Nejvíce e-shopů v Česku vzniká v lednu, až dvaapůlkrát více než jindy
Podle údajů společnosti Shoptet, největšího českého poskytovatele e-shopových řešení, přibývá nejvíce nových internetových obchodů vždy začátkem roku. A to zhruba dvaapůlkrát více než v jiných měsících. Mezi jejich zakladateli převažují muži nad ženami, jejich podíl činí 63 %. Nové e-shopy nejčastěji prodávají oblečení a doplňky (18 %). Za lednovým trendem mohou stát předsevzetí, vidina nového začátku i prolínání státních svátků.
Nový rok – nové já. Podle údajů společnosti Shoptet vyplývá, že podnikatelé považují podmínky začínajícího kalendářního roku za nejpříznivější pro založení nového e-shopu. Ze statistik vyplývá, že v lednu si zakládá e-shop zhruba dvaapůlkrát více lidí než v ostatních měsících. „Leden znamená pro zakladatele e-shopů start s čistým štítem a snazší plánování. Co do počtu nově vznikajících obchodů překonává i letní období, kdy mají majitelé nejlepší podmínky pro přípravu na předvánoční prodej,“ uvádí Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.
E-shopy častěji zakládají muži
Oproti období, kdy začínající e-shopaři nové obchody teprve testují, se jich ostrého spuštění dočká zhruba desetina. „Data pro jednotlivé měsíce dopočítáváme zpětně, protože založení e-shopu klientům trvá v průměru třicet až čtyřicet dnů,“ vysvětluje Miroslav Uďan. Ze statistik také mimo jiné vyplývá, že v zakládání internetových obchodů převažují muži oproti ženám, a to v 63 % případů.
Začátkem roku přibývá obchodů s oblečením
Obchody vznikající v lednu se nejčastěji specializují na prodej oblečení a doplňků. V přehledu letos nejčastěji založených e-shopů činí jejich podíl 18 %. Neobvyklé ale nejsou ani e-shopy se zaměřením na potřeby pro domácnost a zahradu (8 %), potraviny (8 %), anebo kosmetiku a parfémy (5 %). Mezi nejprodávanějšími produkty na internetu však zůstává spotřební elektronika.
V online nákupech vedou velká města
Z dat společnosti Shoptet za celý loňský rok také vyplývá, že téměř 70 % veškerého zboží prodávají e-shopy se sídlem v Praze. Po hlavním městě následuje Brno (8 %) s Ostravou (6 %), značný podíl online prodejů připadá také Jihočeskému kraji (3 %). „V uplynulém roce se množství e-shopů meziročně navýšilo o tři a půl procenta. Česká e-commerce je stále na vzestupu a nadále se rozvíjí, podobný nárůst proto očekáváme i v letošním roce,“ dodává Miroslav Uďan.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Shoptet Kampaně: Nový nástroj, který přibližuje e-shopy velkým hráčům
- Češi investují do svého zdraví: vitaminy, proteiny a krabičkové diety jsou novým trendem
- Ekonomické krizi navzdory: Shoptet vykázal rekordní výsledky
- Češi se předzásobují medvídky HHC
- Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků
- AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?
- E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou
- Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu
- Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst
- Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday
Poslední články z blogu
- Shoptet Kampaně: jak pomáhají e-shopům k lepším výsledkům?
- „Zákazníky jsme získávali i v době, kdy ceny rostly.” LAVONIO během dvou let úspěšně rozjelo tři e-shopy
- Jak si AppleTop.cz plní databázi pro e-mail marketing pomocí sítě e-shopů Děkovačka
- Jak podnikat? Kdy je lepší IČO a kdy založit s.r.o.?
- Shoptet je partnerem Akademie online podnikání, kterou spouští #HolkyzByznysu
- Bezpečnost plateb na špičkové úrovni: Shoptet Pay jako první v Česku získává členství v Merchant Risk Council
- Každé procento se počítá aneb Jak e-shop se svíčkami zvýšil konverzní poměr o 9,32 % díky doplňku Ověřený web
- Přechod na Shoptet Pay je rychlý. Fanda-NHL to zvládl ve své top sezoně
- Proč zákazník nedokončí objednávku ve vašem e-shopu? Podívejte se na 6 nejčastějších důvodů
- Jak připravit sociální sítě e-shopu na Vánoce?