Nejvíce e-shopů v Česku vzniká v lednu, až dvaapůlkrát více než jindy
Podle údajů společnosti Shoptet, největšího českého poskytovatele e-shopových řešení, přibývá nejvíce nových internetových obchodů vždy začátkem roku. A to zhruba dvaapůlkrát více než v jiných měsících. Mezi jejich zakladateli převažují muži nad ženami, jejich podíl činí 63 %. Nové e-shopy nejčastěji prodávají oblečení a doplňky (18 %). Za lednovým trendem mohou stát předsevzetí, vidina nového začátku i prolínání státních svátků.
Nový rok – nové já. Podle údajů společnosti Shoptet vyplývá, že podnikatelé považují podmínky začínajícího kalendářního roku za nejpříznivější pro založení nového e-shopu. Ze statistik vyplývá, že v lednu si zakládá e-shop zhruba dvaapůlkrát více lidí než v ostatních měsících. „Leden znamená pro zakladatele e-shopů start s čistým štítem a snazší plánování. Co do počtu nově vznikajících obchodů překonává i letní období, kdy mají majitelé nejlepší podmínky pro přípravu na předvánoční prodej,“ uvádí Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.
E-shopy častěji zakládají muži
Oproti období, kdy začínající e-shopaři nové obchody teprve testují, se jich ostrého spuštění dočká zhruba desetina. „Data pro jednotlivé měsíce dopočítáváme zpětně, protože založení e-shopu klientům trvá v průměru třicet až čtyřicet dnů,“ vysvětluje Miroslav Uďan. Ze statistik také mimo jiné vyplývá, že v zakládání internetových obchodů převažují muži oproti ženám, a to v 63 % případů.
Začátkem roku přibývá obchodů s oblečením
Obchody vznikající v lednu se nejčastěji specializují na prodej oblečení a doplňků. V přehledu letos nejčastěji založených e-shopů činí jejich podíl 18 %. Neobvyklé ale nejsou ani e-shopy se zaměřením na potřeby pro domácnost a zahradu (8 %), potraviny (8 %), anebo kosmetiku a parfémy (5 %). Mezi nejprodávanějšími produkty na internetu však zůstává spotřební elektronika.
V online nákupech vedou velká města
Z dat společnosti Shoptet za celý loňský rok také vyplývá, že téměř 70 % veškerého zboží prodávají e-shopy se sídlem v Praze. Po hlavním městě následuje Brno (8 %) s Ostravou (6 %), značný podíl online prodejů připadá také Jihočeskému kraji (3 %). „V uplynulém roce se množství e-shopů meziročně navýšilo o tři a půl procenta. Česká e-commerce je stále na vzestupu a nadále se rozvíjí, podobný nárůst proto očekáváme i v letošním roce,“ dodává Miroslav Uďan.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků
- AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?
- E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou
- Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu
- Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst
- Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday
- Dosahují milionových obratů výrobou kvalitních potravin s přípravou začali doma během pandemie
- Úspěšní podnikatelé jako výzva k online podnikání – nová kampaň Shoptetu
- Zájem Čechů o nákup na malých a středně velkých e-shopech stále roste. Rádi objevují unikátní produkty a služby
- Češi o sebe více pečují. Roste zájem o kosmetiku, roli hraje kvalita a udržitelnost
Poslední články z blogu
- Spolupráce se Shoptet Partnery je pro nás klíčová, i proto potřebuje tým posilu
- SEO nebo PPC? Do čeho se vašemu e-shopu vyplatí investovat?
- Reshoper 2024: Co dělají jinak e-shopy, které rostou i v nepředvídatelné době?
- Retence aneb Jak mít spokojeného zákazníka, který pravidelně nakupuje
- Jak efektivně řešit chybové stránky 404?
- „Dobrý lídr inspiruje v profesní i osobní rovině,“ říká šéf slovenského Salesu
- SEO v roce 2024 – jeho proměny i konstanty
- Co jako OSVČ přichystat k podání daňového přiznání z příjmů?
- Smlouvy s dodavateli a distributory. Co si pohlídat z hlediska práva?
- Google Consent Mode v2 a konec cookies třetích stran. Co znamenají pro váš e-shop?