Nejrychleji rostoucí e-commerce kategorií bylo v roce 2021 sběratelství. Zaznamenalo nárůst o 165 procent
Oblast e-commerce má za sebou další povedený rok, v němž některé prodejní kategorie vzrostly až o stovky procent. Podle společnosti Shoptet, která je největším poskytovatelem e-shopové platformy v ČR, je rekordmanem kategorie sběratelství, která v průběhu roku narostla o 165 procent. Výrazně se dařilo také e-shopům na platformě Shoptet, jejichž obraty vzrostly v průměru o čtvrtinu. To je dvojnásobně více než v případě celého trhu.
I v roce 2021 dosáhla oblast e-commerce zajímavých výsledků. Některé kategorie dosáhly během loňského roku významných nárůstů. Suverénně největším skokanem se stala oblast sběratelství, která při srovnání první a druhé poloviny roku zaznamenala nárůst o neuvěřitelných 165 procent. Následovala kategorie cestování (nárůst o 81 procent), erotické zboží (71 procent) a sektor gastronomie (58 procent).
Z hlediska meziročního srovnání si pak nejlépe vedl sektor gastronomie, ve kterém se obraty oproti roku 2020 zvýšily o 65 %. Nárůst je způsobený především novým trendem, kdy si restaurace otevírají vlastní e-shopy a prodávají jídlo přes internet.
Následuje kategorie erotického zboží (o 60 %), stavebních materiálů (o 56 %) a cestování (o 55 %). Zájem naopak klesl o produkty z oblasti starožitnictví a umělecké zboží, kde se obraty snížily, a to o celých 6 %.
V obou případech srovnání se jedná o e-shopy, které běží na platformě Shoptet.
Dařilo se celému sektoru
Kromě vybraných kategorií zaznamenaly významný nárůst také e-shopy běžící na platformě Shoptet. Ty vzrostly za uplynulý rok o 25 procent. To je více než dvojnásobně rychlejší růst než v případě celého e-commerce trhu.
Celkově se obraty českých e-shopů vyšplhaly loni na 218 miliard korun, což je o celých 11 procent více než v roce 2020, kdy byl obrat 196 miliard.
„Naše české e-shopy rostly v obratu o čtvrtinu na necelých 45 miliard korun. To je rychleji než celý trh, který se zvětšil o zhruba jedenáct procent na 218 miliard korun. Výsledky nás těší i proto, že většina protiepidemických opatření odezněla, a lidé již nebyli na e-shopy tolik vázáni, protože mohli nakupovat i v kamenných prodejnách,“ komentuje výsledky CEO společnosti Shoptet Samuel Huba a dodává, že 8 z 10 nových e-shopů vzniklo v loňském roce na Shoptet platformě.
Zvýšila se také průměrná částka, kterou zákazníci na e-shopech utratí. V roce 2021 to bylo v průměru 2 245 korun, což je o 24 procent více než v roce 2020.
Doba e-shopová stále na vzestupu
O tom, že se oblasti e-commerce v Česku skutečně dařilo, vypovídá i fakt, že v minulém roce vzniklo přibližně deset a půl tisíce nových e-shopů. Na základě dat Asociace pro elektronickou komerci (APEK) jich je aktuálně téměř 60 tisíc.
„Na nakupování na e-shopech si lidé během posledních let zvykli. Jsou pro ně v řadě věcí pohodlnější. Jednoduše si věci pořídí z pohodlí domova a nemusí nikam jezdit. Zároveň mají dostatek času na to, aby si nákup dobře promysleli. Velkou výhodou je pro ně také skutečnost, že si mohou jednoduše porovnat ceny produktů u jiných prodejců a ušetřit,“ dodává Huba.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Neodolatelně lákavé výprodeje budou letos naposledy, novela zamezí manipulaci s cenami
- Nejvýdělečnějším segmentem je prodej erotiky, v Česku boduje i za krize
- Zájem o zboží z druhé roky kvůli inflaci roste letos už o pětinu
- Česká e-commerce stagnuje: Velcí hráči zažívají výkyvy, malí stabilně rostou
- Zájem o zboží z druhé ruky kvůli inflaci roste letos už o pětinu
- Do Česka přichází trend D2C: firmy obchází prostředníky a loví zákazníky napřímo
- Shoptet: Růst e-commerce se v druhém čtvrtletí téměř zastavil, nejvíce na něj doplácí velcí hráči
- Letní sezóna začíná. Češi se připravují na léto v tuzemsku i za hranicemi
- Nastupující trend: Češi podporují lokální byznys, obrat menších e-shopů překonal největší hráče
- Zájem o platební bránu Shoptet Pay rychle roste. Během prvního kvartálu od spuštění získala 2 000 e-shopů
Poslední články z blogu
- „E-shop je pro mě velká věc. Lidé si radši koupí knížku přímo ode mě než v knihkupectví,“ říká Jaroslav Kmenta
- Co jako OSVČ přichystat k podání daňového přiznání z příjmů?
- Jak na reklamace a odstoupení od smlouvy. Co je nového, přiblíží Petra Dolejšová
- Vychytávky pro marketingové kampaně
- Inventura a účetní závěrka roku. Co si v e-shopu pohlídat?
- E-shop a nevyzvednuté zásilky na dobírku. Jak je řešit?
- Jak z náhodného vánočního nakupujícího udělat svého věrného zákazníka?
- Jak využít Black Friday pro růst vlastního e-shopu
- 5 tipů, jak na e-mailing během vánoční sezony
- 5 rad odborníků pro vánoční sezónu 2022