Slevy v ČR: Nejvýhodnější akce jsou na privátní značky, jinak byly letní slevy třetinové
PRAHA - Letní výprodeje bývají pro obchodníky druhými svátky v roce. Těmi prvními a nejdůležitějšími jsou tradičně Vánoce. Přestože výprodeje tradičně lákají na obří slevy, statistik ukazují, že realita je někde jinde. Průměrné slevy v online obchodech byly zhruba 35 %. Upozorňuje na to Shoptet, největší česká platforma s e-shopovým řešením.
Na její platformě běží již 18 tisíc e-shopů z aktuálně celkových 42 000 v ČR. Z dat Shoptetu vyplývá, že online obchodníci nejvíce zlevňovali oblečení a to v průměru o 37 %. “Průměr trochu kazí dražší sportovní značky, které tolik nezlevňují. Průměr se zde pohybuje mezi 5 až 10 %. Nicméně jde o nejžádanější produkty,” komentuje ředitel Shoptetu Miroslav Uďan s tím, že největší slevy ve výši 50 a více procent bývají spíše iluzorní. “Za nejvýhodnější ceny se nejčastěji prodávají privátní značky. Jejich životní cyklus v e-shopu bývá nejdramatičtější. Za plnou cenu bývají dostupné jen jistou chvíli a pak poměrně rychle začínají zlevňovat,” upozorňuje Uďan.
Krom oblečení bývají slevy nejvíce vidět v segmentu dům a zahrada, kde letošní průměr v online prodejích dosáhl 21 %. Cenu nahoře drží věci, na které nejsou prakticky žádné slevy, tedy primárně stavebnictví apod. Naopak obrovské výprodeje přesahující 50 % jsou pak na sezónní zboží jako bazény, zahradní nábytek apod.
Zajímavý pohled na vývoj cen nabízí segment elektronika, kde průměrné ceny padají o 18 %. Ale i zde jsou velké rozdíly. Například mobilní telefony s výjimkou vlajkových lodí na trhu a iPhonů zlevňují přibližně o 3-5 % měsíčně. Nejstabilnější je segment domácích mazlíčků, který téměř vůbec nepodléhá sezónám, takže zlevňuje jen pozvolna, letošní léto v průměru jen o 7 %.
Top segmenty a jejich průměrné slevy v online prodeji v létě 2019 |
|
segment |
průměrná výše slevy |
móda a oblečení |
37 % |
dům a zahrada |
21 % |
elektronika |
18 % |
dětské zboží |
17 % |
chovatelské potřeby |
7 % |
Zdroj: Shoptet |
Jak slevy fungují v rámci ČR?
Zajímavý pohled nabízí rozložení zájmu o výhodně nabídky v rámci ČR. Poměr zákazníků k počtu obyvatel jednotlivých regionů ukazuje, že nejvýraznější slevové akce táhnou zejména lidi z nejchudších regionů, tedy konkrétně z Ústeckého, Moravskoslezského a Karlovarského kraje. Naopak v Praze je odezva výrazně nižší. Díky vyšší kupní síle je tam více lidí, kteří nakupují spontánně a beze slev.
To samozřejmě vysvětluje také princip, proč se dělají masové výprodeje. “Předně obchodníci potřebují vyprázdnit skladové zásoby před příchodem nové sezony. To je nejvíce patrné právě v oblasti módy. Dalším faktorem je, že slevy z principu přitahují zákazníky, kteří nakupují méně spontánně, tedy zejména proto, že musí více brát zřetel na svůj rozpočet,” vysvětluje Uďan.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků
- AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?
- E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou
- Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu
- Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst
- Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday
- Dosahují milionových obratů výrobou kvalitních potravin s přípravou začali doma během pandemie
- Úspěšní podnikatelé jako výzva k online podnikání – nová kampaň Shoptetu
- Zájem Čechů o nákup na malých a středně velkých e-shopech stále roste. Rádi objevují unikátní produkty a služby
- Češi o sebe více pečují. Roste zájem o kosmetiku, roli hraje kvalita a udržitelnost
Poslední články z blogu
- Spolupráce se Shoptet Partnery je pro nás klíčová, i proto potřebuje tým posilu
- SEO nebo PPC? Do čeho se vašemu e-shopu vyplatí investovat?
- Reshoper 2024: Co dělají jinak e-shopy, které rostou i v nepředvídatelné době?
- Retence aneb Jak mít spokojeného zákazníka, který pravidelně nakupuje
- Jak efektivně řešit chybové stránky 404?
- „Dobrý lídr inspiruje v profesní i osobní rovině,“ říká šéf slovenského Salesu
- SEO v roce 2024 – jeho proměny i konstanty
- Co jako OSVČ přichystat k podání daňového přiznání z příjmů?
- Smlouvy s dodavateli a distributory. Co si pohlídat z hlediska práva?
- Google Consent Mode v2 a konec cookies třetích stran. Co znamenají pro váš e-shop?