Rekordní den předvánočních nákupů v e-shopech přišel dříve než loni, Češi včera nakoupili za jeden a půl miliardy
Češi ve středu 9. prosince nakoupili v internetových obchodech zboží za zhruba jeden a půl miliardy korun, a to převážně v odpoledních hodinách. Překonali tak loňské denní maximum předvánočních nákupů, které v e-shopech dosáhlo objemu 1,1 miliardy korun. Vyplývá to z monitoringu objemu online nákupů v reálném čase společnosti Shoptet, největší české e-shopové platformy. Vrcholný nákupní den sezony tak přišel o den dříve než loni. Hlavní důvodem jsou obavy zákazníků o včasné doručení vánočních dárků kvůli přetíženým přepravním službám.
Včerejší rekord v celkové hodnotě nákupů v e-shopech v jediném dni překonal zhruba o půl miliardy korun i letošní Black Friday. Podle odhadů společnosti Shoptet, jejíž platformu využívá přibližně polovina českých e-shopů, totiž během něj zákazníci utratili ve slevových akcích téměř miliardu korun. „Podle analýzy našich dat v reálném čase jsme vrchol předvánočních nákupů zažili již devátého prosince, zatímco v loňském roce to bylo až o den později. Přičítáme to zejména snaze spotřebitelů nakoupit vánoční dárky dříve, aby jim vzhledem k přetíženým dopravcům dorazily včas,“ vysvětluje Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.
Průměrný nákup za téměř dva tisíce
Data Shoptetu o středečních nákupech v e-shopech také ukazují, že průměrná útrata na jednoho nakupujícího dosahovala zhruba 1 900 korun. Tedy velmi podobné výše jako v loňském roce, kdy průměrný nákup stál ještě o stokorunu více. A stejně jako loni, i letos mezi nakupujícími převládaly ženy nad muži, a to přibližně v poměru 6:4. Podíl plateb kartou dosahoval téměř 40 %, zatímco dobírka jen zhruba 25 %. „Několikanásobné objemy nákupů oproti běžnému stavu budou internetové obchody evidovat ještě do poloviny příštího týdne, který už je pro včasné doručení zboží opravdu hraniční. Denní maxima už ale nebudou dosahovat takové úrovně jako ve středu,“ dodává Miroslav Uďan.
Otevření obchodů e-commerce neoslabí
Údaje o online nákupech před Vánoci, tedy stěžejním období roku pro e-shopy i návazné služby jako logistika, potvrzují letošní rekordní rok pro e-commerce. Vedle stoupající obliby online nakupování obecně letos hrají významnou roli také preventivní opatření proti šíření koronaviru, zejména uzavírání kamenných obchodů. „Před Vánoci se do určité míry opakuje situace z jara, kdy lidé z preventivních důvodů výrazně více nakupují online. A to i v situaci, kdy jsou již kamenné obchody otevřené. Ani kvůli tomu tedy významnější ochlazení v e-commerce neočekáváme,“ doplňuje Miroslav Uďan z Shoptetu.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků
- AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?
- E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou
- Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu
- Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst
- Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday
- Dosahují milionových obratů výrobou kvalitních potravin s přípravou začali doma během pandemie
- Úspěšní podnikatelé jako výzva k online podnikání – nová kampaň Shoptetu
- Zájem Čechů o nákup na malých a středně velkých e-shopech stále roste. Rádi objevují unikátní produkty a služby
- Češi o sebe více pečují. Roste zájem o kosmetiku, roli hraje kvalita a udržitelnost
Poslední články z blogu
- Spolupráce se Shoptet Partnery je pro nás klíčová, i proto potřebuje tým posilu
- SEO nebo PPC? Do čeho se vašemu e-shopu vyplatí investovat?
- Reshoper 2024: Co dělají jinak e-shopy, které rostou i v nepředvídatelné době?
- Retence aneb Jak mít spokojeného zákazníka, který pravidelně nakupuje
- Jak efektivně řešit chybové stránky 404?
- „Dobrý lídr inspiruje v profesní i osobní rovině,“ říká šéf slovenského Salesu
- SEO v roce 2024 – jeho proměny i konstanty
- Co jako OSVČ přichystat k podání daňového přiznání z příjmů?
- Smlouvy s dodavateli a distributory. Co si pohlídat z hlediska práva?
- Google Consent Mode v2 a konec cookies třetích stran. Co znamenají pro váš e-shop?