Na rychlosti záleží
Praha, 28. srpna 2015 – Zboží, které si lidé nakoupí v e-shopech, chtějí mít doručeno do tří dnů, a proto si většinou vybírají zboží skladem. Tomuto se samozřejmě přizpůsobili i samotní provozovatelé internetových obchodů, kteří mají více než 73 % nabízených produktů ihned k dispozici a expedují je do druhého dne. Hrozí, že pokud vybraný produkt nebude na skladě, tak jej zákazník v 74 procentech případů objedná jinde.
Rychlost doručení je jedním z aspektů, který lidé při online nákupech sledují. Pro 27 % zákazníků je to po ceně a předchozí dobré zkušenosti rozhodující faktor, proč právě nakoupit v daném e-shopu. Více než polovina (54 %) lidí chce své zboží mít doručené do tří dnů, dalších 34 % pak do týdne. Pokud není požadovaný produkt skladem, pak v 74 % případů využije zákazník služeb jiného obchodu.
Provozovatelé internetových obchodů jsou si vědomi náročnosti svých klientů, a proto mají 73 % zboží ihned k dispozici, aby mohli expedovat druhý den po objednávce. „Ve snaze přilákat zákazníky, někteří e-shopaři mylně uvádí, že zboží mají skladem. To se jim ale nemusí vyplatit, neboť téměř 30 % lidí poté, co jim je oznámeno zdržení, objednávku ruší a dalších 44 % už znovu v tomto obchodě nenakoupí,“ dodává Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.
Spolu s tím souvisí i způsob dopravy. Pokud si mohou nakupující vybrat, pak v 52 procentech využijí služeb přepravce zásilek, prim mezi nimi hraje PPL. Přesto si Česká pošta udržuje své prvenství. Stejně tak je stále nejvíce využívaným způsobem platba dobírkou (54 %), což má na svědomí přetrvávající nedůvěra v on-line platby a obava, že nebude zboží po zaplacení posláno.
„V Česku máme přes 37 000 e-shopů, konkurence je opravdu veliká. Zákazníci jsou „rozmazleni“ a očekávají bezchybný a rychlý servis. Nechtějí na svou objednávku čekat déle než týden. Rychlost a důvěryhodnost jsou to, co lidé od e-shopů očekávají“ říká Miroslav Uďan.
O společnosti Shoptet
Shoptet se na českém trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. Pronájem internetového obchodu zahrnuje širokou škálu služeb, jako například napojení na ekonomické systémy, různé platební metody a také propojení se sociálními sítěmi a aukčním portálem Aukro.cz. V současné chvíli má Shoptet.cz v portfoliu více než 5 700 aktivních e-shopů, což tvoří zhruba 20 % komerčních řešení na českém trhu. Mezi prvními v ČR nabízí službu, která umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho systém. Majoritním vlastníkem společnosti Shoptet.cz je investor Ondřej Tomek.
Více informací o společnosti Shoptet.cz najdete vždy na www.shoptet.cz
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Respirátory o víkendu na internetu hledalo 600 tisíc lidí, zájem je hlavně o balení po pěti a deseti kusech
- Před Valentýnem se v e-shopech daří erotickým deskovým hrám, online nákupy květin vzrostou až o třetinu
- Česká e-commerce získá další impulz k rozvoji, e-shopová jednička Shoptet pomáhá začínajícím e-shopařům vzdělávacím projektem
- E-shopy na platformě Shoptet loni prodaly za 36 miliard korun, meziročně zvýšily celkový obrat o polovinu
- Nové dvoufaktorové ověření totožnosti může krátkodobě snížit podíl plateb kartou v e-shopech až o deset procentních bodů
- Češi loni v e-shopech utratili rekordních 217 miliard, zájem vzrostl hlavně o nákup potravin online
- Češi před Vánoci utratili v e-shopech téměř 70 miliard korun, na jednoho obyvatele připadají tři objednávky
- Nejčastějšími dárky z e-shopů budou chytré hodinky, robotické vysavače i poukazy, více než polovina nákupů je z mobilů
- Rekordní den předvánočních nákupů v e-shopech přišel dříve než loni, Češi včera nakoupili za jeden a půl miliardy
- Slevy během Black Friday dosáhnou ve velkých e-shopech 35 %, týkat se ale budou hlavně výprodejového zboží
Poslední články z blogu
- Když e-shop mění jméno: Jak se z Nemléko stal Optimistic
- Únorové novinky
- Vydělat milion za rok? Když se člověk snaží, nemá to limit
- Nová architektura a expanze? Výzvy, kdy určujeme směr na roky dopředu, říká CTO Filip Kopecký
- Proč si Josef Hojdar svůj e-shop s doplňky z mramoru vytesal na Shoptetu a jak mu pomáhá v podnikání?
- Platební metody a platební brány v roce 2021
- Migrace e-shopu s prémiovým kuchyňským nádobím na Shoptet řešení – případová studie
- Stone Imperial: Více než placená reklama se mi dosud osvědčilo doporučování spokojenými klienty
- Vlastní výroba potravin: jak založit živnost a provozovnu – 1. díl
- Lednové novinky