Slabinou českých e-shopů je komunikace
Praha, 26. července 2016 – Při nákupech v e-shopu hodnotní lidé stále více kritérií, už to není jen cena a doručení zboží v pořádku. Vzhledem k velké konkurenci si mohou zákazníci vybrat, kde své peníze utratí. Zásadním problémem českých e-shopů je dle 29,5 % dotázaných špatná a nepružná komunikace. Nemoderní design pak uvedlo 22 % a nedostatečně popsané a nekvalitně vyfocené zboží 18,5 %.
Jistým hendikepem e-shopu je skutečnost, že zákazník nestojí tváří v tvář prodavači, který ihned odpovídá na jeho dotazy. „Proto je důležité kvalitně komunikovat všemi možnými kanály. To bohužel stále velké procento e-shopařů neumí. Jak ukázal náš průzkum, přes 29 % lidí toto vidí jako velký problém. Jde především o rychlost a kvalitu odpovědí. Při komunikaci je také potřeba znát své zákazníky, což velmi často provozovatelé internetových obchodů neví,“ komentuje Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet (www.shoptet.cz).
Vzhled e-shopu je důležitým kritériem, zda v daném obchodu stráví zákazník více času a zda tam také nakoupí. Dle 22 % lidí je právě design slabým článkem českých on-line obchodů.
E-shopaři by měli sledovat trendy v této oblasti a především se řídit pravidlem, že v jednoduchosti je krása.
V kamenných obchodech si lidé mohou zboží osahat a prohlédnout. V e-shopu tuto funkci suplují fotografie a popisky. Zde je potřeba dle 18, 5 % dotázaných zapracovat. „Často bývají obrázky nekvalitní a amatérské, takže není ani pořádně vidět, jak produkt opravdu vypadá. Popisek zboží by měl poskytnout veškeré potřebné informace, což bohužel není pravidlem. To vede k nespokojenosti zákazníka, který zboží vrátí a příště nakoupí jinde,“ doplňuje Miroslav Uďan.
Pokud zákazník jednoduše a rychle nenajde to, co hledá, odejde. Základní pravidlo slyšel asi každý e-shopař, přesto to 14 % dotázaných vnímá jako častý problém. Nelogicky uspořádaný obchod zaručeně odradí potenciální zákazníky. Achillovou patou českých e-shopů je v neposlední řadě nedodržení deklarovaných dodacích lhůt. S tím má problém 7 % lidí.
V rámci on-line průzkumu odpovědělo 900 lidí.
O společnosti Shoptet
Shoptet se na českém trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. Pronájem internetového obchodu zahrnuje širokou škálu služeb, jako například napojení na ekonomické systémy, různé platební metody a také propojení se sociálními sítěmi a aukčním portálem Aukro.cz. V současné chvíli má Shoptet.cz v portfoliu více než 8 400 aktivních e-shopů, což tvoří zhruba 20 % komerčních řešení na českém trhu. Mezi prvními v ČR nabízí službu, která umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho systém. Majoritním vlastníkem společnosti Shoptet.cz je investor Ondřej Tomek.
Více informací o společnosti Shoptet.cz najdete vždy na www.shoptet.cz
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků
- AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?
- E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou
- Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu
- Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst
- Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday
- Dosahují milionových obratů výrobou kvalitních potravin s přípravou začali doma během pandemie
- Úspěšní podnikatelé jako výzva k online podnikání – nová kampaň Shoptetu
- Zájem Čechů o nákup na malých a středně velkých e-shopech stále roste. Rádi objevují unikátní produkty a služby
- Češi o sebe více pečují. Roste zájem o kosmetiku, roli hraje kvalita a udržitelnost
Poslední články z blogu
- SEO nebo PPC? Do čeho se vašemu e-shopu vyplatí investovat?
- Reshoper 2024: Co dělají jinak e-shopy, které rostou i v nepředvídatelné době?
- Retence aneb Jak mít spokojeného zákazníka, který pravidelně nakupuje
- Jak efektivně řešit chybové stránky 404?
- „Dobrý lídr inspiruje v profesní i osobní rovině,“ říká šéf slovenského Salesu
- SEO v roce 2024 – jeho proměny i konstanty
- Co jako OSVČ přichystat k podání daňového přiznání z příjmů?
- Smlouvy s dodavateli a distributory. Co si pohlídat z hlediska práva?
- Google Consent Mode v2 a konec cookies třetích stran. Co znamenají pro váš e-shop?
- „E-shopy se snaží dostat co nejvíc lidí a co nejlevněji na web. To ale nestačí.“ Lukáš Pítra o zákaznické zkušenosti