Obchodníci přijímají elektronickou evidenci tržeb s rozpaky
Praha, 21. dubna 2016 – Elektronická evidence tržeb bude zavedena pro obchodníky v druhé vlně. Pokud půjde vše dle plánu, jde o začátek března 2017. Většina, konkrétně 76 % z nich, se toho ale obává. Jde především o pořízení technického zařízení a internetového připojení potřebného pro EET, čas a práci navíc. Největší strach mají malé obchody (92 %) na méně frekventovaných místech.
Z dotázaných majitelů obchodů má 76 % obavy ze zavedení EET. Dle jejich názoru bude mít tato povinnost negativní dopad na jejich podnikání. „Část z nich (6 %) to vnímá jako konec jejich byznysu. Jedná se o malé obchody, které jsou na méně frekventovaných místech, pro které pořízení technického zařízení představuje příliš velké náklady. S velkou nedůvěrou se na EET koukají také obchodníci, kteří nemají velké zkušenosti s technologiemi a počítači obecně,“ říká Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet (www.shoptet.cz).
Právě nutnost pořízení nového zařízení a využívání neznámé technologie, představuje pro 42 % dotázaných největší zátěží. Dalších 26 % pak vnímá EET jako ztrátu času a 19 % jako práci navíc. Tyto tři argumenty v praxi znamenají další náklady. Navíc téměř 10 % se obává možnosti zneužití osobních dat.
„Průzkum nám potvrdil, že vetší obchody se neobávají technické stránky věci. Většinou již nějaký systém mají, jen jej budou muset nahradit jiným. Pro ty menší je to naopak hlavní argument, proč se k EET stavějí vesměs negativně,“ komentuje Miroslav Uďan a dodává: „Technologie by práci měly zrychlit a zjednodušit. Pokladní systémy a elektronické pokladny umí už spoustu věcí a mnohé jsou připraveny na EET.“
O společnosti Shoptet
Shoptet se na českém trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. Pronájem internetového obchodu zahrnuje širokou škálu služeb, jako například napojení na ekonomické systémy, různé platební metody a také propojení se sociálními sítěmi a aukčním portálem Aukro.cz. V současné chvíli má Shoptet.cz v portfoliu více než 7 500 aktivních e-shopů, což tvoří zhruba 20 % komerčních řešení na českém trhu. Mezi prvními v ČR nabízí službu, která umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho systém. Majoritním vlastníkem společnosti Shoptet.cz je investor Ondřej Tomek.
Více informací o společnosti Shoptet.cz najdete vždy na www.shoptet.cz
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- V prvním kvartále 2022 rostla e-commerce o devět procent. Nebýt války, mohl být růst dvojciferný, uvádí Shoptet
- Češi reagují na Ukrajinu. Zájem o zboží na humanitární účely vzrostl o stovky procent, zároveň se sami připravují na krizi
- Láska prochází žaludkem. Hitem letošního Valentýna je čokoláda
- Shoptet posiluje svůj tým. Do firmy nastupuje Jiří Vaško, který je zodpovědný za rozvoj Shoptet Premium
- Nejrychleji rostoucí e-commerce kategorií bylo v roce 2021 sběratelství. Zaznamenalo nárůst o 165 procent
- Vývoj e-shopu na míru trvá většinou déle než rok a stojí stovky tisíc až miliony korun. Shoptet Premium to chce dokázat za 3 měsíce a zlomek nákladů
- Shoptet hlásí rekordní obrat přes 300 milionů. Za minulý rok vzrostl o zhruba 50 %
- Reshoper mění majitele. Shoptet kupuje známý český e-commerce veletrh
- Letošní tržby e-shopů během Black Friday budou atakovat 4 miliardy korun. Zákazníci se bojí nedostatku zboží v adventním období
- Shoptet rozšiřuje partnerství s Balikobot.cz a pomáhá e-shopům s expanzí
Poslední články z blogu
- Jak začít s reklamou na TikToku
- Srpnové novinky
- Top doplňky pro vánoční sezónu – a nejen pro ni. Šéf marketingu Radek radí ve videu
- Co je brand voice a proč je pro e-shop důležitý?
- S omezeným rozpočtem čtyřnásobně zlepšili přirozenou návštěvnost e-shopu
- Co přináší Rozšířené konverze v Google Ads?
- 8 tipů, jak psát e-maily zákazníkům a jak zvýšit čtenost
- „Prodejem látek s příběhem šetříme životní prostředí,“ říká Lenka z Textile Mountain
- Červencové novinky
- Jak zabezpečit Facebook účet na maximum?