Nákupy na internetu ovlivňuje roční období i počasí
Praha, 4. května 2017 – Mohlo by se zdát, že nákupy v e-shopech, které jsou otevřené 24 hodin denně a sedm dní v týdnu, nemůže ovlivnit počasí ani roční období. Opak je pravdou. Lidé nakupují on-line nejvíce za nepříznivého počasí, a to o více než 20 % než slunečného počasí. V létě musí e-shopaři vynaložit větší úsilí, aby své zboží dobře prodali, v této době využívají zákazníci o cca 15 % častěji než je roční průměr možnost nákupů přes mobilní zařízení. Obecně platí, že většina objednávek přichází v dopoledních hodinách, tedy během pracovní doby.
Rozložení nákupů během celého roku funguje podle zaběhnutých schémat. Hlavní sezonou jsou vánoční nákupy a novoroční výprodeje. Na toto období se e-shopaři vlastně připravují celý rok. „Od poloviny září do konce ledna proběhne 55 % objednávek. Kdy přesně začínají vánoční nákupy, ovlivňuje i počasí. Například minulý rok to bylo vzhledem k téměř tropickým zářijovým teplotám posunuto o téměř tři týdny v porovnání s předchozími lety,“ komentuje Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.
Nejnižší prodeje jsou v únoru, dochází k poklesu o 6 % oproti ročnímu průměru a o 40 % vůči období vánočních nákupů. Jaro je pro e-shopaře klidnějším obdobím, po novoročních výprodejích mají tak čas dát svůj e-shop dohromady, modernizovat a poučit se z chyb. V létě pak e-shopaři musí vynaložit větší úsilí, aby oslovili své zákazníky. Ideální je, když mají sezónní zboží. Lidé v tomto období nakupují přes mobilní zařízení v 55 % případů a toto procento bude i nadále stoupat. Díky tomu mohou nakupovat z pláže nebo výletu.
„Sledovali jsme také chování nakupujících ve vztahu k počasí. Ukázalo se, že za deštivého nebo nepříznivého počasí lidé logicky nechtějí opouštět teplo domova a raději vše potřebné nakoupí přes internet,“ doplňuje Miroslav Uďan.
Nejvíce nákupů proběhne v dopoledních hodinách mezi 10. a 12. hodinou, další vlna je pak kolem 20. hodiny. „Jak je vidět, nakupující využívají pracovní dobu, aby si v klidu vybrali, porovnali a objednali požadované zboží v e-shopech,“ říká Miroslav Uďan a dodává: „Nákupy na internetu ovlivňují jednorázové krátkodobé události, jako jsou olympiády nebo různé sportovní události. To má často za následek, že jeden segment v dané době je posílen, jiný naopak utlumen. Nákupy obecně ovlivňují i mimořádné náklady spojené například s placením DPH nebo daní. Lidé naopak nejvíce utrácejí po 10. dni v měsíci, tedy po výplatě.”
O společnosti Shoptet
Shoptet se na českém trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. V současné chvíli má Shoptet.cz v portfoliu přes 10 700 aktivních e-shopů, což je čtvrtina všech internetových obchodů působících na českém trhu. Také nabízí pokladní systém, který umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho on-line systému včetně řešení pro EET. Více informací o společnosti Shoptet.cz naleznete na www.shoptet.cz.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Češi o sebe více pečují. Roste zájem o kosmetiku, roli hraje kvalita a udržitelnost
- Polovina e-shopů nepečuje o svoji značku, třetina marketingový rozpočet ani neřeší
- Češi navzdory krizi více cestují a užívají si volného času. Při nákupech upřednostňuji malé a střední e-shopy
- Shoptet přichází s platebními terminály Shoptet Pay
- Nejúspěšnější akce roku v e-commerce v České republice - to je Reshoper 2023!
- Shoptet, Seyfor a Optimio vydávají know-how nabitého Průvodce úspěšného e-shopaře
- E-shopy i letos stále rostou. Češi navzdory krizi investují do svého volného času
- Shoptet má nového ředitele marketingu
- Jak platí Češi při nákupech? S bezkontaktními kartami patří mezi světové lídry, online se nechtějí vzdát dobírky
- Turbulentnímu období navzdory, Shoptet šel proti trhu a loni významně vyrostl
Poslední články z blogu
- Shoptet e-shopům nabízí krátkodobé financování. Nastartovat byznys tak bude ještě snazší
- Czechdesign: Chceme dostat kvalitní design do každé domácnosti. Cestou je i e-shop
- Platby na e-shopu: Seznamte se s metodou Click to Pay s Visa
- Průvodce krátkodobými akcemi ve Facebook reklamě
- Vše, co potřebujete vědět o Meta Ads k propagaci svého e-shopu
- Sociální sítě a vaše značka: Jak je propojit?
- 5 tipů, jak zvládnout nápor úkolů, když e-shop roste
- Proč dělat dobrý obsahový marketing? Konkurenční výhoda, která se vyplatí
- Spolupráci s Shoptet Partnery stále rozvíjíme. Jak to chodí v partnerském týmu?
- E-shop a Vánoce. Začněte s přípravou už v létě. Seznam nejdůležitějších kroků