Poslední článek na blogu

Spolupráce se Shoptet Partnery je pro nás klíčová, i proto potřebuje tým posilu 

Odebírat novinky e-mailem

Nevyplňujte toto pole:
Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů
 

Téměř polovina českých e-shopů provozuje i kamenný obchod

28. srpna 2019
 

PRAHA - Tuzemská e-commerce hledá stále ve velkém podporu v kamenných prodejnách. Celkem 40 % provozovaných online obchodů má i svoji kamennou pobočku. Vyplývá to z dat společnosti Shoptet, na jejíž platformě běží v Česku celá třetina veškerých e-shopů.

“Data z trhu ukazují, že v průměru každý pátý provozovatel e-shopu očekává, že jeho online aktivity podpoří kamennou prodejnu. Nicméně drtivá většina majitelů internetových obchodů věří, že e-shop naplní očekávání hlavního prodejního kanálu,” komentoval situaci na trhu ředitel společnosti Shoptet Miroslav Uďan.

Shoptet, na jeho platformě běží v tuzemsku již 17 tisíc obchodů, si rovněž nechal vypracovat průzkum, s kterého vyplývá, že pro celou třetinu provozovatelů je jejich e-shop první podnikatelskou zkušeností vůbec. Asi tak proto nepřekvapí, že většina těchto lidí pracuje na svém online obchodě sama bez zaměstnanců, tedy 37,4 % všech českých e-shopů. S maximálně pěti zaměstnanci si pak vystačí 48,5 % obchodníků.

“Velká většina e-shopů vzniká jako malý nezávislý projekt při zaměstnání. Jeden z důvodů, proč je v Česku tak vysoký počet online obchodů ve srovnání s jinými zeměmi, je nejen jednoduchost při založení obchodu, ale zejména vidina budoucího ekonomického osamostatnění se. Celých 51,5 % provozovatelů e-shopů přiznává, že je jejich podnikání vedlejší aktivitou, při které mají ještě jiné zaměstnání,” doplňuje Uďan.

Data dále ukazují, že online obchod zakládají nejčastěji lidé ve věku 26 až 35 let, těch je 42 %. Celá třetina podnikatelů v online prostředí je ve věkové kategorii 36 až 45 let. Při pohledu na mapu ČR je patrné, že vůbec nejvíce podnikatelsky aktivní v online světě jsou lidé v hlavním městě. V Praze je celých 36,5 % všech obchodů. Dvou ciferné zastoupení mají ještě Jihomoravský a Moravskoslezský kraj s 10,2 %, respektive 12,2 % e-shopů z celého trhu.

Trable s marketingem

Kde vidí největší slabiny svého byznysu sami provozovatelé? Většina se shoduje, že největší nedostatky či slabina má na úrovni marketingu. Zde vidí prostor ke zlepšení 57,3 % z nich. Celá čtvrtina, tedy 25 %, se potýká s legislativou (nejvíce je potrápilo EET a nyní GDPR). Naopak finance při provozování e-shopu řeší jen 3 % podnikatelů, jak vyplývá z průzkumu Shoptetu.

Již zmíněné tápání v oblasti marketingu potvrzují i výsledky útrat za propagaci. Jen každý pátý e-shop investuje do marketingu více než 20 tisíc korun měsíčně. Méně než pěti tisíc korun měsíčně investuje čtvrtina podnikatelů. Naopak každý desátý e-shop neinvestuje vůbec nic.

Kontakt pro novináře

pr@shoptet.cz

Sledujte nás

FacebookTwitterYoutubeRss