Strašák jménem EET – zkomplikuje život majitelům e-shopů?
Praha, 18. října 2016 – Ačkoli se první vlna zavedení elektronické evidence tržeb kvapem blíží, e-shopů se tato povinnost začne týkat až od 1. března 2017. Již nyní se ale mnoho majitelů internetových obchodů obává, jaký bude mít EET na jejich podnikání dopad.
Jako velký problém se může jevit i pouhé rozdělení, které typy plateb podléhají elektronické evidenci tržeb a které nikoliv. Mezi prvně jmenované patří platba v hotovosti či kartou při osobním převzetí, kartou online, využití platebních metod typu PayPal nebo platba na dobírku, kdy prodejce inkasuje peníze od přepravce v hotovosti. V těchto případech je EET nutná a nevyhnutelná.
Pokud ale přepravce pošle prodejci peníze převodem na účet, je tato operace posuzována stejně jako peněžní převod od zákazníka a EET se na ni proto nevztahuje. Tuto výjimku s Ministerstvem financí na začátku léta vyjednala Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR, a ačkoli se před pár dny objevila zpráva, že výjimka byla zrušena, stále platí. Pro mnoho e-shopů však ani tato úleva nic neřeší.
„Z našich statistik vyplývá, že zákazníci stále nejčastěji využívají možnost dobírky, a to 41 %. Jako další nejoblíbenější je platba převodem na účet, celých 27 %. I kdyby si nechávali majitelé e-shopů posílat od přepravce peníze za dobírku převodem na účet, stále to znamená, že přibližně třetina objednávek a plateb podléhá EET. Ministerstvo tak pravděpodobně stejně moc detailní přehled o činnosti e-shopů nezíská a online prodejcům přibude zbytečná administrativa navíc,“ uvádí Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet, a dodává: „Některé menší e-shopy by situaci mohly vyřešit tím, že budou nabízet pouze ty platební metody, které EET nevyžadují. Jedná se však o krok zpátky a navíc může znamenat ztrátu zákazníků.“
Pro snadné a časově nenáročné vyřešení EET je nutné si vybrat dobrý pokladní systém. Asi třetina e-shopařů nabízí možnost osobního odběru v kamenné prodejně, takže potřebují mít jeden systém pro oba obchody. „To umí Shoptet Pokladna, kterou samozřejmě mohou využít i ostatní prodejci. Veškeré informace o objednávkách, platbách, tržbách, ale i zákaznících mají na jednom místě a vždy dostupné. Prodávající například ocení našeptávač, který doporučí, co by mohl zákazníkovi k zakoupenému zboží ještě nabídnout. Naši zákazníci, kteří v rámci e-shopu využívají Shoptet Pokladnu, se nemusí nástupu EET obávat. Pracujeme na tom, aby pokladní systém vše vyřešil za ně,“ uzavírá Miroslav Uďan.
O společnosti Shoptet
Shoptet se na českém trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. V současné chvíli má Shoptet.cz v portfoliu přes 8 950 aktivních e-shopů, což tvoří více než 20 % komerčních řešení na českém trhu. Současně nabízí pokladní systém, která umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho on-line systému. Více informací o společnosti Shoptet.cz naleznete na www.shoptet.cz.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků
- AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?
- E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou
- Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu
- Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst
- Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday
- Dosahují milionových obratů výrobou kvalitních potravin s přípravou začali doma během pandemie
- Úspěšní podnikatelé jako výzva k online podnikání – nová kampaň Shoptetu
- Zájem Čechů o nákup na malých a středně velkých e-shopech stále roste. Rádi objevují unikátní produkty a služby
- Češi o sebe více pečují. Roste zájem o kosmetiku, roli hraje kvalita a udržitelnost
Poslední články z blogu
- Jak efektivně řešit chybové stránky 404?
- „Dobrý lídr inspiruje v profesní i osobní rovině,“ říká šéf slovenského Salesu
- SEO v roce 2024 – jeho proměny i konstanty
- Co jako OSVČ přichystat k podání daňového přiznání z příjmů?
- Smlouvy s dodavateli a distributory. Co si pohlídat z hlediska práva?
- Google Consent Mode v2 a konec cookies třetích stran. Co znamenají pro váš e-shop?
- „E-shopy se snaží dostat co nejvíc lidí a co nejlevněji na web. To ale nestačí.“ Lukáš Pítra o zákaznické zkušenosti
- Proč je při startu podnikání lepší pronájem e-shopu než vlastní řešení
- Proč dělat video obsah na sítě a jak si poradit i bez velkých rozpočtů?
- Popisky vytvořené umělou inteligencí? Je to tu!