Platit kartou on-line je „in“
Platit v České republice při on-line nákupech kartou je bezpečnější než v zahraničí. Je to dáno tím, že platba probíhá přes platební bránu zabezpečenou technologií 3D Secure a obchodník nikdy nemá konkrétní informace k platební kartě. I když se lidé pomalu přestávají bát platit kartou, stále hraje prim platba dobírkou.
Během vánočních nákupů mnoho lidí objednává dárky pro své blízké na internetu na poslední chvíli. Často pro urychlení celého procesu volí možnost on-line platby kartou. „Za běžné situace by to asi neudělali, protože stále přetrvává jistá nedůvěra. Přitom je to zcela bezpečné. S jistou nadsázkou lze říci, že je to bezpečnější než dobírka, kdy musí zákazník nejprve vybrat hotovost, kterou mu může někdo po cestě domů ukrást,“ říká Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.
Obava nakupujících pramení z neznalosti celého procesu a také ze zpráv o odcizení informací o platebních kartách ze zahraničních obchodů. Tam musí zákazník poskytnout údaje o kartě přímo obchodníkovi. Zde pak hrozí možnost úniku dat v důsledku špatného zabezpečení, nedbalosti nebo hackerského útoku.
Pokud platí nakupující v českém e-shopu, pak údaje o jeho kartě získá jen banka. Tak pak převede peníze na účet obchodníka. Je už běžně používaná technologie 3D Secure, která zaručuje dvoustupňovou autentizaci. Vedle čísla karty, data platnosti a kontrolního kódu (CVV/CVC) je pak požadován další kontrolní kód, který dorazí formou SMS na mobilní telefon spárovaný s daným účtem.
Kartou on-line platí rok od roku více lidí, přesto stále prim hraje dobírka. Důvodem je spíše obava, zda zboží opravdu dorazí. „Tento důvod hovořící ve prospěch drahé dobírky je jen takovou berličkou. Lidé zaplatí poště nebo přepravci ještě před tím, než balíček otevřou. Takže ta pomyslná jistota, že došlo požadované zboží v pořádku, vlastně chybí,“ komentuje Miroslav Uďan.
Nejoblíbenější způsoby placení v e-shopech v roce 2015:
- Dobírka - 36%
- Bankovním převodem - 32%
- Platba při osobním převzení - 26%
- On-line platba kartou - 6%
O společnosti Shoptet
Shoptet se na českém trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. Pronájem internetového obchodu zahrnuje širokou škálu služeb, jako například napojení na ekonomické systémy, různé platební metody a také propojení se sociálními sítěmi a aukčním portálem Aukro.cz. V současné chvíli má Shoptet.cz v portfoliu více než 6 600 aktivních e-shopů, což tvoří zhruba 20 % komerčních řešení na českém trhu. Mezi prvními v ČR nabízí službu, která umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho systém. Majoritním vlastníkem společnosti Shoptet.cz je investor Ondřej Tomek.
Více informací o společnosti Shoptet.cz najdete vždy na www.shoptet.cz
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků
- AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?
- E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou
- Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu
- Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst
- Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday
- Dosahují milionových obratů výrobou kvalitních potravin s přípravou začali doma během pandemie
- Úspěšní podnikatelé jako výzva k online podnikání – nová kampaň Shoptetu
- Zájem Čechů o nákup na malých a středně velkých e-shopech stále roste. Rádi objevují unikátní produkty a služby
- Češi o sebe více pečují. Roste zájem o kosmetiku, roli hraje kvalita a udržitelnost
Poslední články z blogu
- Spolupráce se Shoptet Partnery je pro nás klíčová, i proto potřebuje tým posilu
- SEO nebo PPC? Do čeho se vašemu e-shopu vyplatí investovat?
- Reshoper 2024: Co dělají jinak e-shopy, které rostou i v nepředvídatelné době?
- Retence aneb Jak mít spokojeného zákazníka, který pravidelně nakupuje
- Jak efektivně řešit chybové stránky 404?
- „Dobrý lídr inspiruje v profesní i osobní rovině,“ říká šéf slovenského Salesu
- SEO v roce 2024 – jeho proměny i konstanty
- Co jako OSVČ přichystat k podání daňového přiznání z příjmů?
- Smlouvy s dodavateli a distributory. Co si pohlídat z hlediska práva?
- Google Consent Mode v2 a konec cookies třetích stran. Co znamenají pro váš e-shop?