Objednat na e-shopu a vyzvednout osobně
Praha, 14. května 2015 – Lidé si oblíbili nákupy na e-shopech, přesto si zboží rádi vyzvednou osobně. Ročně roste obrat e-commerce přibližně o 10 %, zvyšuje se i podíl internetových obchodů, které mají současně kamennou prodejnu nebo umožňují osobní odběr. Vychází tak vstříc svým zákazníkům. Jednotný systém správy obou obchodů jim ulehčuje práci.
Je paradoxní, že lidé stále více nakupují na internetu, ale zboží si chtějí vyzvednout osobně. Tento jev je častější ve větších městech, kde velcí e-shopoví hráči mají i několik „prodejen“. Menší internetové obchody bez kamenné prodejny pak využívají služeb typu Uloženka nebo Zásilkovna. Důvody, které zákazníky vedou k osobnímu vyzvednutí své objednávky, jsou například přeplněné pošty nebo nutnost koordinace svého času s přepravní službou. Také cena za dopravu není často zanedbatelná, obzvláště když si zákazník nakoupí v řádech stokorun.
Proč jsou nákupy v e-shopech tak populární, když si pak lidé stejně zboží vyzvedávají sami? Stejně tak by si mohli zboží koupit přímo v obchodě. „Nákup na internetu nabízí větší výběr než kamenný obchod. Navíc si člověk může porovnat cenu a parametry okamžitě a v klidu, a tím pádem si vybrat to nejlepší,“ vysvětluje Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet, a dodává: „18 % nákupů v e-shopu je pak vyzvednuto osobně. Vedle ceny za balné a dopravu hraje také určitou roli nedůvěra, že zboží dorazí v pořádku. V současné době je podíl internetových obchodů, které mají i kamenný obchod nebo jinou formu osobního odběru zboží, 32 %. Oproti minulému roku je to o 4 % více.“
Je již zaběhlou praxí, že majitelé kamenných obchodů si zakládají internetový obchod, aby rozšířili své pole působnosti na celou republiku. Novým trendem mezi e-shopaři je mít i offline obchod. Vychází tak vstříc svým zákazníkům.
V případě provozování internetového i kamenného obchodu je nepochybně výhodou mít jednotný systém pro oba. „Provozovatelé se tak vyhnou dvojí práci a navíc mohou prodej posunout do 21. století, kdy se smazává rozdíl, zda zákazník nakupuje online nebo osobně. Všem jde o spokojeného zákazníka, který se bude vracet a je jedno jestli na e-shop nebo do kamenného obchodu. Právě o podporu kamenného obchodu jsme v dubnu doplnili Shoptet.cz, pomocí jedné služby lze dnes zajistit chod online i offline obchodu,“ doplňuje Miroslav Uďan.
O společnosti Shoptet
Shoptet se na českém trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. Pronájem internetového obchodu zahrnuje širokou škálu služeb, jako například napojení na ekonomické systémy, různé platební metody a také propojení se sociálními sítěmi a aukčním portálem Aukro.cz. V současné chvíli má Shoptet.cz v portfoliu více než 5 000 aktivních e-shopů, což tvoří zhruba 20 % komerčních řešení na českém trhu. Mezi prvními v ČR nabízí službu, která umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho systém. Majoritním vlastníkem společnosti Shoptet.cz je investor Ondřej Tomek.
Více informací o společnosti Shoptet.cz najdete vždy na www.shoptet.cz.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků
- AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?
- E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou
- Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu
- Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst
- Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday
- Dosahují milionových obratů výrobou kvalitních potravin s přípravou začali doma během pandemie
- Úspěšní podnikatelé jako výzva k online podnikání – nová kampaň Shoptetu
- Zájem Čechů o nákup na malých a středně velkých e-shopech stále roste. Rádi objevují unikátní produkty a služby
- Češi o sebe více pečují. Roste zájem o kosmetiku, roli hraje kvalita a udržitelnost
Poslední články z blogu
- Jak efektivně řešit chybové stránky 404?
- „Dobrý lídr inspiruje v profesní i osobní rovině,“ říká šéf slovenského Salesu
- SEO v roce 2024 – jeho proměny i konstanty
- Co jako OSVČ přichystat k podání daňového přiznání z příjmů?
- Smlouvy s dodavateli a distributory. Co si pohlídat z hlediska práva?
- Google Consent Mode v2 a konec cookies třetích stran. Co znamenají pro váš e-shop?
- „E-shopy se snaží dostat co nejvíc lidí a co nejlevněji na web. To ale nestačí.“ Lukáš Pítra o zákaznické zkušenosti
- Proč je při startu podnikání lepší pronájem e-shopu než vlastní řešení
- Proč dělat video obsah na sítě a jak si poradit i bez velkých rozpočtů?
- Popisky vytvořené umělou inteligencí? Je to tu!