Poslední článek na blogu

Budování značky, nebo investovat do výkonu? 4 kroky, jak na digitální strategii

Odebírat novinky e-mailem

Nevyplňujte toto pole:
Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů
 

Nejrychleji rostoucí e-commerce kategorií bylo v roce 2021 sběratelství. Zaznamenalo nárůst o 165 procent

18. leden 2022
 

Oblast e-commerce má za sebou další povedený rok, v němž některé prodejní kategorie vzrostly až o stovky procent. Podle společnosti Shoptet, která je největším poskytovatelem e-shopové platformy v ČR, je rekordmanem kategorie sběratelství, která v průběhu roku narostla o 165 procent. Výrazně se dařilo také e-shopům na platformě Shoptet, jejichž obraty vzrostly v průměru o čtvrtinu. To je dvojnásobně více než v případě celého trhu. 

I v roce 2021 dosáhla oblast e-commerce zajímavých výsledků. Některé kategorie dosáhly během loňského roku významných nárůstů. Suverénně největším skokanem se stala oblast sběratelství, která při srovnání první a druhé poloviny roku zaznamenala nárůst o neuvěřitelných 165 procent. Následovala kategorie cestování (nárůst o 81 procent), erotické zboží (71 procent) a sektor gastronomie (58 procent).

Z hlediska meziročního srovnání si pak nejlépe vedl sektor gastronomie, ve kterém se obraty oproti roku 2020 zvýšily o 65 %. Nárůst je způsobený především novým trendem, kdy si restaurace otevírají vlastní e-shopy a prodávají jídlo přes internet.  

Následuje kategorie erotického zboží (o 60 %), stavebních materiálů (o 56 %) a cestování (o 55 %). Zájem naopak klesl o produkty z oblasti starožitnictví a umělecké zboží, kde se obraty snížily, a to o celých 6 %.

V obou případech srovnání se jedná o e-shopy, které běží na platformě Shoptet.

Dařilo se celému sektoru  
Kromě vybraných kategorií zaznamenaly významný nárůst také e-shopy běžící na platformě Shoptet. Ty vzrostly za uplynulý rok o 25 procent. To je více než dvojnásobně rychlejší růst než v případě celého e-commerce trhu.

Celkově se obraty českých e-shopů vyšplhaly loni na 218 miliard korun, což je o celých 11 procent více než v roce 2020, kdy byl obrat 196 miliard.

„Naše české e-shopy rostly v obratu o čtvrtinu na necelých 45 miliard korun. To je rychleji než celý trh, který se zvětšil o zhruba jedenáct procent na 218 miliard korun. Výsledky nás těší i proto, že většina protiepidemických opatření odezněla, a lidé již nebyli na e-shopy tolik vázáni, protože mohli nakupovat i v kamenných prodejnách,“ komentuje výsledky CEO společnosti Shoptet Samuel Huba a dodává, že 8 z 10 nových e-shopů vzniklo v loňském roce na Shoptet platformě.

Zvýšila se také průměrná částka, kterou zákazníci na e-shopech utratí. V roce 2021 to bylo v průměru 2 245 korun, což je o 24 procent více než v roce 2020.

Doba e-shopová stále na vzestupu
O tom, že se oblasti e-commerce v Česku skutečně dařilo, vypovídá i fakt, že v minulém roce vzniklo přibližně deset a půl tisíce nových e-shopů. Na základě dat Asociace pro elektronickou komerci (APEK) jich je aktuálně téměř 60 tisíc.

„Na nakupování na e-shopech si lidé během posledních let zvykli. Jsou pro ně v řadě věcí pohodlnější. Jednoduše si věci pořídí z pohodlí domova a nemusí nikam jezdit. Zároveň mají dostatek času na to, aby si nákup dobře promysleli. Velkou výhodou je pro ně také skutečnost, že si mohou jednoduše porovnat ceny produktů u jiných prodejců a ušetřit,“ dodává Huba.

Kontakt pro novináře

pr@shoptet.cz

Sledujte nás

FacebookTwitterYoutubeRss