Poslední článek na blogu

Novinky z vývoje: Automatické generování dokladů

Odebírat novinky e-mailem

Nevyplňujte toto pole:
 

Strašák jménem EET – zkomplikuje život majitelům e-shopů?

18. říjen 2016
 

Praha, 18. října 2016 – Ačkoli se první vlna zavedení elektronické evidence tržeb kvapem blíží, e-shopů se tato povinnost začne týkat až od 1. března 2017. Již nyní se ale mnoho majitelů internetových obchodů obává, jaký bude mít EET na jejich podnikání dopad.

Jako velký problém se může jevit i pouhé rozdělení, které typy plateb podléhají elektronické evidenci tržeb a které nikoliv. Mezi prvně jmenované patří platba v hotovosti či kartou při osobním převzetí, kartou online, využití platebních metod typu PayPal nebo platba na dobírku, kdy prodejce inkasuje peníze od přepravce v hotovosti. V těchto případech je EET nutná a nevyhnutelná.

Pokud ale přepravce pošle prodejci peníze převodem na účet, je tato operace posuzována stejně jako peněžní převod od zákazníka a EET se na ni proto nevztahuje. Tuto výjimku s Ministerstvem financí na začátku léta vyjednala Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR, a ačkoli se před pár dny objevila zpráva, že výjimka byla zrušena, stále platí. Pro mnoho e-shopů však ani tato úleva nic neřeší.

Z našich statistik vyplývá, že zákazníci stále nejčastěji využívají možnost dobírky, a to 41 %. Jako další nejoblíbenější je platba převodem na účet, celých 27 %. I kdyby si nechávali majitelé e-shopů posílat od přepravce peníze za dobírku převodem na účet, stále to znamená, že přibližně třetina objednávek a plateb podléhá EET. Ministerstvo tak pravděpodobně stejně moc detailní přehled o činnosti e-shopů nezíská a online prodejcům přibude zbytečná administrativa navíc,“ uvádí Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet, a dodává: „Některé menší e-shopy by situaci mohly vyřešit tím, že budou nabízet pouze ty platební metody, které EET nevyžadují. Jedná se však o krok zpátky a navíc může znamenat ztrátu zákazníků.“

Pro snadné a časově nenáročné vyřešení EET je nutné si vybrat dobrý pokladní systém. Asi třetina e-shopařů nabízí možnost osobního odběru v kamenné prodejně, takže potřebují mít jeden systém pro oba obchody. „To umí Shoptet Pokladna, kterou samozřejmě mohou využít i ostatní prodejci. Veškeré informace o objednávkách, platbách, tržbách, ale i zákaznících mají na jednom místě a vždy dostupné. Prodávající například ocení našeptávač, který doporučí, co by mohl zákazníkovi k zakoupenému zboží ještě nabídnout. Naši zákazníci, kteří v rámci e-shopu využívají Shoptet Pokladnu, se nemusí nástupu EET obávat. Pracujeme na tom, aby pokladní systém vše vyřešil za ně,“ uzavírá Miroslav Uďan.

O společnosti Shoptet

Shoptet se na českém trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. V současné chvíli má Shoptet.cz v portfoliu přes 8 950 aktivních e-shopů, což tvoří více než 20 % komerčních řešení na českém trhu. Současně nabízí pokladní systém, která umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho on-line systému. Více informací o společnosti Shoptet.cz naleznete na www.shoptet.cz.

Kontakt pro novináře

pr@shoptet.cz

Sledujte nás

FacebookTwitterGoogle+YoutubeRss