Nejčastějšími dárky z e-shopů budou chytré hodinky, robotické vysavače i poukazy, více než polovina nákupů je z mobilů
Mezi nejprodávanější zboží z e-shopů patří před letošními Vánoci zejména chytré hodinky, domácí reproduktory, sluchátka, robotické vysavače, ale i dárkové poukazy do kadeřnictví nebo na masáže. Online prodeje tohoto zboží totiž meziročně vzrostly až trojnásobně, vyplývá z údajů společnosti Shoptet. Návštěvníci e-shopů také několikanásobně častěji vyhledávají produkty vhodné pro domácí aktivity, jako jsou výtvarné sady nebo deskové hry. Průměrný vánoční dárek bude stát téměř dva tisíce korun, více než polovinu z nich (56 %) zákazníci kupují z mobilních zařízení.
Vůbec nejvíce vánočních dárků pořízených v internetových obchodech bude letos patřit do kategorie elektroniky. Podle údajů společnosti Shoptet jsou jejich nejčastějšími zástupci chytré hodinky, domácí reproduktory, bezdrátová sluchátka, ale dokonce i robotické vysavače. „Elektronika je obecně jednou z nejčastěji nakupovaných kategorií zboží v e-shopech. Nicméně nás překvapilo, že do první stovky se zrovna před Vánoci dostaly i robotické vysavače. A pro zajímavost – díky nákupům elektroniky budou k nejčastějším vánočním ‚dárkům‘ patřit i tužkové baterie,“ říká Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet. V prosinci také zhruba trojnásobně vzrostly prodeje dárkových poukazů do kadeřnictví či na masáže.
Dárek v průměru za dva tisíce korun
Podle statistik společnosti Shoptet dosáhne průměrná cena jedné objednávky z e-shopu v prosinci na úroveň 1926 korun. Mezi nakupujícími také budou častěji zastoupeni muži, a to s podílem 57 % oproti ženám, jejichž podíl činí 43 %. Data Shoptetu rovněž ukazují, že Češi si stále více zvykají na nakupování prostřednictvím chytrých telefonů. V posledním letošním měsíci totiž více než polovina všech online nákupů (56 %) pochází právě z mobilních zařízení.
Daří se domácím aktivitám
Letošní mimořádná situace spojená s pandemií se výrazně promítá i do struktury obecného vyhledávání zboží v e-shopech. V meziročním srovnání totiž několikanásobně vzrostly výsledky vyhledávání u produktů vhodných pro domácí aktivity, jako jsou vánoční dekorace (nárůst 420 %), výtvarné sady (310 %), herní konzole (310 %) nebo deskové hry (120 %). „Právě u herních konzolí sice evidujeme trojnásobně vyšší hledanost než v loňském roce, vzhledem k vyprodanosti nejnovějších konzolí Playstation ale k nejčastějším dárkům bohužel patřit nebudou,“ dodává Miroslav Uďan.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků
- AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?
- E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou
- Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu
- Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst
- Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday
- Dosahují milionových obratů výrobou kvalitních potravin s přípravou začali doma během pandemie
- Úspěšní podnikatelé jako výzva k online podnikání – nová kampaň Shoptetu
- Zájem Čechů o nákup na malých a středně velkých e-shopech stále roste. Rádi objevují unikátní produkty a služby
- Češi o sebe více pečují. Roste zájem o kosmetiku, roli hraje kvalita a udržitelnost
Poslední články z blogu
- SEO nebo PPC? Do čeho se vašemu e-shopu vyplatí investovat?
- Reshoper 2024: Co dělají jinak e-shopy, které rostou i v nepředvídatelné době?
- Retence aneb Jak mít spokojeného zákazníka, který pravidelně nakupuje
- Jak efektivně řešit chybové stránky 404?
- „Dobrý lídr inspiruje v profesní i osobní rovině,“ říká šéf slovenského Salesu
- SEO v roce 2024 – jeho proměny i konstanty
- Co jako OSVČ přichystat k podání daňového přiznání z příjmů?
- Smlouvy s dodavateli a distributory. Co si pohlídat z hlediska práva?
- Google Consent Mode v2 a konec cookies třetích stran. Co znamenají pro váš e-shop?
- „E-shopy se snaží dostat co nejvíc lidí a co nejlevněji na web. To ale nestačí.“ Lukáš Pítra o zákaznické zkušenosti