Poslední článek na blogu

Gardners: Nechtěli jsme, aby si u nás lidé koupili kytku a flákli ji na parapet. Chtěli jsme jim přinést něco zajímavějšího

Odebírat novinky e-mailem

Nevyplňujte toto pole:
Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů
 

Téměř polovina českých e-shopů provozuje i kamenný obchod

28. srpen 2019
 
<p><span>PRAHA - Tuzemská e-commerce hledá stále ve velkém podporu v kamenných prodejnách. Celkem 40 % provozovaných online obchodů má i svoji kamennou pobočku. Vyplývá to z dat společnosti Shoptet, na jejíž platformě běží v Česku celá třetina veškerých e-shopů.</span></p> <p><em><span>“Data z trhu ukazují, že v průměru každý pátý provozovatel e-shopu očekává, že jeho online aktivity podpoří kamennou prodejnu. Nicméně drtivá většina majitelů internetových obchodů věří, že e-shop naplní očekávání hlavního prodejního kanálu,”</span></em><span> komentoval situaci na trhu ředitel společnosti Shoptet Miroslav Uďan. </span></p> <p><span>Shoptet, na jeho platformě běží v tuzemsku již 17 tisíc obchodů, si rovněž nechal vypracovat průzkum, s kterého vyplývá, že pro celou třetinu provozovatelů je jejich e-shop první podnikatelskou zkušeností vůbec. Asi tak proto nepřekvapí, že většina těchto lidí pracuje na svém online obchodě sama bez zaměstnanců, tedy 37,4 % všech českých e-shopů. S maximálně pěti zaměstnanci si pak vystačí 48,5 % obchodníků.</span></p> <p><em><span>“Velká většina e-shopů vzniká jako malý nezávislý projekt při zaměstnání. Jeden z důvodů, proč je v Česku tak vysoký počet online obchodů ve srovnání s jinými zeměmi, je nejen jednoduchost při založení obchodu, ale zejména vidina budoucího ekonomického osamostatnění se. Celých 51,5 % provozovatelů e-shopů přiznává, že je jejich podnikání vedlejší aktivitou, při které mají ještě jiné zaměstnání,”</span></em><span> doplňuje Uďan.</span></p> <p><span>Data dále ukazují, že online obchod zakládají nejčastěji lidé ve věku 26 až 35 let, těch je 42 %. Celá třetina podnikatelů v online prostředí je ve věkové kategorii 36 až 45 let. Při pohledu na mapu ČR je patrné, že vůbec nejvíce podnikatelsky aktivní v online světě jsou lidé v hlavním městě. V Praze je celých 36,5 % všech obchodů. Dvou ciferné zastoupení mají ještě Jihomoravský a Moravskoslezský kraj s 10,2 %, respektive 12,2 % e-shopů z celého trhu. </span></p> <p><strong><span>Trable s marketingem</span></strong></p> <p><span>Kde vidí největší slabiny svého byznysu sami provozovatelé? Většina se shoduje, že největší nedostatky či slabina má na úrovni marketingu. Zde vidí prostor ke zlepšení 57,3 % z nich. Celá čtvrtina, tedy 25 %, se potýká s legislativou (nejvíce je potrápilo EET a nyní GDPR). Naopak finance při provozování e-shopu řeší jen 3 % podnikatelů, jak vyplývá z průzkumu Shoptetu.</span></p> <p><span>Již zmíněné tápání v oblasti marketingu potvrzují i výsledky útrat za propagaci. Jen každý pátý e-shop investuje do marketingu více než 20 tisíc korun měsíčně. Méně než pěti tisíc korun měsíčně investuje čtvrtina podnikatelů. Naopak každý desátý e-shop neinvestuje vůbec nic.</span></p>

Kontakt pro novináře

pr@shoptet.cz

Sledujte nás

FacebookTwitterGoogle+YoutubeRss