Online prodeje květin na Valentýna stoupají trojnásobně, vyrovnají se Prvnímu máji
Nejčastějším dárkem, který Češi pořizují z internetových obchodů ke svátku svatého Valentýna, jsou květiny. Jejich prodeje stouply oproti běžnému období trojnásobně a vyrovnaly se tak i loňským nákupům květin před Prvním májem. Vedle tradičních dárků v podobě čokolády či plyšáků stoupá také obliba erotického prádla, drobných elektrospotřebičů, ale i víkendových pobytů. Data vyplývají z analýzy společnosti Shoptet, největší české platformy pro e-shopy.
Před Dnem svatého Valentýna v českých e-shopech prudce stoupá – převážně ze strany mužů – poptávka po květinách. A to zhruba trojnásobně oproti běžnému období. „Podobný zájem o tuto kategorii zboží pravidelně evidujeme i před Prvním májem, českým svátkem zamilovaných. Letošní valentýnské prodeje květin ale téměř vyrovnaly poptávku v rámci obou svátků. Meziročně vzrostly zhruba o desetinu,“ uvádí Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet, jejíž platformu využívá téměř polovina českých e-shopů. Mezi květinami převažovaly červené a růžové růže a také hrnkové květiny. V přepočtu na počet obyvatel dle údajů Google vyhledávali Valentýn na internetu nejčastěji lidé z Ústeckého kraje. Hledanost dotazů spojených s rozvozem květin v únoru stoupla na trojnásobek.
Daří se i praktickým darům a zážitkům
Spotřebitelé v internetových obchodech před svátkem svatého Valentýna tradičně nakupují i čokoládu, plyšové hračky nebo šampaňské. Z dražšího zboží potom vybírají šperky, kosmetiku a parfémy. „Rok od roku se stále lépe daří i erotickému prádlu, které v e-shopech kupují hlavně ženy. Daří se ale také bavlněným pyžamům. Zájem je rovněž o praktické dárky, jako jsou fény, mixéry nebo smoothie makery, jejichž prodeje v tomto období vždy mírně vzrostou,“ vyjmenovává Miroslav Uďan. Mezi oblíbené dary ke svátku zamilovaných patří také zážitky, ať už se jedná o vstupenky do kina nebo divadla, večeře v restauracích, anebo o zájezdy na prodloužený víkend. Oblíbenými destinacemi jsou v tomto ohledu města jako Paříž nebo Řím. Když už Češi zůstávají v tuzemsku, nejčastěji si pořizují pobyty na horách.
Anglosaská tradice
Den svatého Valentýna přišel do Čech z anglosaských zemí. Slaví ho zejména zamilovaní partneři, kteří si 14. února vyznávají lásku. A to jak formou drobných pozorností, jako jsou právě květiny, tak i většími dárky. Tradice svátku odkazuje ke kněžímu Valentýnovi, který i přes zákaz oddával mladé páry. Následně byl zatčen a 14. února popraven.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků
- AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?
- E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou
- Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu
- Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst
- Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday
- Dosahují milionových obratů výrobou kvalitních potravin s přípravou začali doma během pandemie
- Úspěšní podnikatelé jako výzva k online podnikání – nová kampaň Shoptetu
- Zájem Čechů o nákup na malých a středně velkých e-shopech stále roste. Rádi objevují unikátní produkty a služby
- Češi o sebe více pečují. Roste zájem o kosmetiku, roli hraje kvalita a udržitelnost
Poslední články z blogu
- SEO nebo PPC? Do čeho se vašemu e-shopu vyplatí investovat?
- Reshoper 2024: Co dělají jinak e-shopy, které rostou i v nepředvídatelné době?
- Retence aneb Jak mít spokojeného zákazníka, který pravidelně nakupuje
- Jak efektivně řešit chybové stránky 404?
- „Dobrý lídr inspiruje v profesní i osobní rovině,“ říká šéf slovenského Salesu
- SEO v roce 2024 – jeho proměny i konstanty
- Co jako OSVČ přichystat k podání daňového přiznání z příjmů?
- Smlouvy s dodavateli a distributory. Co si pohlídat z hlediska práva?
- Google Consent Mode v2 a konec cookies třetích stran. Co znamenají pro váš e-shop?
- „E-shopy se snaží dostat co nejvíc lidí a co nejlevněji na web. To ale nestačí.“ Lukáš Pítra o zákaznické zkušenosti