v tu chvílí stává prostorem, kde mohou paradoxně nakoupit rychleji než v kamenném obchodě, a to bez zbytečných starostí,“ komentuje Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.
Mezi další aspekty, které hrají ve prospěch menších obchodů, je větší prostor pro komunikaci a osobní přístup, který zákazníci často vyhledávají. K tomu lze velmi dobře využít například sociální sítě. Prostřednictvím Facebooku nebo Instagramu lze s lidmi komunikovat rychleji a dynamičtěji než například přes e-mail. Veřejná komunikace se zákazníky může navíc skvěle posloužit jako reklama a celková vizitka obchodu. Miroslav Uďan k tomuto dodává: „Když potenciální zájemce o zboží uvidí, kdo za e-shopem stojí a jak se chová k zákazníkům, může ho to přesvědčit k nákupu. Funguje to ale samozřejmě i opačně a i malá chyba může mít fatální následky. Pokud si tedy například Facebook založíte, je potřeba o něj pečovat stejně jako o e-shop.“
O společnosti Shoptet
Shoptet se na českém trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. V současné chvíli má Shoptet.cz v portfoliu přes 10 900 aktivních e-shopů, což je čtvrtina všech internetových obchodů působících na českém trhu. Také nabízí pokladní systém, který umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho on-line systému včetně řešení pro EET. Více informací o společnosti Shoptet.cz naleznete na www.shoptet.cz.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků
- AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?
- E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou
- Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu
- Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst
- Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday
- Dosahují milionových obratů výrobou kvalitních potravin s přípravou začali doma během pandemie
- Úspěšní podnikatelé jako výzva k online podnikání – nová kampaň Shoptetu
- Zájem Čechů o nákup na malých a středně velkých e-shopech stále roste. Rádi objevují unikátní produkty a služby
- Češi o sebe více pečují. Roste zájem o kosmetiku, roli hraje kvalita a udržitelnost
Poslední články z blogu
- Jak efektivně řešit chybové stránky 404?
- „Dobrý lídr inspiruje v profesní i osobní rovině,“ říká šéf slovenského Salesu
- SEO v roce 2024 – jeho proměny i konstanty
- Co jako OSVČ přichystat k podání daňového přiznání z příjmů?
- Smlouvy s dodavateli a distributory. Co si pohlídat z hlediska práva?
- Google Consent Mode v2 a konec cookies třetích stran. Co znamenají pro váš e-shop?
- „E-shopy se snaží dostat co nejvíc lidí a co nejlevněji na web. To ale nestačí.“ Lukáš Pítra o zákaznické zkušenosti
- Proč je při startu podnikání lepší pronájem e-shopu než vlastní řešení
- Proč dělat video obsah na sítě a jak si poradit i bez velkých rozpočtů?
- Popisky vytvořené umělou inteligencí? Je to tu!