Online nákupy sportovního vybavená táhnou proteiny, o plavky zájem není
Za jaké sportovní aktivity Češi nejvíce utrácejí v létě? Online nákupům vévodí zboží v kategorii fitness, doplňky stravy, cyklistika a outdoor. Vůbec největším tahounem jsou výživové doplňky. Těch se co do počtu kusů prodá nejvíce. Naopak překvapivě plavky v pomyslném žebříčku vůbec nejsou. Vyplývá to z údajů společnosti Shoptet, na jejíž platformě funguje v ČR přes 13 tisíc e-shopů.
Trend zdravého životního styly a životosprávy, který je již několik let v tuzemsku na vzestupu, se výrazně promítl do žebříčku nejprodávanějšího sportovního vybevaní a zboží. Tomu totiž dominují kategorie fitness a zdravá výživa. “Na počet kusů je v oblasti online prodejů vůbec nejkupovanější zdravá výživa a vybavení na fitness. Online žebříčku nejprodávanějšího zboží vedou proteiny, aminokyseliny a další výživové doplňky. Následují ho tejpy, oblečení a doplňky na fitness,” vyjmenoval ředitel Shoptetu Miroslav Uďan.
Co do objemu tržeb vévodí žebříčku cyklistika, kam spadají i koloběžky a další příslušenství. To je totiž v průměru nákladnější než v oblasti fitness. Průměrná částka na jeden nákup za sportovní potřeby a vybavení vychází v létě na 660 Kč. To je právě dáno tím, že kolo se sice prodává v průměrné hodnotě do deseti tisíc korun, nicméně doplňky stravy začínají na cenové hladině od deseti korun.
Za jaké sporty utrácejí Češi v létě nejvíce? Seřazeno dle výše tržeb v %. |
|
cyklistika |
35 |
fitness |
28 |
outdoor |
19 |
výživa |
11 |
ostatní |
7 |
Plavky v online prodejích netáhnou
Naopak velkým překvapením může být, že plavky se do žebříčku nejprodávanějšího sportovního zboží v létě vůbec nedostává. “Plavky jsou stále zboží, které se Češi nenaučili nakupovat online ve velkém. Dáno je to zejména tím, že plavky si chce většina zákazníků předem vyzkoušet. Přeci jen je to zboží, které má blízko k fashion segmentu, takže se musí líbit a musí perfektně sedět,” doplnil Uďan s tím, že v létě rostou prodeje i menšinových sportů jako je rybaření či tenis. Ty spadají do uvedené kategorie ostatní, které tvoří jen 7 % všech prodejů. “Patří sem například i golf, jehož popularita v posledních letech klesá,” uzavřel Uďan.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků
- AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?
- E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou
- Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu
- Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst
- Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday
- Dosahují milionových obratů výrobou kvalitních potravin s přípravou začali doma během pandemie
- Úspěšní podnikatelé jako výzva k online podnikání – nová kampaň Shoptetu
- Zájem Čechů o nákup na malých a středně velkých e-shopech stále roste. Rádi objevují unikátní produkty a služby
- Češi o sebe více pečují. Roste zájem o kosmetiku, roli hraje kvalita a udržitelnost
Poslední články z blogu
- Jak na doklady v Shoptetu? Zodpovídáme nejčastější dotazy
- Spolupráce se Shoptet Partnery je pro nás klíčová, i proto potřebuje tým posilu
- SEO nebo PPC? Do čeho se vašemu e-shopu vyplatí investovat?
- Reshoper 2024: Co dělají jinak e-shopy, které rostou i v nepředvídatelné době?
- Retence aneb Jak mít spokojeného zákazníka, který pravidelně nakupuje
- Jak efektivně řešit chybové stránky 404?
- „Dobrý lídr inspiruje v profesní i osobní rovině,“ říká šéf slovenského Salesu
- SEO v roce 2024 – jeho proměny i konstanty
- Co jako OSVČ přichystat k podání daňového přiznání z příjmů?
- Smlouvy s dodavateli a distributory. Co si pohlídat z hlediska práva?