Nové dvoufaktorové ověření totožnosti může krátkodobě snížit podíl plateb kartou v e-shopech až o deset procentních bodů
Povinnost bank nově zajistit při online platbě bezpečné ověření totožnosti dvěma ze tří možných faktorů může krátkodobě snížit podíl plateb kartou v e-shopech. Tuto platební metodu v současnosti využívá zhruba 36 % Čechů, podle společnosti Shoptet by však její podíl mohl na několik týdnů až měsíců klesnout až na 26 %. Důvodem bude hlavně pozvolnější adaptace na nový způsob potvrzení plateb.
České banky mají od prvního ledna povinnost zajistit ověření každé platby kartou dvěma ze tří faktorů. Těmi jsou speciální kód ePIN, biometrické údaje jako otisk prstu nebo sken obličeje, a také mobilní klíč. Pro potvrzení online platby kartou tak již není dostačující jen kód z SMS zprávy jednoduše opsaný do rozhraní platební brány. Právě to může podle společnosti Shoptet, největšího českého poskytovatele e-shopových řešení, krátkodobě snížit podíl využívání online platby kartou v internetových obchodech.
Tuto platební metodu v současnosti využívá více než třetina Čechů (36 %), její podíl by mohl podle Shoptetu poklesnout o pět až deset procentních bodů. „Pro provozovatele e-shopů nepředstavují nová pravidla ověření totožnosti žádné starosti, vše je záležitostí platebních bran a bank. Jedná se však podle nás v určitém slova smyslu o krok zpět vzhledem k tomu, jak se online platby doposud stále zjednodušovaly. Podíl plateb kartou pravděpodobně poklesne jen na několik týdnů až měsíců, než si spotřebitelé zvyknou na nové metody. E-shopy by zase měly počítat s větším množstvím dotazů od zákazníků ohledně placení,“ vysvětluje Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Češi o sebe více pečují. Roste zájem o kosmetiku, roli hraje kvalita a udržitelnost
- Polovina e-shopů nepečuje o svoji značku, třetina marketingový rozpočet ani neřeší
- Češi navzdory krizi více cestují a užívají si volného času. Při nákupech upřednostňuji malé a střední e-shopy
- Shoptet přichází s platebními terminály Shoptet Pay
- Nejúspěšnější akce roku v e-commerce v České republice - to je Reshoper 2023!
- Shoptet, Seyfor a Optimio vydávají know-how nabitého Průvodce úspěšného e-shopaře
- E-shopy i letos stále rostou. Češi navzdory krizi investují do svého volného času
- Shoptet má nového ředitele marketingu
- Jak platí Češi při nákupech? S bezkontaktními kartami patří mezi světové lídry, online se nechtějí vzdát dobírky
- Turbulentnímu období navzdory, Shoptet šel proti trhu a loni významně vyrostl
Poslední články z blogu
- Shoptet e-shopům nabízí krátkodobé financování. Nastartovat byznys tak bude ještě snazší
- Czechdesign: Chceme dostat kvalitní design do každé domácnosti. Cestou je i e-shop
- Platby na e-shopu: Seznamte se s metodou Click to Pay s Visa
- Průvodce krátkodobými akcemi ve Facebook reklamě
- Vše, co potřebujete vědět o Meta Ads k propagaci svého e-shopu
- Sociální sítě a vaše značka: Jak je propojit?
- 5 tipů, jak zvládnout nápor úkolů, když e-shop roste
- Proč dělat dobrý obsahový marketing? Konkurenční výhoda, která se vyplatí
- Spolupráci s Shoptet Partnery stále rozvíjíme. Jak to chodí v partnerském týmu?
- E-shop a Vánoce. Začněte s přípravou už v létě. Seznam nejdůležitějších kroků