Poslední článek na blogu

Shoptet.TV rozjíždí vzdělávací videa pro začínající e-shopaře

Odebírat novinky e-mailem

Nevyplňujte toto pole:
 

Mobil nebo počítač? Prostřednictvím čeho se nakupuje na internetu

28. červenec 2017
 

Praha, 27. července 2017 – Přestože si přes 60 % lidí primárně prohlíží a rozhoduje o nákupu zboží v e-shopu na mobilu nebo tabletu, tak objednávku v drtivé většině případů dokončí na počítači. Proč si takto komplikují pohodlné a rychlé nakupování, když podle posledních údajů[1] má 41 % dospělých Čechů má ve svém mobilu internet a mobilní telefon stále při ruce, takže může nakupovat takřka odkudkoliv a kdekoliv? Protože řada provozovatelů e-shopů zanedbává mobilní aplikace a uživatelsky přívětivý mobilní přístup do svých obchodů. Zákazníkům pak nezbývá, než své nákupy v 85 % dokončit na počítači. Vyplynulo to z ankety, kterou realizovala společnost Shoptet.

Čeští zákazníci se v průběhu posledních několika let pozvolna naučili důvěřovat nákupům přes internet a e-shopy jsou dnes již běžně využívanou službou, kterou ocení všichni, kteří se neradi mačkají mezi davy nákupních center, preferují pohodlné a klidné nakupování nebo zkrátka nemají času nazbyt. Neustálé zdokonalování chytrých telefonů a také fakt, že přes 41 % dospělých Čechů má v mobilu internet, který mohou mít neustále po ruce, nabízí nové možnosti nákupů v e-shopech. Internetové obchody tak pro své zákazníky musí vytvořit mobilní weby nebo aplikace, které jim umožní bezproblémový výběr i platbu zboží. To, že je pro lidi lákavé nakupovat prostřednictvím mobilního telefonu je zřejmé z toho, že přes 60 % zákazníků si své zboží vybírá právě na mobilu, jak vyplynulo z průzkumu. Avšak jenom malá část z nich své nákupy přes telefon skutečně realizuje.

„Řada mobilních verzí e-shopů nefunguje přesně tak, jak by měla. Velmi často se fotografie zboží zobrazují dlouho, popisky jsou mnohdy špatně čitelné nebo nejsou viditelné vůbec a to ani nemluvím o webových formulářích. Pokud má zákazník obtíže už jenom při prohlížení mobilního webu internetového obchodu, nebude mít pak ani důvěru k samotnému placení touto formou. Obchodníci by proto měli věnovat větší péči webům pro mobily a měli by se soustředit na to, jak je co nejvíce zjednodušit, ať už se to týká šablon, popisků a dalších parametrů,“ komentuje Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Přestože většina lidí své zboží vybírá na mobilu, k finálnímu objednání a platbě dochází v 85 procentech na běžném stolním počítači či laptopu. Pro zákazníky se jedná o méně komplikovaný způsob nákupu, neboť snadněji vyplní jednotlivé formuláře a více důvěřují také samotné platbě vybraného zboží.

Z uvedeného průzkumu též vyplynulo, že lidé nákupy po internetu často řeší během dovolených, přes 14,5 % realizovaných objednávek zboží v e-shopech zákazníci zvažují v průběhu dovolené. Mezi hlavní uváděné důvody patří možnost konzultace s partnerem nebo více času k výběru daného zboží. V takových případech ovšem obvykle nevysedávají u stolního počítače ani s sebou nevláčí notebook, ale sledují nabídku zboží na mobilním telefonu, který mají vždy při sobě. Je proto velkou výzvou pro všechny provozovatele internetových obchodů, aby své e-shopy plně otevřeli i pro ty zákazníky, kteří chtějí k nákupu využít své chytré telefony, a odstranili stávající překážky, které jim stojí v pohodlném výběru a platbě zboží. 

[1] Analýza ČSÚ z března 2017, www.czso.cz/csu/czso/internet-v-mobilu-ma-41-dospelych-cechu

O společnosti Shoptet

Shoptet se na českém trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. V současné chvíli má Shoptet.cz v portfoliu přes 10 700 aktivních e-shopů, což je čtvrtina všech internetových obchodů působících na českém trhu. Také nabízí pokladní systém, který umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho on-line systému včetně řešení pro EET. Více informací o společnosti Shoptet.cz naleznete na www.shoptet.cz.

Kontakt pro novináře

pr@shoptet.cz

Sledujte nás

FacebookTwitterGoogle+YoutubeRss