Při on-line vánočních nákupech buďte obezřetní
Letošní období vánočních nákupů míří k cílové rovince, neztrácí však nic na své rychlosti. Poslední objednávky v e-shopech je třeba učinit minimálně tři pracovní dny před Štědrým dnem. Oproti minulému roku vzroste obrat e-shopů o cca 24 %.
Obchodníci a e-shopaři nevyjímaje mají od října plné ruce práce a počet objednávek s blížícími se Vánoci roste. „Dle našich zkušeností mohou internetové obchody očekávat největší nápor tento týden, konkrétně 14. a 15. prosince. Pokud lidé volí pro nákup dárků e-shopy a chtějí mít jistotu, že dorazí včas, je nutné objednat zboží, které je skladem nejpozději do 21. prosince. Jedná se o klasické doručení přepravní službou. Jiná situace je u osobního vyzvednutí nebo u e-shopů, které nabízí nadstandardní služby, jako je doprava kurýrní službou apod.,“ uvádí Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet. Nicméně je vždy lepší se ujistit, že e-shop dokáže objednávku včas doručit.
V e-shopech letos opět nakoupí více lidí než v minulých letech. „V porovnání s rokem 2105 se tak objem objednávek zvýší přibližně o 24 %. V praxi pak vzrůstající obliba nakupování na internetu znamená, že se letos pravděpodobně roční obrat e-commerce poprvé přehoupne přes 100 mld. Kč,“ komentuje Miroslav Uďan. Nákup on-line volí lidé zejména kvůli svému pohodlí, širší nabídce a také ceně.
Blížící se Vánoce také zvyšují stres a lidé, kteří řeší dárky takříkajíc na poslední chvíli, přestávají být při nákupech on-line obezřetní. Mohou se lehce stát obětí podvodného e-shopu. Vždy by si měli dávat pozor na některé varovné signály, které jim mohou často ušetřit nemalé peníze. „Podvodné internetové obchody mají úzkou nabídku zboží, která je většinou chaoticky poskládaná a nabízená za nepřiměřeně nízkou cenu. Umožňují pouze platbu předem kartou nebo bankovním převodem,“ vysvětluje Miroslav Uďan. Dalším znakem je neuvedení všech důležitých informací, jako je adresa včetně IČ, telefon či e-mail, jméno majitele. Pomoci při orientaci může například označení „ověřeno zákazníky“, které uděluje Heureka, kladné hodnocení nebo recenze ostatních nakupujících.
O společnosti Shoptet
Shoptet se na českém trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. V současné chvíli má Shoptet.cz v portfoliu téměř 9 800 aktivních e-shopů, což tvoří více než 20 % komerčních řešení na českém trhu. Také nabízí pokladní systém, který umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho on-line systému. Shoptet Pokladna je připravena na EET. Více informací o společnosti Shoptet.cz naleznete na www.shoptet.cz.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Českými obchody poprvé proteče během jediného dne více než miliarda korun
- Podvodníci se vydávají za zaměstnance Shoptetu
- Black Friday v Česku žene marketing, malým e-shopům se nevyplatí
- Shoptet dosáhne letos na 120milionový obrat a 16 000 provozovaných e-shopů
- Shoptet: malé e-shopy mají srovnatelný obrat jako největší hráči na trhu
- Až 70 % e-shopů se připravuje na Vánoce v létě, letos nabídnou méně slev
- Online nákupy sportovního vybavená táhnou proteiny, o plavky zájem není
- Aplikovat GDPR přišlo Shoptet na tři čtvrtě miliónu korun
- Ženy na mateřské si přivydělávají na vlastním e-shopu
- Český Valentýn? Pár stovek za kytici, ale i tisíce za zájezd