Co funguje na sociálních sítích a čeho se vyvarovat?
Praha, 15. října 2013 – Facebook, Twitter, YouTube, Pinterest, Instagram a další jsou požívány miliony lidí na celém světě. Situace v České republice je v tomto ohledu stejná, a proto jsou sociální sítě vhodnou platformou pro marketing a komunikaci se zákazníky. Nejrozšířenější z nich je stále Facebook, z více než 7 milionů českých uživatelů internetu má profil téměř 4 miliony lidí. Ani ostatní sociální sítě nejsou zanedbatelné. Proto jsou všechny vhodné pro navazování vztahů se zákazníky a informování o novinkách.
Pro online marketing není nutné být všude. Vzhledem k rozšířenosti a variabilitě by měl být první volbou právě Facebook. Ostatní sítě jsou více náročné na vytváření obsahu a je nutné k nim i tak přistupovat. Pokud nemáte videa a nehodláte nějaké vytvářet, tak zapomeňte na YouTube. Pro Instagram a Pinterest budete zase potřebovat pěkné fotografie. Výběr vhodné sociální sítě orientujte i podle cílové skupiny, kterou chce přes tento kanál oslovit.
Při vytváření profilu na sociální síti je dobré si předem promyslet způsob a témata komunikace. Uvědomte si, že na Facebooku a ostatní platformách se lidé chtějí bavit. Není možné tam dávat jen reklamní sdělení a čekat tisíce fanoušků a sdílení. Základem úspěchu je vytvoření zábavného a interaktivního prostoru, kam se lidé budou rádi vracet a kde budou aktivně komunikovat. To se neobejde bez pravidelného vkládání kreativních příspěvků, mohou to být fotografie, videa nebo komentáře. Je zde samozřejmě i prostor pro informování o nových produktech, slevách nebo soutěžích. Ideální poměr zábavy a příspěvků s prodejním záměrem by měl byt cca 4:1. „Svůj profil na sociální síti vnímejte jako příležitost se ke svým zákazníkům dostat blíž, získat jejich sympatie a komunikovat s nimi přátelskou formou na pravidelné bázi. Snažte se je přimět k akci, ptejte se na jejich názory a zkušenosti. Příspěvky by měly psány pozitivně. Na sociálních sítích se nesoustřeďte na prodej, od toho máte e-shop, ale utužujte vztahy se zákazníky,“ radí Miroslav Uďan, CEO služby Shoptet.cz a dodává: „Zákazníky zajímají příběhy, tak se s nimi podělte o váš příběh, dejte jim zákulisní informace o výrobě produktů, zajímavosti a rady, prostě něco „extra“.“
Je dobré střídat různé formy obsahu. Možností je celá řada a rozmanitý obsah není nudný, vaši fanoušci jej ocení. Střídáním formy zjistíte, čemu která cílová skupina dává přednost. Na svém profilu se nesoustřeďte jen na sebe, sdílejte relevantní informace ostatních nebo odkazujete na zajímavé webové stránky k tématu. Občas se může stát, že někdo dá na váš profil negativní komentář. Rozhodně jej nemažte a ani neblokujte autora. Nevyplatí se to. Raději se snažte s klidnou hlavou odpovědět a situaci řešit ke spokojenosti zákazníka. Internetová komunita konstruktivní a vstřícný přístup ocení a bude šířit dál
„Rozhodně nekupujte fanoušky. Sice vypadá hezky, že váš profil má tisíce fanoušků, ale ti nové zákazníky nepřinesou. Spíše se soustřeďte na vytvoření skupiny, kterou spojuje stejný zájem. Vaši reální spokojení zákazníci vás mohou doporučit dál. To je pro obchod nejlepší. Pokud přeci jen máte pocit, že o vás nikdo neví, pak můžete využít například PPC reklamu (platba za proklik). Ta na váš profil přivede určitý počet lidí, které pak musíte přesvědčit obsahem a jeho vizuální podobou,“ komentuje Miroslav Uďan.
O Službě Shoptet.cz
Shoptet.cz se na českém trhu specializuje na nabídku originálních a intuitivních e-shopů, které nabízí formou pronájmu. Jedná se jednoduchý způsob, jak mít na vlastní internetový obchod rychle a bez velkých investic. Pronájem internetového obchodu zahrnuje širokou škálu služeb, jako například napojení na ekonomické systémy, různé platební metody a také propojení se sociálními sítěmi a aukčním portálem Aukro.cz. V současné chvíli má Shoptet.cz v portfoliu více než 1 600 aktivních e-shopů, což tvoří zhruba 10 % komerčních řešení na českém trhu. Firma expanduje na zahraniční trhy, v současné chvíli je aktivní v Brazílii. V roce 2011 vstoupil do společnosti také investor Ondřej Tomek. Více na www.shoptet.cz.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Shoptet má nového ředitele marketingu
- Jak platí Češi při nákupech? S bezkontaktními kartami patří mezi světové lídry, online se nechtějí vzdát dobírky
- Turbulentnímu období navzdory, Shoptet šel proti trhu a loni významně vyrostl
- Neodolatelně lákavé výprodeje budou letos naposledy, novela zamezí manipulaci s cenami
- Nejvýdělečnějším segmentem je prodej erotiky, v Česku boduje i za krize
- Zájem o zboží z druhé roky kvůli inflaci roste letos už o pětinu
- Česká e-commerce stagnuje: Velcí hráči zažívají výkyvy, malí stabilně rostou
- Zájem o zboží z druhé ruky kvůli inflaci roste letos už o pětinu
- Do Česka přichází trend D2C: firmy obchází prostředníky a loví zákazníky napřímo
- České banky ztratí do pěti let monopol na online platby, některé proto moderní platby komplikují
Poslední články z blogu
- „Chceme otevřít online podnikání lidem, kteří si na to zatím netroufli,“ říká šéf produktu Tomáš Mitana
- Velký průvodce chybami v reklamách na Facebooku a Instagramu
- Transakční e-maily: jak je využít na maximum?
- Reshoper 2023 se blíží. Odborníci poradí, jak s e-shopem vydělávat a růst
- Přechod na Shoptet? Specialista provede celým procesem
- Jak na úspěšný e-shop? V Shoptetu radí speciální tým
- „E-shop je pro mě velká věc. Lidé si radši koupí knížku přímo ode mě než v knihkupectví,“ říká Jaroslav Kmenta
- Co jako OSVČ přichystat k podání daňového přiznání z příjmů?
- Jak na reklamace a odstoupení od smlouvy. Co je nového, přiblíží Petra Dolejšová
- Vychytávky pro marketingové kampaně