Na splátky budou Češi v e-shopech před Vánoci kupovat hlavně elektroniku, na oblíbenosti získávají odložené platby
Podle společnosti Shoptet, tuzemské jedničky na trhu e-shopových řešení, se před letošními Vánoci v internetových obchodech uskuteční až 4 % nákupů na splátky. Zájem již nyní stoupá zejména o sortiment z kategorie elektroniky a zejména mobilních telefonů. Právě přes e-shopové platformy proběhne podle společnosti Home Credit až 80 % všech sjednaných spotřebitelských úvěrů. K nákupům vánočních dárků obecně využije e-shopy podle průzkumu Equa bank 60 % Čechů. Vedle klasických splátek budou Češi také více využívat odložené platby umožňující zaplatit až po obdržení zboží.
Zhruba čtyři procenta předvánočních nákupů v e-shopech, tedy každý pětadvacátý, budou na splátky. Podle společnosti Shoptet, největší české e-shopové platformy, se splátky budou týkat především elektroniky. „Trend se začíná formovat již nyní, nejčastěji se jedná o notebooky a stolní počítače. Pozorujeme, že lidé se při vybírání orientují podle vhodnosti zařízení pro distanční školní výuku dětí. Na splátky si ale spotřebitelé často také vybavují domácnosti, v předvánočním období proto stoupá zájem i o nábytek,“ uvádí Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.
Úvěry na vánoční nákupy
Společnost Home Credit, která nabízí spotřebitelské úvěry, odhaduje, že většina úvěrů sjednaných před Vánoci bude sloužit právě pro nákupy na splátky v e-shopech. „Již od března 2020, kdy přišla koronavirová krize, jsem zaznamenali nárůst. V současné době, kdy každý den zaznamenáváme enormní nárůsty pozitivních případů, předpokládáme, že lidé budou preferovat online nákupy. Troufáme si odhadovat, že nákupy na splátky přes e-shopy budou před Vánoci tvořit 80 % ze všech sjednaných spotřebitelských úvěrů,“ říká Monika Richterová z Home Creditu. Mnohonásobné zvýšení online splátkového prodeje ale společnost predikuje i do budoucna.
Platby až po obdržení zboží
Podle Shoptetu se vedle klasických splátek dostanou před Vánoci v e-shopech více ke slovu také odložené platby. Tyto služby, které nabízí například Equa Bank pod názvem PlatímPak, umožní zákazníkům v internetových obchodech nakoupit zboží a zaplatit za něj až po jeho doručení. „Služba odložení platby PlatímPak, kterou jsme uvedli na trh letos na jaře, odbourává dosud přežívající psychologické bariéry pro placení v e-shopech, kdy zákazníci buď nechtějí zadávat na internetu číslo karty, nebo nechtějí platit předem před obdržením zboží. To vše odložená platba řeší,“ vysvětluje Lukáš Mizera, Alternative Distribution Manager z Equa bank. E-shopům zase odložené platby umožňují získat další zákazníky bez rizika nezaplacení.
Z průzkumu Equa Bank také vyplývá, že v e-shopech plánuje vánoční dárky pořizovat 60 % Čechů. Kvůli nejisté finanční situaci ale třetina Čechů nedokáže říct, zda plánuje na dárcích spíše ušetřit, anebo nakoupit dárky ve stejné hodnotě jako v loňském roce.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Respirátory o víkendu na internetu hledalo 600 tisíc lidí, zájem je hlavně o balení po pěti a deseti kusech
- Před Valentýnem se v e-shopech daří erotickým deskovým hrám, online nákupy květin vzrostou až o třetinu
- Česká e-commerce získá další impulz k rozvoji, e-shopová jednička Shoptet pomáhá začínajícím e-shopařům vzdělávacím projektem
- E-shopy na platformě Shoptet loni prodaly za 36 miliard korun, meziročně zvýšily celkový obrat o polovinu
- Nové dvoufaktorové ověření totožnosti může krátkodobě snížit podíl plateb kartou v e-shopech až o deset procentních bodů
- Češi loni v e-shopech utratili rekordních 217 miliard, zájem vzrostl hlavně o nákup potravin online
- Češi před Vánoci utratili v e-shopech téměř 70 miliard korun, na jednoho obyvatele připadají tři objednávky
- Nejčastějšími dárky z e-shopů budou chytré hodinky, robotické vysavače i poukazy, více než polovina nákupů je z mobilů
- Rekordní den předvánočních nákupů v e-shopech přišel dříve než loni, Češi včera nakoupili za jeden a půl miliardy
- Slevy během Black Friday dosáhnou ve velkých e-shopech 35 %, týkat se ale budou hlavně výprodejového zboží
Poslední články z blogu
- Když e-shop mění jméno: Jak se z Nemléko stal Optimistic
- Únorové novinky
- Vydělat milion za rok? Když se člověk snaží, nemá to limit
- Nová architektura a expanze? Výzvy, kdy určujeme směr na roky dopředu, říká CTO Filip Kopecký
- Proč si Josef Hojdar svůj e-shop s doplňky z mramoru vytesal na Shoptetu a jak mu pomáhá v podnikání?
- Platební metody a platební brány v roce 2021
- Migrace e-shopu s prémiovým kuchyňským nádobím na Shoptet řešení – případová studie
- Stone Imperial: Více než placená reklama se mi dosud osvědčilo doporučování spokojenými klienty
- Vlastní výroba potravin: jak založit živnost a provozovnu – 1. díl
- Lednové novinky