Poslední článek na blogu

Gardners: Nechtěli jsme, aby si u nás lidé koupili kytku a flákli ji na parapet. Chtěli jsme jim přinést něco zajímavějšího

Odebírat novinky e-mailem

Nevyplňujte toto pole:
Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů
 

Slevy v ČR: Nejvýhodnější akce jsou na privátní značky, jinak byly letní slevy třetinové

4. září 2019
 
<p><span>PRAHA - Letní výprodeje bývají pro obchodníky druhými svátky v roce. Těmi prvními a nejdůležitějšími jsou tradičně Vánoce. Přestože výprodeje tradičně lákají na obří slevy, statistik ukazují, že realita je někde jinde. Průměrné slevy v online obchodech byly zhruba 35 %. Upozorňuje na to Shoptet, největší česká platforma s e-shopovým řešením.</span></p> <p><span>Na její platformě běží již 18 tisíc e-shopů z aktuálně celkových 42 000 v ČR. Z dat Shoptetu vyplývá, že online obchodníci nejvíce zlevňovali oblečení a to v průměru o 37 %. <em>“Průměr trochu kazí dražší sportovní značky, které tolik nezlevňují. Průměr se zde pohybuje mezi 5 až 10 %. Nicméně jde o nejžádanější produkty,”</em> komentuje ředitel Shoptetu Miroslav Uďan s tím, že největší slevy ve výši 50 a více procent bývají spíše iluzorní. <em>“Za nejvýhodnější ceny se nejčastěji prodávají privátní značky. Jejich životní cyklus v&nbsp;e-shopu bývá nejdramatičtější. Za plnou cenu bývají dostupné jen jistou chvíli a pak poměrně rychle začínají zlevňovat,”</em> upozorňuje Uďan.</span></p> <p><span>Krom oblečení bývají slevy nejvíce vidět v segmentu dům a zahrada, kde letošní průměr v online prodejích dosáhl 21 %. Cenu nahoře drží věci, na které nejsou prakticky žádné slevy, tedy primárně stavebnictví apod. Naopak obrovské výprodeje přesahující 50 % jsou pak na sezónní zboží jako bazény, zahradní nábytek apod.</span></p> <p><span>Zajímavý pohled na vývoj cen nabízí segment elektronika, kde průměrné ceny padají o 18 %. Ale i zde jsou velké rozdíly. Například mobilní telefony s výjimkou vlajkových lodí na trhu a iPhonů zlevňují přibližně o 3-5 % měsíčně. Nejstabilnější je segment domácích mazlíčků, který téměř vůbec nepodléhá sezónám, takže zlevňuje jen pozvolna, letošní léto v průměru jen o 7 %. </span></p> <table width="719"> <tbody> <tr> <td colspan="2" width="719"> <p><strong><span>Top segmenty a jejich průměrné slevy v online prodeji v létě 2019</span></strong></p> </td> </tr> <tr> <td width="450"> <p><span>segment</span></p> </td> <td width="269"> <p><span>průměrná výše slevy</span></p> </td> </tr> <tr> <td width="450"> <p><span>móda a oblečení</span></p> </td> <td width="269"> <p><span>37 %</span></p> </td> </tr> <tr> <td width="450"> <p><span>dům a zahrada</span></p> </td> <td width="269"> <p><span>21 %</span></p> </td> </tr> <tr> <td width="450"> <p><span>elektronika</span></p> </td> <td width="269"> <p><span>18 %</span></p> </td> </tr> <tr> <td width="450"> <p><span>dětské zboží </span></p> </td> <td width="269"> <p><span>17 %</span></p> </td> </tr> <tr> <td width="450"> <p><span>chovatelské potřeby</span></p> </td> <td width="269"> <p><span>7 %</span></p> </td> </tr> <tr> <td colspan="2" width="719"> <p><em><span>Zdroj: Shoptet</span></em></p> </td> </tr> </tbody> </table> <p><strong><span>Jak slevy fungují v rámci ČR?</span></strong></p> <p><span>Zajímavý pohled nabízí rozložení zájmu o výhodně nabídky v rámci ČR. Poměr zákazníků k počtu obyvatel jednotlivých regionů ukazuje, že nejvýraznější slevové akce táhnou zejména lidi z nejchudších regionů, tedy konkrétně z Ústeckého, Moravskoslezského a Karlovarského kraje. Naopak v Praze je odezva výrazně nižší. Díky vyšší kupní síle je tam více lidí, kteří nakupují spontánně a beze slev.</span></p> <p><span>To samozřejmě vysvětluje také princip, proč se dělají masové výprodeje. <em>“Předně obchodníci potřebují vyprázdnit skladové zásoby před příchodem nové sezony. To je nejvíce patrné právě v oblasti módy. Dalším faktorem je, že slevy z principu přitahují zákazníky, kteří nakupují méně spontánně, tedy zejména proto, že musí více brát zřetel na svůj rozpočet,”</em> vysvětluje Uďan. </span></p>

Kontakt pro novináře

pr@shoptet.cz

Sledujte nás

FacebookTwitterGoogle+YoutubeRss