Nové dvoufaktorové ověření totožnosti může krátkodobě snížit podíl plateb kartou v e-shopech až o deset procentních bodů
Povinnost bank nově zajistit při online platbě bezpečné ověření totožnosti dvěma ze tří možných faktorů může krátkodobě snížit podíl plateb kartou v e-shopech. Tuto platební metodu v současnosti využívá zhruba 36 % Čechů, podle společnosti Shoptet by však její podíl mohl na několik týdnů až měsíců klesnout až na 26 %. Důvodem bude hlavně pozvolnější adaptace na nový způsob potvrzení plateb.
České banky mají od prvního ledna povinnost zajistit ověření každé platby kartou dvěma ze tří faktorů. Těmi jsou speciální kód ePIN, biometrické údaje jako otisk prstu nebo sken obličeje, a také mobilní klíč. Pro potvrzení online platby kartou tak již není dostačující jen kód z SMS zprávy jednoduše opsaný do rozhraní platební brány. Právě to může podle společnosti Shoptet, největšího českého poskytovatele e-shopových řešení, krátkodobě snížit podíl využívání online platby kartou v internetových obchodech.
Tuto platební metodu v současnosti využívá více než třetina Čechů (36 %), její podíl by mohl podle Shoptetu poklesnout o pět až deset procentních bodů. „Pro provozovatele e-shopů nepředstavují nová pravidla ověření totožnosti žádné starosti, vše je záležitostí platebních bran a bank. Jedná se však podle nás v určitém slova smyslu o krok zpět vzhledem k tomu, jak se online platby doposud stále zjednodušovaly. Podíl plateb kartou pravděpodobně poklesne jen na několik týdnů až měsíců, než si spotřebitelé zvyknou na nové metody. E-shopy by zase měly počítat s větším množstvím dotazů od zákazníků ohledně placení,“ vysvětluje Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Nové dvoufaktorové ověření totožnosti může krátkodobě snížit podíl plateb kartou v e-shopech až o deset procentních bodů
- Češi loni v e-shopech utratili rekordních 217 miliard, zájem vzrostl hlavně o nákup potravin online
- Češi před Vánoci utratili v e-shopech téměř 70 miliard korun, na jednoho obyvatele připadají tři objednávky
- Nejčastějšími dárky z e-shopů budou chytré hodinky, robotické vysavače i poukazy, více než polovina nákupů je z mobilů
- Rekordní den předvánočních nákupů v e-shopech přišel dříve než loni, Češi včera nakoupili za jeden a půl miliardy
- Slevy během Black Friday dosáhnou ve velkých e-shopech 35 %, týkat se ale budou hlavně výprodejového zboží
- Během Black Friday útraty v e-commerce poprvé přesáhnou miliardu korun, podle odhadů o čtvrtinu převýší ty loňské
- Na splátky budou Češi v e-shopech před Vánoci kupovat hlavně elektroniku, na oblíbenosti získávají odložené platby
- Druhou vlnu zažívají i e-shopy, poptávka po nových obchodech je o 60 % větší než obvykle
- E-shopy zbrojí na Vánoce více než loni, podle lídrů české e-commerce očekávají kvůli covidu rekordní online prodeje
Poslední články z blogu
- Kdo má odpovědnost za šíření spamu? E-shop nebo agentura?
- Windsurfing Karlín: Vracející se zákazníci jsou pro nás základ. Přizpůsobujeme tomu celý marketing
- O’black: E-shop jsme brali spíše jako doplňkový, ale pak jsme se poučili, že i tak je pro nás důležitý
- E-shop a nevyzvednuté zásilky na dobírku. Jak je řešit?
- Skláři z Preciosy pokračují ve staleté tradici a ručně vyrábí šperky z českého křišťálu
- 12 let bojovali o přežití. Dnes má rodina Žufánků alkoholový lovebrand a jejich láhve potkáte v barech po celém světě
- Windsurfing Karlín: Víme, že díky Shoptetu nám neujede vlak
- Odmítli zahodit roky zkušeností v práci s klienty a začali šít obleky na míru pod vlastní značkou O’black
- Budujeme platformu pro vývoj e-shopů na míru
- Novinky za prosinec i celý rok 2020