Pět nejrozšířenějších mýtů o e-shopech a jaká je skutečnost
Praha, 16. září 2013 – Rok od roku přibývá v České republice lidí, kteří nakupují na internetu a současně s tím roste i počet e-shopů. Ačkoli se online obchody staly součástí všedního dne, stále přetrvává mnoho předsudků a obav. Mezi pět nejčastějších mýtů přetrvávajících ve společnosti patří strach z podvodných e-shopů, online plateb a reklamací. Mnoho lidí je přesvědčeno, že ceny v e-shopech jsou vždy nižší než v kamenných obchodech nebo že internetový obchod je klíčem k bohatství.
Největším strašákem pro mnoho lidí je platba kartou online. Přitom je to naprosto bezpečné.
Většina platebních bran používá systém 3D-secure, který zajišťuje bezpečnost tím, že údaje o kartě nakupující neposkytuje obchodníkovi, ale přímo bance. Informace o kartě se přenášejí zakódované, takže je může přečíst pouze banka. Současně je možné rozšířit proces autentizace při placení online o další údaj, který může přijít potvrzovací SMS zprávou z banky nebo který je možné si předem zadat.
Při nákupu dává mnoho lidí přednost zavedeným velkým e-shopům, i když je to někdy nevýhodné, ať už se jedná o cenu nebo dodací lhůty. Důvodem je obava z podvodných e-shopů. „Tato obava není na místě. Procento podvodných e-shopů je tak malé, že je větší pravděpodobnost, že člověk narazí na falešného kněze. Náklady na provoz e-shopu, správa a marketing, to vše je velmi časově náročné, že podvodný internetový obchod se nevyplácí,“ komentuje Miroslav Uďan, CEO Shoptet.cz
Reklamace nebo vrácení zboží vnímá mnoho zákazníků jako velký problém, který rozhoduje o tom, zda si věc pořídí na internetu nebo v kamenném obchodě. Každý e-shop má na svých stránkách jasně formulovaná pravidla pro případ vracení zboží nebo reklamace. Často jsou velkorysejší a k zákazníkům vstřícnější než kamenné obchody. Pokud se některý z provozovatelů nezachová správně, velmi rychle se to rozkřikne mezi internetovou komunitou. Pověst je jedna a seriózní e-shop o ni nemůže přijít.
„Často se setkávám s názorem lidí, že e-shop znamená rychlé zbohatnutí bez námahy. Možná tomu tak bylo před několika lety, kdy se tento způsob prodeje v Čechách začal prosazovat, ale dnes je situaci jiná. Jako každé podnikání vyžaduje čas a energii. Nejnižší cena nezaručí úspěch, nejdůležitější je komunikace se zákazníkem, nabídnutí nadstandardních služeb, jako je například odborná poradna.“ říká Miroslav Uďan.
Mezi veřejností je rozšířen také názor, že vše na e-shopech je levnější než v kamenných obchodech. Je to většinou pravda, ale ne vždy to platí. K ceně je nutné často připočítat balné a dopravu, což při koupi jednoho produktu, pokud není možné osobní vyzvednutí, může být ve finále nevýhodné. „Doporučuji nejen porovnat ceny u jednotlivých prodejců, ale také jejich dodací podmínky. Nakonec můžete často přijít na to, že levněji vás to vyjde tam, kde je cena vyšší, protože je například balné a poštovné zdarma,“ dodává Miroslav Uďan.
O Shoptet.cz
Společnost Shoptet se na českém trhu specializuje na nabídku originálních a intuitivních e-shopů, které nabízí formou pronájmu. Jedná se jednoduchý způsob, jak mít na vlastní internetový obchod rychle a bez velkých investic. Pronájem internetového obchodu zahrnuje širokou škálu služeb, jako například napojení na ekonomické systémy, různé platební metody a také propojení se sociálními sítěmi a aukčním portálem Aukro.cz. V současné chvíli má Shoptet.cz v portfoliu více než 1 600 aktivních e-shopů, což tvoří zhruba 10 % komerčních řešení na českém trhu. Firma expanduje na zahraniční trhy, v současné chvíli je aktivní v Brazílii. V roce 2011 vstoupil do společnosti také investor Ondřej Tomek. Více na www.shoptet.cz.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Shoptet má nového ředitele marketingu
- Jak platí Češi při nákupech? S bezkontaktními kartami patří mezi světové lídry, online se nechtějí vzdát dobírky
- Turbulentnímu období navzdory, Shoptet šel proti trhu a loni významně vyrostl
- Neodolatelně lákavé výprodeje budou letos naposledy, novela zamezí manipulaci s cenami
- Nejvýdělečnějším segmentem je prodej erotiky, v Česku boduje i za krize
- Zájem o zboží z druhé roky kvůli inflaci roste letos už o pětinu
- Česká e-commerce stagnuje: Velcí hráči zažívají výkyvy, malí stabilně rostou
- Zájem o zboží z druhé ruky kvůli inflaci roste letos už o pětinu
- Do Česka přichází trend D2C: firmy obchází prostředníky a loví zákazníky napřímo
- České banky ztratí do pěti let monopol na online platby, některé proto moderní platby komplikují
Poslední články z blogu
- „Chceme otevřít online podnikání lidem, kteří si na to zatím netroufli,“ říká šéf produktu Tomáš Mitana
- Velký průvodce chybami v reklamách na Facebooku a Instagramu
- Transakční e-maily: jak je využít na maximum?
- Reshoper 2023 se blíží. Odborníci poradí, jak s e-shopem vydělávat a růst
- Přechod na Shoptet? Specialista provede celým procesem
- Jak na úspěšný e-shop? V Shoptetu radí speciální tým
- „E-shop je pro mě velká věc. Lidé si radši koupí knížku přímo ode mě než v knihkupectví,“ říká Jaroslav Kmenta
- Co jako OSVČ přichystat k podání daňového přiznání z příjmů?
- Jak na reklamace a odstoupení od smlouvy. Co je nového, přiblíží Petra Dolejšová
- Vychytávky pro marketingové kampaně