Platit kartou on-line je „in“
Platit v České republice při on-line nákupech kartou je bezpečnější než v zahraničí. Je to dáno tím, že platba probíhá přes platební bránu zabezpečenou technologií 3D Secure a obchodník nikdy nemá konkrétní informace k platební kartě. I když se lidé pomalu přestávají bát platit kartou, stále hraje prim platba dobírkou.
Během vánočních nákupů mnoho lidí objednává dárky pro své blízké na internetu na poslední chvíli. Často pro urychlení celého procesu volí možnost on-line platby kartou. „Za běžné situace by to asi neudělali, protože stále přetrvává jistá nedůvěra. Přitom je to zcela bezpečné. S jistou nadsázkou lze říci, že je to bezpečnější než dobírka, kdy musí zákazník nejprve vybrat hotovost, kterou mu může někdo po cestě domů ukrást,“ říká Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.
Obava nakupujících pramení z neznalosti celého procesu a také ze zpráv o odcizení informací o platebních kartách ze zahraničních obchodů. Tam musí zákazník poskytnout údaje o kartě přímo obchodníkovi. Zde pak hrozí možnost úniku dat v důsledku špatného zabezpečení, nedbalosti nebo hackerského útoku.
Pokud platí nakupující v českém e-shopu, pak údaje o jeho kartě získá jen banka. Tak pak převede peníze na účet obchodníka. Je už běžně používaná technologie 3D Secure, která zaručuje dvoustupňovou autentizaci. Vedle čísla karty, data platnosti a kontrolního kódu (CVV/CVC) je pak požadován další kontrolní kód, který dorazí formou SMS na mobilní telefon spárovaný s daným účtem.
Kartou on-line platí rok od roku více lidí, přesto stále prim hraje dobírka. Důvodem je spíše obava, zda zboží opravdu dorazí. „Tento důvod hovořící ve prospěch drahé dobírky je jen takovou berličkou. Lidé zaplatí poště nebo přepravci ještě před tím, než balíček otevřou. Takže ta pomyslná jistota, že došlo požadované zboží v pořádku, vlastně chybí,“ komentuje Miroslav Uďan.
Nejoblíbenější způsoby placení v e-shopech v roce 2015:
- Dobírka - 36%
- Bankovním převodem - 32%
- Platba při osobním převzení - 26%
- On-line platba kartou - 6%
O společnosti Shoptet
Shoptet se na českém trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. Pronájem internetového obchodu zahrnuje širokou škálu služeb, jako například napojení na ekonomické systémy, různé platební metody a také propojení se sociálními sítěmi a aukčním portálem Aukro.cz. V současné chvíli má Shoptet.cz v portfoliu více než 6 600 aktivních e-shopů, což tvoří zhruba 20 % komerčních řešení na českém trhu. Mezi prvními v ČR nabízí službu, která umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho systém. Majoritním vlastníkem společnosti Shoptet.cz je investor Ondřej Tomek.
Více informací o společnosti Shoptet.cz najdete vždy na www.shoptet.cz
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Obrat e-shopů byl v letošním prvním kvartálu o 16 miliard korun vyšší než v loňském, e-shopy Shoptetu v růstu překonaly průměr trhu
- Do čela Shoptetu od dubna usedl nový CEO, zakladatele Miroslava Uďana střídá Samuel Huba
- Češi si v pandemii zvykli na nákupy v e-shopech, čtyři z deseti lidí budou nakupovat převážně online i po návratu k normálu
- Tým Shoptetu posílil Ivo Mrena z Peppermint Digital, zaměří se na slovenský trh i budování značky Shoptet Premium
- Online poptávka po rozvozu květin je před MDŽ třikrát větší než na Valentýna, květiny v e-shopech koupilo 140 tisíc mužů
- Respirátory o víkendu na internetu hledalo 600 tisíc lidí, zájem je hlavně o balení po pěti a deseti kusech
- Před Valentýnem se v e-shopech daří erotickým deskovým hrám, online nákupy květin vzrostou až o třetinu
- Česká e-commerce získá další impulz k rozvoji, e-shopová jednička Shoptet pomáhá začínajícím e-shopařům vzdělávacím projektem
- E-shopy na platformě Shoptet loni prodaly za 36 miliard korun, meziročně zvýšily celkový obrat o polovinu
- Nové dvoufaktorové ověření totožnosti může krátkodobě snížit podíl plateb kartou v e-shopech až o deset procentních bodů
Poslední články z blogu
- Na Shoptet chtějí větší a větší značky. To mě na práci obchodníka baví
- Ptáme se v Doller, jak budovat komunitu a brand
- Březnové novinky
- Recyklační příspěvek: jak ho uvést na účtenku?
- Technická podpora je i o komunikaci. Jedině tak klientovi nabídneme nejlepší řešení
- Jak převést offline business do onlinu – Případová studie
- Petr Handlíř: Jak z reklamy na Facebooku vytěžit maximum?
- Chcete lépe pracovat s daty? Jak jednoduše na Google Data Studio, ukáže Tomáš Hanáček
- Výroba potravin doma a bezpečnost potravin – 2. díl
- Když e-shop mění jméno: Jak se z Nemléko stal Optimistic