Poslední článek na blogu

Gardners: Nechtěli jsme, aby si u nás lidé koupili kytku a flákli ji na parapet. Chtěli jsme jim přinést něco zajímavějšího

Odebírat novinky e-mailem

Nevyplňujte toto pole:
Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů
 

Nákupy na internetu ovlivňuje roční období i počasí

5. květen 2017
 
<p style="margin: 0in; margin-bottom: .0001pt; text-align: justify; line-height: 115%;"><span style="color: #000000;"><strong><span lang="CS" style="font-size: 11.0pt; line-height: 115%; font-family: Arial;">Praha, 4. května 2017 – Mohlo by se zdát, že nákupy v e-shopech, které jsou otevřené 24 hodin denně a sedm dní v týdnu, nemůže ovlivnit počasí ani roční období. Opak je pravdou. Lidé nakupují on-line nejvíce za nepříznivého počasí, a to o více než 20 % než slunečného počasí. V létě musí e-shopaři vynaložit větší úsilí, aby své zboží dobře prodali, v této době využívají zákazníci o cca 15 % častěji než je roční průměr možnost nákupů přes mobilní zařízení. Obecně platí, že většina objednávek přichází v dopoledních hodinách, tedy během pracovní doby.</span></strong></span></p> <p style="margin: 0in; margin-bottom: .0001pt; text-align: justify; line-height: 115%;"><span lang="CS" style="font-size: 11pt; line-height: 115%; font-family: Arial; color: #000000;"> </span></p> <p style="margin: 0in; margin-bottom: .0001pt; text-align: justify; line-height: 115%;"><span lang="CS" style="font-size: 11pt; line-height: 115%; font-family: Arial; color: #000000;">Rozložení nákupů během celého roku funguje podle zaběhnutých schémat. Hlavní sezonou jsou vánoční nákupy a novoroční výprodeje. Na toto období se e-shopaři vlastně připravují celý rok. „Od poloviny září do konce ledna proběhne 55 % objednávek. Kdy přesně začínají vánoční nákupy, ovlivňuje i počasí. Například minulý rok to bylo vzhledem k téměř tropickým zářijovým teplotám posunuto o téměř tři týdny v porovnání s předchozími lety,“ komentuje Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.</span></p> <p style="margin: 0in; margin-bottom: .0001pt; text-align: justify; line-height: 115%;"><span lang="CS" style="font-size: 11pt; line-height: 115%; font-family: Arial; color: #000000;"> </span></p> <p style="margin: 0in; margin-bottom: .0001pt; text-align: justify; line-height: 115%;"><span lang="CS" style="font-size: 11pt; line-height: 115%; font-family: Arial; color: #000000;">Nejnižší prodeje jsou v únoru, dochází k poklesu o 6 % oproti ročnímu průměru a o 40 % vůči období vánočních nákupů. Jaro je pro e-shopaře klidnějším obdobím, po novoročních výprodejích mají tak čas dát svůj e-shop dohromady, modernizovat a poučit se z chyb. V létě pak e-shopaři musí vynaložit větší úsilí, aby oslovili své zákazníky. Ideální je, když mají sezónní zboží. Lidé v tomto období nakupují přes mobilní zařízení v 55 % případů a toto procento bude i nadále stoupat. Díky tomu mohou nakupovat z pláže nebo výletu.</span></p> <p style="margin: 0in; margin-bottom: .0001pt; text-align: justify; line-height: 115%;"><span lang="CS" style="font-size: 11pt; line-height: 115%; font-family: Arial; color: #000000;"> </span></p> <p style="margin: 0in; margin-bottom: .0001pt; text-align: justify; line-height: 115%;"><span lang="CS" style="font-size: 11pt; line-height: 115%; font-family: Arial; color: #000000;">„Sledovali jsme také chování nakupujících ve vztahu k počasí. Ukázalo se, že za deštivého nebo nepříznivého počasí lidé logicky nechtějí opouštět teplo domova a raději vše potřebné nakoupí přes internet,“ doplňuje Miroslav Uďan.</span></p> <p style="margin: 0in; margin-bottom: .0001pt; text-align: justify; line-height: 115%;"><span lang="CS" style="font-size: 11pt; line-height: 115%; font-family: Arial; color: #000000;"> </span></p> <p style="margin: 0in; margin-bottom: .0001pt; text-align: justify; line-height: 115%;"><span lang="CS" style="font-size: 11pt; line-height: 115%; font-family: Arial; color: #000000;">Nejvíce nákupů proběhne v dopoledních hodinách mezi 10. a 12. hodinou, další vlna je pak kolem 20. hodiny. „Jak je vidět, nakupující využívají pracovní dobu, aby si v klidu vybrali, porovnali a objednali požadované zboží v e-shopech,“ říká Miroslav Uďan a dodává: „Nákupy na internetu ovlivňují jednorázové krátkodobé události, jako jsou olympiády nebo různé sportovní události. To má často za následek, že jeden segment v dané době je posílen, jiný naopak utlumen. Nákupy obecně ovlivňují i mimořádné náklady spojené například s placením DPH nebo daní. Lidé naopak nejvíce utrácejí  po 10. dni v měsíci, tedy po výplatě.” </span></p> <p style="margin: 0in; margin-bottom: .0001pt; text-align: justify; line-height: 115%;"><span style="color: #000000;"><strong><span lang="CS" style="font-size: 11pt; line-height: 115%; font-family: Arial;"> </span></strong></span></p> <p style="margin: 0in; margin-bottom: .0001pt; text-align: justify; line-height: 115%;"><span style="color: #000000;"><strong><span lang="CS" style="font-size: 10pt; line-height: 115%; font-family: Arial;">O společnosti Shoptet</span></strong></span></p> <p style="margin: 0in; margin-bottom: .0001pt; text-align: justify; line-height: 115%;"><span style="color: #000000;"><span lang="CS" style="font-size: 10pt; line-height: 115%; font-family: Arial;">Shoptet se na českém trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. V současné chvíli má Shoptet.cz v portfoliu přes 10 700 aktivních e-shopů, což je čtvrtina všech internetových obchodů působících na českém trhu. Také nabízí pokladní systém, který umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho on-line systému včetně řešení pro EET. Více informací o společnosti Shoptet.cz naleznete na</span><span lang="CS"><a style="color: #000000;" href="/"> <span style="font-size: 10pt; line-height: 115%; font-family: Arial;">www.shoptet.cz</span></a></span><span lang="CS" style="font-size: 10pt; line-height: 115%; font-family: Arial;">. </span></span></p>

Kontakt pro novináře

pr@shoptet.cz

Sledujte nás

FacebookTwitterGoogle+YoutubeRss