První máj letos Češi oslaví doma, místo zážitků kupují hlavně květiny, čokoládu a víno
Letošní svátek zamilovaných stráví Češi vzhledem k aktuální situaci většinou v pohodlí domova. Nasvědčují tomu i nákupy v internetových obchodech. Zatímco loni v tomto období výrazně stoupl zájem o zážitkové dary jako wellness pobyty nebo večeře, letošní dárky budou konzervativnější. V e-shopech se oproti jiným měsícům o 350 % zvýšily prodeje květin. Spotřebitelé také nakupují více čokolád (nárůst o 220 %) nebo vína (o 150 % více), přičemž jeden nákup v průměru vychází na 420 korun. Vyplývá to z dat společnosti Shoptet, největší české platformy pro e-shopy.
Před Prvním májem, tradičním českým svátkem zamilovaných, vzrostly v e-shopech několikanásobně zejména prodeje květin, čokolád a vína. Loňský scénář, kdy stoupl rovněž zájem o zážitkové dary, se letos neopakuje. „Češi oslaví letošní První máj povětšinou doma, současná situace jim ani nenabízí příliš jiných možností. Mezi e-shopy na naší platformě jsme také zaznamenali zhruba o třetinu nižší průměrnou cenu za každý související nákup, než jak tomu bylo u příležitosti letošního Valentýna. V únoru spotřebitelé nakupovali v průměru za 640 korun, nyní každý dárek vychází průměrně na 420 korun,“ uvádí Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.
Vzrostly i prodeje erotického zboží
Čokoláda, šampaňské nebo plyšové hračky patří mezi běžné dárky, které zákazníci v e-shopech každoročně vyhledávají jak před svátkem svatého Valentýna, tak i před Prvním májem. Z dražšího zboží vybírají rovněž šperky, kosmetiku nebo parfémy. A zatímco letos výrazně poklesly prodeje vstupenek do kin a divadel nebo prodloužených víkendů na horách či v zahraničí, stouply namísto toho prodeje erotického zboží. „Na rozdíl od běžných měsíců evidujeme v těchto kategoriích produktů nárůst prodejů o zhruba šedesát procent. To pravděpodobně souvisí jak s květnovým svátkem zamilovaných, tak i se skutečností, že lidé nyní zkrátka tráví více času doma,“ dodává Miroslav Uďan.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků
- AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?
- E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou
- Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu
- Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst
- Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday
- Dosahují milionových obratů výrobou kvalitních potravin s přípravou začali doma během pandemie
- Úspěšní podnikatelé jako výzva k online podnikání – nová kampaň Shoptetu
- Zájem Čechů o nákup na malých a středně velkých e-shopech stále roste. Rádi objevují unikátní produkty a služby
- Češi o sebe více pečují. Roste zájem o kosmetiku, roli hraje kvalita a udržitelnost
Poslední články z blogu
- Spolupráce se Shoptet Partnery je pro nás klíčová, i proto potřebuje tým posilu
- SEO nebo PPC? Do čeho se vašemu e-shopu vyplatí investovat?
- Reshoper 2024: Co dělají jinak e-shopy, které rostou i v nepředvídatelné době?
- Retence aneb Jak mít spokojeného zákazníka, který pravidelně nakupuje
- Jak efektivně řešit chybové stránky 404?
- „Dobrý lídr inspiruje v profesní i osobní rovině,“ říká šéf slovenského Salesu
- SEO v roce 2024 – jeho proměny i konstanty
- Co jako OSVČ přichystat k podání daňového přiznání z příjmů?
- Smlouvy s dodavateli a distributory. Co si pohlídat z hlediska práva?
- Google Consent Mode v2 a konec cookies třetích stran. Co znamenají pro váš e-shop?