Poslední článek na blogu

Gardners: Nechtěli jsme, aby si u nás lidé koupili kytku a flákli ji na parapet. Chtěli jsme jim přinést něco zajímavějšího

Odebírat novinky e-mailem

Nevyplňujte toto pole:
Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů
 

Strašák jménem EET – zkomplikuje život majitelům e-shopů?

18. říjen 2016
 
<p><strong>Praha, 18. října 2016 – Ačkoli se první vlna zavedení elektronické evidence tržeb kvapem blíží, e-shopů se tato povinnost začne týkat až od 1. března 2017. Již nyní se ale mnoho majitelů internetových obchodů obává, jaký bude mít EET na jejich podnikání dopad.</strong></p> <p>Jako velký problém se může jevit i pouhé rozdělení, které typy plateb podléhají elektronické evidenci tržeb a které nikoliv. Mezi prvně jmenované patří platba v hotovosti či kartou při osobním převzetí, kartou online, využití platebních metod typu PayPal nebo platba na dobírku, kdy prodejce inkasuje peníze od přepravce v hotovosti. V těchto případech je EET nutná a nevyhnutelná.</p> <p>Pokud ale přepravce pošle prodejci peníze převodem na účet, je tato operace posuzována stejně jako peněžní převod od zákazníka a EET se na ni proto nevztahuje. Tuto výjimku s Ministerstvem financí na začátku léta vyjednala Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR, a ačkoli se před pár dny objevila zpráva, že výjimka byla zrušena, stále platí. Pro mnoho e-shopů však ani tato úleva nic neřeší.</p> <p>„<em>Z našich statistik vyplývá, že zákazníci stále nejčastěji využívají možnost dobírky, a to 41 %. Jako další nejoblíbenější je platba převodem na účet, celých 27 %. I kdyby si nechávali majitelé e-shopů posílat od přepravce peníze za dobírku převodem na účet, stále to znamená, že přibližně třetina objednávek a plateb podléhá EET. Ministerstvo tak pravděpodobně stejně moc detailní přehled o činnosti e-shopů nezíská a online prodejcům přibude zbytečná administrativa navíc,“ </em>uvádí Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet, a dodává: „<em>Některé menší e-shopy by situaci mohly vyřešit tím, že budou nabízet pouze ty platební metody, které EET nevyžadují. Jedná se však o krok zpátky a navíc může znamenat ztrátu zákazníků.“</em></p> <p>Pro snadné a časově nenáročné vyřešení EET je nutné si vybrat dobrý pokladní systém. Asi třetina e-shopařů nabízí možnost osobního odběru v kamenné prodejně, takže potřebují mít jeden systém pro oba obchody. „<em>To umí Shoptet Pokladna, kterou samozřejmě mohou využít i ostatní prodejci. Veškeré informace o objednávkách, platbách, tržbách, ale i zákaznících mají na jednom místě a vždy dostupné. Prodávající například ocení našeptávač, který doporučí, co by mohl zákazníkovi k zakoupenému zboží ještě nabídnout. Naši zákazníci, kteří v rámci e-shopu využívají Shoptet Pokladnu, se nemusí nástupu EET obávat. Pracujeme na tom, aby pokladní systém vše vyřešil za ně,“</em> uzavírá Miroslav Uďan.</p> <h4>O společnosti Shoptet</h4> <p>Shoptet se na českém trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. V současné chvíli má Shoptet.cz v portfoliu přes 8 950 aktivních e-shopů, což tvoří více než 20 % komerčních řešení na českém trhu. Současně nabízí pokladní systém, která umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho on-line systému. Více informací o společnosti Shoptet.cz naleznete na <a href="/">www.shoptet.cz</a>.</p>

Kontakt pro novináře

pr@shoptet.cz

Sledujte nás

FacebookTwitterGoogle+YoutubeRss