Průměrná sleva během Black Friday bude 35 %. U malých e-shopů pouze okolo 16 %
Český trh ani letos nebude čekat pravý Black Friday, který se k nám rozšířil ze západních trhů. Tam se pohybují slevy běžně vysoko nad 50 %. V Česku se ale budou průměrné slevy v případě velkých e-shopů pohybovat na úrovni 35 %. U menších online prodejců to bude v průměru dokonce jen 16 %. V obou případech se slevy týkají výprodejového zboží. Například u elektroniky se jedná o starší modely, které jsou jinak hůře prodejné. Data vyplývají z analýzy společnosti Shoptet, která spravuje téměř 20 000 e-shopů všech velikostí napříč tržními segmenty.
Přestože intenzita kampaní na Black Friday v posledních letech roste, táhnou ji převážně největší online prodejci na trhu. Menším obchodníkům se často nevyplatí. Na ně připadá v průměru sleva jen zhruba 16 %. Malé e-shopy se ale často nezapojují vůbec, protože na to nemají připravenou žádnou marketingovou kampaň, Black Friday se u nich tedy příliš neprojevuje. Tato výprodejová událost má totiž smysl pouze tehdy, pokud zvládnou nalákat dostatek lidí, aby se zbavily skladových zásob.
„Nejčastější uváděné slevy jsou mezi 30 až 40 %. Má to ale háček, ty slevy jsou často na výprodejové zboží, například na starší modely televizí a mobilů. To znamená, že jde o přirozenou slevu. Před Vánoci se staré zboží zlevňuje a e-shopy se ho snaží prodat. Poté se ceny na velmi krátkou dobu opět zvýší. A to jen z důvodu, aby se zboží po umístění do novoročních výprodejů prodalo s vysokou procentní slevou,“ říká Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet, která je největším poskytovatelem e-shopových řešení na českém trhu.
Takzvaný svátek slev pojmenovaný Black Friday pochází z USA, kde patří mezi hnací motory maloobchodníků před Vánoci. Právě po americkém vzoru přejímají tuto akci ostatní země, Česko nevyjímaje. Žádná sleva ale není zadarmo a obchodníci ji musí vykoupit draze zaplaceným marketingem.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Nové dvoufaktorové ověření totožnosti může krátkodobě snížit podíl plateb kartou v e-shopech až o deset procentních bodů
- Češi loni v e-shopech utratili rekordních 217 miliard, zájem vzrostl hlavně o nákup potravin online
- Češi před Vánoci utratili v e-shopech téměř 70 miliard korun, na jednoho obyvatele připadají tři objednávky
- Nejčastějšími dárky z e-shopů budou chytré hodinky, robotické vysavače i poukazy, více než polovina nákupů je z mobilů
- Rekordní den předvánočních nákupů v e-shopech přišel dříve než loni, Češi včera nakoupili za jeden a půl miliardy
- Slevy během Black Friday dosáhnou ve velkých e-shopech 35 %, týkat se ale budou hlavně výprodejového zboží
- Během Black Friday útraty v e-commerce poprvé přesáhnou miliardu korun, podle odhadů o čtvrtinu převýší ty loňské
- Na splátky budou Češi v e-shopech před Vánoci kupovat hlavně elektroniku, na oblíbenosti získávají odložené platby
- Druhou vlnu zažívají i e-shopy, poptávka po nových obchodech je o 60 % větší než obvykle
- E-shopy zbrojí na Vánoce více než loni, podle lídrů české e-commerce očekávají kvůli covidu rekordní online prodeje
Poslední články z blogu
- Jan Kvasnička: Vzdělávání okolo e-shopu je nekončící proces. Startuje Shoptet Univerzita
- E-shop jako identifikovaná osoba: jak je to s reklamou na Facebooku a Google Ads?
- Preciosa šperky a dekorace z českého křišťálu zná celý svět. Proč si otevřeli e-shop právě na Shoptetu?
- Martin Žufánek: Jsme asi jediní majitelé e-shopu, kteří se svým zákazníkům snaží ztížit průchod košíkem
- Kdo má odpovědnost za šíření spamu? E-shop nebo agentura?
- Windsurfing Karlín: Vracející se zákazníci jsou pro nás základ. Přizpůsobujeme tomu celý marketing
- O’black: E-shop jsme brali spíše jako doplňkový, ale pak jsme se poučili, že i tak je pro nás důležitý
- E-shop a nevyzvednuté zásilky na dobírku. Jak je řešit?
- Skláři z Preciosy pokračují ve staleté tradici a ručně vyrábí šperky z českého křišťálu
- 12 let bojovali o přežití. Dnes má rodina Žufánků alkoholový lovebrand a jejich láhve potkáte v barech po celém světě