První máj letos Češi oslaví doma, místo zážitků kupují hlavně květiny, čokoládu a víno
Letošní svátek zamilovaných stráví Češi vzhledem k aktuální situaci většinou v pohodlí domova. Nasvědčují tomu i nákupy v internetových obchodech. Zatímco loni v tomto období výrazně stoupl zájem o zážitkové dary jako wellness pobyty nebo večeře, letošní dárky budou konzervativnější. V e-shopech se oproti jiným měsícům o 350 % zvýšily prodeje květin. Spotřebitelé také nakupují více čokolád (nárůst o 220 %) nebo vína (o 150 % více), přičemž jeden nákup v průměru vychází na 420 korun. Vyplývá to z dat společnosti Shoptet, největší české platformy pro e-shopy.
Před Prvním májem, tradičním českým svátkem zamilovaných, vzrostly v e-shopech několikanásobně zejména prodeje květin, čokolád a vína. Loňský scénář, kdy stoupl rovněž zájem o zážitkové dary, se letos neopakuje. „Češi oslaví letošní První máj povětšinou doma, současná situace jim ani nenabízí příliš jiných možností. Mezi e-shopy na naší platformě jsme také zaznamenali zhruba o třetinu nižší průměrnou cenu za každý související nákup, než jak tomu bylo u příležitosti letošního Valentýna. V únoru spotřebitelé nakupovali v průměru za 640 korun, nyní každý dárek vychází průměrně na 420 korun,“ uvádí Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.
Vzrostly i prodeje erotického zboží
Čokoláda, šampaňské nebo plyšové hračky patří mezi běžné dárky, které zákazníci v e-shopech každoročně vyhledávají jak před svátkem svatého Valentýna, tak i před Prvním májem. Z dražšího zboží vybírají rovněž šperky, kosmetiku nebo parfémy. A zatímco letos výrazně poklesly prodeje vstupenek do kin a divadel nebo prodloužených víkendů na horách či v zahraničí, stouply namísto toho prodeje erotického zboží. „Na rozdíl od běžných měsíců evidujeme v těchto kategoriích produktů nárůst prodejů o zhruba šedesát procent. To pravděpodobně souvisí jak s květnovým svátkem zamilovaných, tak i se skutečností, že lidé nyní zkrátka tráví více času doma,“ dodává Miroslav Uďan.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Češi investují do svého zdraví: vitaminy, proteiny a krabičkové diety jsou novým trendem
- Ekonomické krizi navzdory: Shoptet vykázal rekordní výsledky
- Češi se předzásobují medvídky HHC
- Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků
- AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?
- E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou
- Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu
- Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst
- Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday
- Dosahují milionových obratů výrobou kvalitních potravin s přípravou začali doma během pandemie
Poslední články z blogu
- Vybíráme sociální sítě pro e-shop. Jaké a kolik jich mít?
- Jak naplno využít doplněk Základní SEO?
- Jak poznat, že je sales práce pro mě? Vyzpovídali jsme zkušeného obchodníka
- AI v zákaznické péči. Na co si dát pozor při použití umělé inteligence
- Doklad k přijaté platbě, WebP nebo cookie lišta. Přehled Shoptet novinek za první pololetí 2024
- Propagujte jednodušší platby na svém e-shopu a vyhrajte v soutěži s Visa Click to Pay
- Obaly zásilek a nejčastější chyby při balení. Jak to vidí soudní znalec?
- Tvorba grafiky na míru. Jak s grafikem domluvit úpravy pro váš Shoptet
- Místo letní brigády rozjet e-shop? Shoptet nabízí 20% slevu pro studenty
- 7 nejčastějších právních chyb při provozování e-shopu