Nejrychleji rostoucí e-commerce kategorií bylo v roce 2021 sběratelství. Zaznamenalo nárůst o 165 procent
Oblast e-commerce má za sebou další povedený rok, v němž některé prodejní kategorie vzrostly až o stovky procent. Podle společnosti Shoptet, která je největším poskytovatelem e-shopové platformy v ČR, je rekordmanem kategorie sběratelství, která v průběhu roku narostla o 165 procent. Výrazně se dařilo také e-shopům na platformě Shoptet, jejichž obraty vzrostly v průměru o čtvrtinu. To je dvojnásobně více než v případě celého trhu.
I v roce 2021 dosáhla oblast e-commerce zajímavých výsledků. Některé kategorie dosáhly během loňského roku významných nárůstů. Suverénně největším skokanem se stala oblast sběratelství, která při srovnání první a druhé poloviny roku zaznamenala nárůst o neuvěřitelných 165 procent. Následovala kategorie cestování (nárůst o 81 procent), erotické zboží (71 procent) a sektor gastronomie (58 procent).
Z hlediska meziročního srovnání si pak nejlépe vedl sektor gastronomie, ve kterém se obraty oproti roku 2020 zvýšily o 65 %. Nárůst je způsobený především novým trendem, kdy si restaurace otevírají vlastní e-shopy a prodávají jídlo přes internet.
Následuje kategorie erotického zboží (o 60 %), stavebních materiálů (o 56 %) a cestování (o 55 %). Zájem naopak klesl o produkty z oblasti starožitnictví a umělecké zboží, kde se obraty snížily, a to o celých 6 %.
V obou případech srovnání se jedná o e-shopy, které běží na platformě Shoptet.
Dařilo se celému sektoru
Kromě vybraných kategorií zaznamenaly významný nárůst také e-shopy běžící na platformě Shoptet. Ty vzrostly za uplynulý rok o 25 procent. To je více než dvojnásobně rychlejší růst než v případě celého e-commerce trhu.
Celkově se obraty českých e-shopů vyšplhaly loni na 218 miliard korun, což je o celých 11 procent více než v roce 2020, kdy byl obrat 196 miliard.
„Naše české e-shopy rostly v obratu o čtvrtinu na necelých 45 miliard korun. To je rychleji než celý trh, který se zvětšil o zhruba jedenáct procent na 218 miliard korun. Výsledky nás těší i proto, že většina protiepidemických opatření odezněla, a lidé již nebyli na e-shopy tolik vázáni, protože mohli nakupovat i v kamenných prodejnách,“ komentuje výsledky CEO společnosti Shoptet Samuel Huba a dodává, že 8 z 10 nových e-shopů vzniklo v loňském roce na Shoptet platformě.
Zvýšila se také průměrná částka, kterou zákazníci na e-shopech utratí. V roce 2021 to bylo v průměru 2 245 korun, což je o 24 procent více než v roce 2020.
Doba e-shopová stále na vzestupu
O tom, že se oblasti e-commerce v Česku skutečně dařilo, vypovídá i fakt, že v minulém roce vzniklo přibližně deset a půl tisíce nových e-shopů. Na základě dat Asociace pro elektronickou komerci (APEK) jich je aktuálně téměř 60 tisíc.
„Na nakupování na e-shopech si lidé během posledních let zvykli. Jsou pro ně v řadě věcí pohodlnější. Jednoduše si věci pořídí z pohodlí domova a nemusí nikam jezdit. Zároveň mají dostatek času na to, aby si nákup dobře promysleli. Velkou výhodou je pro ně také skutečnost, že si mohou jednoduše porovnat ceny produktů u jiných prodejců a ušetřit,“ dodává Huba.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- V prvním kvartále 2022 rostla e-commerce o devět procent. Nebýt války, mohl být růst dvojciferný, uvádí Shoptet
- Češi reagují na Ukrajinu. Zájem o zboží na humanitární účely vzrostl o stovky procent, zároveň se sami připravují na krizi
- Láska prochází žaludkem. Hitem letošního Valentýna je čokoláda
- Shoptet posiluje svůj tým. Do firmy nastupuje Jiří Vaško, který je zodpovědný za rozvoj Shoptet Premium
- Nejrychleji rostoucí e-commerce kategorií bylo v roce 2021 sběratelství. Zaznamenalo nárůst o 165 procent
- Vývoj e-shopu na míru trvá většinou déle než rok a stojí stovky tisíc až miliony korun. Shoptet Premium to chce dokázat za 3 měsíce a zlomek nákladů
- Shoptet hlásí rekordní obrat přes 300 milionů. Za minulý rok vzrostl o zhruba 50 %
- Reshoper mění majitele. Shoptet kupuje známý český e-commerce veletrh
- Letošní tržby e-shopů během Black Friday budou atakovat 4 miliardy korun. Zákazníci se bojí nedostatku zboží v adventním období
- Shoptet rozšiřuje partnerství s Balikobot.cz a pomáhá e-shopům s expanzí
Poslední články z blogu
- Budování značky, nebo investovat do výkonu? 4 kroky, jak na digitální strategii
- REDFIR: Našli díru na trhu a představili české kožené opasky bez dírek
- Zvýšit konverzní poměr o 34 %? E-shopu šperkyskalimar.cz pomohlo Notifikuj
- Co nejvíce řeší e-shopy v roce 2022? Ptáme se poradců z Reshoperu
- Květnové novinky
- Shoptetím e-shopem číslo 30 000 je BeaverCraft! Získali od nás 30 000 hodin provozu zdarma
- Měřte lépe své konverze díky Facebook Conversions API
- Jak se připravoval Reshoper: Pohled do zákulisí s pořadatelkami Adrianou a Veronikou
- Proč mít v e-shopu procesy? Ušetříte peníze i čas
- „Naši zákazníci jsou doslova jako v bavlnce,“ říká Eliška Dobiášová z Breberek