Před Valentýnem se v e-shopech daří erotickým deskovým hrám, online nákupy květin vzrostou až o třetinu
České internetové obchody ve dvou týdnech předcházejících svátku svatého Valentýna zaznamenaly výrazně zvýšenou poptávku po erotických deskových hrách. Podle společnosti Shoptet, největší tuzemské e-shopové platformy, byla o 60 % vyšší než v běžném období. Oproti předchozím rokům také o valentýnském víkendu podle odhadů až šestinásobně stoupne poptávka po rozvozu jídla z restaurací, útraty za online nákupy květin vzrostou až o třetinu. Hlavní letošní změnou je potom nemožnost objednávat oblíbené valentýnské večeře a pobyty.
Letošní oslavy svátku zamilovaných nabídnou vzhledem k aktuální situaci výrazně méně možností než v předchozích letech. Trávení Valentýna zejména v domácím prostředí potvrzují i data společnosti Shoptet. Podle nich se totiž v českých e-shopech v posledních dvou týdnech například zvýšila poptávka po erotických deskových hrách, a to o 60 % oproti běžnému období. „V týdnech před Valentýnem každoročně evidujeme nárůst poptávky po erotických pomůckách, v letošním roce se k nim přidaly i deskové hry s touto tematikou. Odhadujeme také, že o víkendu stoupne až šestinásobně poptávka po rozvozu jídla z restaurací domů. Příliš jiných možností, jak strávit Valentýna jinak než doma, se letos nenabízí,“ uvádí Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.
O třetinu vyšší poptávka po květinách
Mezi tradiční valentýnské dary patří také květiny, v jejichž objednávání prostřednictvím internetových obchodů dominují muži. Podle odhadů společnosti Shoptet letos poptávka po online objednání a následném doručení květin stoupne až o třetinu. „I prodeje květin budou s největší pravděpodobností následovat vzestupný trend online nákupů prakticky čehokoliv. Za poslední rok si lidé zvykli chodit do kamenných prodejen výrazně méně a nejinak je tomu i v případě květinářství,“ vysvětluje Miroslav Uďan. Opačný trend se letos týká valentýnských pobytů v tuzemsku i zahraniční, ale také romantických večeří, které byly v posledních letech velmi oblíbené. Aktuální situace však jejich zakoupení, a především realizaci prakticky znemožňuje.
Anglosaský svátek zamilovaných
Den svatého Valentýna přišel do Čech z anglosaských zemí. Slaví ho zamilovaní partneři, kteří si 14. února vyznávají lásku. A to jak formou různých menších i větších pozorností a darů. Tradice svátku odkazuje ke kněžímu Valentýnovi, který oddával mladé páry navzdory zákazu, za což byl zatčen a právě 14. února popraven.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Respirátory o víkendu na internetu hledalo 600 tisíc lidí, zájem je hlavně o balení po pěti a deseti kusech
- Před Valentýnem se v e-shopech daří erotickým deskovým hrám, online nákupy květin vzrostou až o třetinu
- Česká e-commerce získá další impulz k rozvoji, e-shopová jednička Shoptet pomáhá začínajícím e-shopařům vzdělávacím projektem
- E-shopy na platformě Shoptet loni prodaly za 36 miliard korun, meziročně zvýšily celkový obrat o polovinu
- Nové dvoufaktorové ověření totožnosti může krátkodobě snížit podíl plateb kartou v e-shopech až o deset procentních bodů
- Češi loni v e-shopech utratili rekordních 217 miliard, zájem vzrostl hlavně o nákup potravin online
- Češi před Vánoci utratili v e-shopech téměř 70 miliard korun, na jednoho obyvatele připadají tři objednávky
- Nejčastějšími dárky z e-shopů budou chytré hodinky, robotické vysavače i poukazy, více než polovina nákupů je z mobilů
- Rekordní den předvánočních nákupů v e-shopech přišel dříve než loni, Češi včera nakoupili za jeden a půl miliardy
- Slevy během Black Friday dosáhnou ve velkých e-shopech 35 %, týkat se ale budou hlavně výprodejového zboží
Poslední články z blogu
- Když e-shop mění jméno: Jak se z Nemléko stal Optimistic
- Únorové novinky
- Vydělat milion za rok? Když se člověk snaží, nemá to limit
- Nová architektura a expanze? Výzvy, kdy určujeme směr na roky dopředu, říká CTO Filip Kopecký
- Proč si Josef Hojdar svůj e-shop s doplňky z mramoru vytesal na Shoptetu a jak mu pomáhá v podnikání?
- Platební metody a platební brány v roce 2021
- Migrace e-shopu s prémiovým kuchyňským nádobím na Shoptet řešení – případová studie
- Stone Imperial: Více než placená reklama se mi dosud osvědčilo doporučování spokojenými klienty
- Vlastní výroba potravin: jak založit živnost a provozovnu – 1. díl
- Lednové novinky