Na rychlosti záleží
Praha, 28. srpna 2015 – Zboží, které si lidé nakoupí v e-shopech, chtějí mít doručeno do tří dnů, a proto si většinou vybírají zboží skladem. Tomuto se samozřejmě přizpůsobili i samotní provozovatelé internetových obchodů, kteří mají více než 73 % nabízených produktů ihned k dispozici a expedují je do druhého dne. Hrozí, že pokud vybraný produkt nebude na skladě, tak jej zákazník v 74 procentech případů objedná jinde.
Rychlost doručení je jedním z aspektů, který lidé při online nákupech sledují. Pro 27 % zákazníků je to po ceně a předchozí dobré zkušenosti rozhodující faktor, proč právě nakoupit v daném e-shopu. Více než polovina (54 %) lidí chce své zboží mít doručené do tří dnů, dalších 34 % pak do týdne. Pokud není požadovaný produkt skladem, pak v 74 % případů využije zákazník služeb jiného obchodu.
Provozovatelé internetových obchodů jsou si vědomi náročnosti svých klientů, a proto mají 73 % zboží ihned k dispozici, aby mohli expedovat druhý den po objednávce. „Ve snaze přilákat zákazníky, někteří e-shopaři mylně uvádí, že zboží mají skladem. To se jim ale nemusí vyplatit, neboť téměř 30 % lidí poté, co jim je oznámeno zdržení, objednávku ruší a dalších 44 % už znovu v tomto obchodě nenakoupí,“ dodává Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.
Spolu s tím souvisí i způsob dopravy. Pokud si mohou nakupující vybrat, pak v 52 procentech využijí služeb přepravce zásilek, prim mezi nimi hraje PPL. Přesto si Česká pošta udržuje své prvenství. Stejně tak je stále nejvíce využívaným způsobem platba dobírkou (54 %), což má na svědomí přetrvávající nedůvěra v on-line platby a obava, že nebude zboží po zaplacení posláno.
„V Česku máme přes 37 000 e-shopů, konkurence je opravdu veliká. Zákazníci jsou „rozmazleni“ a očekávají bezchybný a rychlý servis. Nechtějí na svou objednávku čekat déle než týden. Rychlost a důvěryhodnost jsou to, co lidé od e-shopů očekávají“ říká Miroslav Uďan.
O společnosti Shoptet
Shoptet se na českém trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. Pronájem internetového obchodu zahrnuje širokou škálu služeb, jako například napojení na ekonomické systémy, různé platební metody a také propojení se sociálními sítěmi a aukčním portálem Aukro.cz. V současné chvíli má Shoptet.cz v portfoliu více než 5 700 aktivních e-shopů, což tvoří zhruba 20 % komerčních řešení na českém trhu. Mezi prvními v ČR nabízí službu, která umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho systém. Majoritním vlastníkem společnosti Shoptet.cz je investor Ondřej Tomek.
Více informací o společnosti Shoptet.cz najdete vždy na www.shoptet.cz
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků
- AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?
- E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou
- Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu
- Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst
- Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday
- Dosahují milionových obratů výrobou kvalitních potravin s přípravou začali doma během pandemie
- Úspěšní podnikatelé jako výzva k online podnikání – nová kampaň Shoptetu
- Zájem Čechů o nákup na malých a středně velkých e-shopech stále roste. Rádi objevují unikátní produkty a služby
- Češi o sebe více pečují. Roste zájem o kosmetiku, roli hraje kvalita a udržitelnost
Poslední články z blogu
- SEO nebo PPC? Do čeho se vašemu e-shopu vyplatí investovat?
- Reshoper 2024: Co dělají jinak e-shopy, které rostou i v nepředvídatelné době?
- Retence aneb Jak mít spokojeného zákazníka, který pravidelně nakupuje
- Jak efektivně řešit chybové stránky 404?
- „Dobrý lídr inspiruje v profesní i osobní rovině,“ říká šéf slovenského Salesu
- SEO v roce 2024 – jeho proměny i konstanty
- Co jako OSVČ přichystat k podání daňového přiznání z příjmů?
- Smlouvy s dodavateli a distributory. Co si pohlídat z hlediska práva?
- Google Consent Mode v2 a konec cookies třetích stran. Co znamenají pro váš e-shop?
- „E-shopy se snaží dostat co nejvíc lidí a co nejlevněji na web. To ale nestačí.“ Lukáš Pítra o zákaznické zkušenosti