Obchodníci přijímají elektronickou evidenci tržeb s rozpaky
Praha, 21. dubna 2016 – Elektronická evidence tržeb bude zavedena pro obchodníky v druhé vlně. Pokud půjde vše dle plánu, jde o začátek března 2017. Většina, konkrétně 76 % z nich, se toho ale obává. Jde především o pořízení technického zařízení a internetového připojení potřebného pro EET, čas a práci navíc. Největší strach mají malé obchody (92 %) na méně frekventovaných místech.
Z dotázaných majitelů obchodů má 76 % obavy ze zavedení EET. Dle jejich názoru bude mít tato povinnost negativní dopad na jejich podnikání. „Část z nich (6 %) to vnímá jako konec jejich byznysu. Jedná se o malé obchody, které jsou na méně frekventovaných místech, pro které pořízení technického zařízení představuje příliš velké náklady. S velkou nedůvěrou se na EET koukají také obchodníci, kteří nemají velké zkušenosti s technologiemi a počítači obecně,“ říká Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet (www.shoptet.cz).
Právě nutnost pořízení nového zařízení a využívání neznámé technologie, představuje pro 42 % dotázaných největší zátěží. Dalších 26 % pak vnímá EET jako ztrátu času a 19 % jako práci navíc. Tyto tři argumenty v praxi znamenají další náklady. Navíc téměř 10 % se obává možnosti zneužití osobních dat.
„Průzkum nám potvrdil, že vetší obchody se neobávají technické stránky věci. Většinou již nějaký systém mají, jen jej budou muset nahradit jiným. Pro ty menší je to naopak hlavní argument, proč se k EET stavějí vesměs negativně,“ komentuje Miroslav Uďan a dodává: „Technologie by práci měly zrychlit a zjednodušit. Pokladní systémy a elektronické pokladny umí už spoustu věcí a mnohé jsou připraveny na EET.“
O společnosti Shoptet
Shoptet se na českém trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. Pronájem internetového obchodu zahrnuje širokou škálu služeb, jako například napojení na ekonomické systémy, různé platební metody a také propojení se sociálními sítěmi a aukčním portálem Aukro.cz. V současné chvíli má Shoptet.cz v portfoliu více než 7 500 aktivních e-shopů, což tvoří zhruba 20 % komerčních řešení na českém trhu. Mezi prvními v ČR nabízí službu, která umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho systém. Majoritním vlastníkem společnosti Shoptet.cz je investor Ondřej Tomek.
Více informací o společnosti Shoptet.cz najdete vždy na www.shoptet.cz
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Shoptet má nového ředitele marketingu
- Jak platí Češi při nákupech? S bezkontaktními kartami patří mezi světové lídry, online se nechtějí vzdát dobírky
- Turbulentnímu období navzdory, Shoptet šel proti trhu a loni významně vyrostl
- Neodolatelně lákavé výprodeje budou letos naposledy, novela zamezí manipulaci s cenami
- Nejvýdělečnějším segmentem je prodej erotiky, v Česku boduje i za krize
- Zájem o zboží z druhé roky kvůli inflaci roste letos už o pětinu
- Česká e-commerce stagnuje: Velcí hráči zažívají výkyvy, malí stabilně rostou
- Zájem o zboží z druhé ruky kvůli inflaci roste letos už o pětinu
- Do Česka přichází trend D2C: firmy obchází prostředníky a loví zákazníky napřímo
- České banky ztratí do pěti let monopol na online platby, některé proto moderní platby komplikují
Poslední články z blogu
- Jak se Řeznictví u Bobra vypořádalo s výzvami online prodeje a zvládlo logistiku chlazených potravin
- Práce v Customer Care nemusí být nuda. Vyzpovídali jsme naše konzultanty
- Jak nachystat e-shop na příchod Google Analytics 4
- Daniel Sosýn: Místo dráhy lékaře začal vyrábět proteiny. Dnes má obrat 70 milionů i zářez ve Forbesu
- Petra Nulíčková: Jak neztrácet dobré zaměstnance a co s toxickými lidmi ve firmě?
- „Někdy se trefíš do brány, někdy tě soupeř srazí,“ říká o práci obchodníka Jakub Honzák
- Jak efektivně využít AI při práci v online marketingu a kdy se na ni úplně nespoléhat?
- Jak organicky uspět na TikToku
- Nezaplacené faktury: jak na vymáhání dlužných pohledávek?
- Vybíráte šablonu pro e-shop? Inspirujte se