Poslední článek na blogu

SEO nebo PPC? Do čeho se vašemu e-shopu vyplatí investovat?

Odebírat novinky e-mailem

Nevyplňujte toto pole:
Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů
 

Tipy, jak získat loajálního zákazníka

24. února 2016
 

Praha, 24. února 2016 – Téměř každý e-shopař ví, že získat nového zákazníka je podstatně náročnější a dražší než si udržet toho stávajícího. Jak si ale „vychovat“ loajálního zákazníka, který se bude stále vracet? Kromě kvalitního zboží a služeb je potřeba nabídnout i něco navíc.

Zkušení provozovatelé internetových obchodů toto pravidlo znají a dělají vše pro to, aby je spokojený zákazník navštěvoval znovu a znovu. Konkurence mezi e-shopy je v Česku veliká, a tak už opravdu nestačí odbavit objednávku včas a bez chyb. Alfou a omegou je vybudovat si se zákazníkem fungující vztah. Vzhledem k tomu, že mezi kupujícím a prodávajícím probíhá pouze virtuální komunikace, je to úkol poměrně náročný, ale ne nemožný,“ komentuje Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet. A jak tedy na to?

  1. Neomezujte komunikaci na nutné minimum, ale zároveň se nesnažte udělat si ze zákazníka nejlepšího kamaráda hned při prvním kontaktu, vztah budujte postupně. Po registraci pošlete novému zákazníkovi uvítací zprávu a buďte s ním pravidelně v kontaktu. Kromě klasických obchodních sdělení můžete registrovaným zákazníkům zasílat například přehledný čtvrtletní newsletter o tom, co se u vás děje nového. V tomto případě se již nemusíte bát být trochu osobnější. Podělte se o reportáž z firemní snídaně nebo se pochlubte, že se vaše kolegyně bude vdávat. Zákazník tak získá pocit, že vás zná a je s vámi na jedné lodi.

  2. Chcete-li přeci jen zákazníka něčím obdarovat, buďte sví a originální. Sériově vyráběné propisky nebo klíčenky s logem obchodu už dávno nejsou in (a možná ani nikdy nebyly). Pokuste se najít něco, co bude vhodně reprezentovat váš obchod a třeba vzbudí i nějaké emoce. Místo zbytečností, které dříve či později skončí zastrčené v šuplíku, v horším případě rovnou v koši, rozdávejte dobré skutky. Pošlete příspěvek neziskové organizaci nebo podpořte nějaký zajímavý projekt. Zákazník bude mít pocit, že udělal dobrou věc, a možná ho motivujete, aby stejný krok udělal i on sám.

  3. Pro komunikaci využívejte různé kanály. Kdo v dnešní době „nejede“ na sociálních sítích, jako by ani nebyl. Vzhledem k tomu, že se jedná o platformy, kde každou vteřinou přibývají spousty informací, je udržování sociálních sítí poměrně časově náročné, nicméně návratnost bývá velmi dobrá. Nestárnoucí klasikou pak zůstává e-mail, u kterého ale hrozí, že adresát zprávu bez otevření rovnou smaže, a je proto potřeba zaujmout již předmětem e-mailu. Komunikační kanály by se měly efektivně namixovat, aby se důležité informace dostaly k co největšímu počtu zákazníků.

  4. Dejte svým zákazníkům pocit, že jsou pro vás důležití. Svět se netočí jen kolem slev a dárků k nákupu. Často totiž získáte spoustu muziky za opravdu málo peněz. Dopřejte stálým zákazníkům výsadní postavení a informujte je o recenzích na produkty, pozvánkách na nejrůznější akce nebo o novinkách v e-shopu jako první.

  5. Pokud se o chod e-shopu nestaráte sami, ale máte i další zaměstnance, seznamte je s vaší obchodní strategií a nastiňte pravidla, podle kterých váš obchod funguje. Ujistěte se, že při komunikaci se zákazníky používáte stejný firemní jazyk, který patří k důležitým aspektům při budování „tváře“ e-shopu. Budete-li navenek působit jako sehraný tým, získá váš obchod u zákazníků další plusové body.

O společnosti Shoptet

Shoptet se na českém trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. Pronájem internetového obchodu zahrnuje širokou škálu služeb, jako například napojení na ekonomické systémy, různé platební metody a také propojení se sociálními sítěmi a aukčním portálem Aukro.cz. V současné chvíli má Shoptet.cz v portfoliu více než 7 100 aktivních e-shopů, což tvoří zhruba 20 % komerčních řešení na českém trhu. Mezi prvními v ČR nabízí službu, která umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho systém. Majoritním vlastníkem společnosti Shoptet.cz je investor Ondřej Tomek.

Více informací o společnosti Shoptet.cz najdete vždy na www.shoptet.cz

Kontakt pro novináře

pr@shoptet.cz

Sledujte nás

FacebookTwitterYoutubeRss