Poslední článek na blogu

Gardners: Nechtěli jsme, aby si u nás lidé koupili kytku a flákli ji na parapet. Chtěli jsme jim přinést něco zajímavějšího

Odebírat novinky e-mailem

Nevyplňujte toto pole:
Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů
 

Tipy, jak získat loajálního zákazníka

24. únor 2016
 
<p><strong>Praha, 24. února 2016 – Téměř každý e-shopař ví, že získat nového zákazníka je podstatně náročnější a dražší než si udržet toho stávajícího. Jak si ale „vychovat“ loajálního zákazníka, který se bude stále vracet? Kromě kvalitního zboží a služeb je potřeba nabídnout i něco navíc.</strong></p> <p>„<em>Zkušení provozovatelé internetových obchodů toto pravidlo znají a dělají vše pro to, aby je spokojený zákazník navštěvoval znovu a znovu. Konkurence mezi e-shopy je v Česku veliká, a tak už opravdu nestačí odbavit objednávku včas a bez chyb. Alfou a omegou je vybudovat si se zákazníkem fungující vztah. Vzhledem k tomu, že mezi kupujícím a prodávajícím probíhá pouze virtuální komunikace, je to úkol poměrně náročný, ale ne nemožný</em>,“ komentuje Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet. A jak tedy na to?</p> <ol> <li>Neomezujte komunikaci na nutné minimum, ale zároveň se nesnažte udělat si ze zákazníka nejlepšího kamaráda hned při prvním kontaktu, vztah budujte postupně. Po registraci pošlete novému zákazníkovi uvítací zprávu a buďte s ním pravidelně v kontaktu. Kromě klasických obchodních sdělení můžete registrovaným zákazníkům zasílat například přehledný čtvrtletní newsletter o tom, co se u vás děje nového. V tomto případě se již nemusíte bát být trochu osobnější. Podělte se o reportáž z firemní snídaně nebo se pochlubte, že se vaše kolegyně bude vdávat. Zákazník tak získá pocit, že vás zná a je s vámi na jedné lodi.<br /><br /></li> <li>Chcete-li přeci jen zákazníka něčím obdarovat, buďte sví a originální. Sériově vyráběné propisky nebo klíčenky s logem obchodu už dávno nejsou in (a možná ani nikdy nebyly). Pokuste se najít něco, co bude vhodně reprezentovat váš obchod a třeba vzbudí i nějaké emoce. Místo zbytečností, které dříve či později skončí zastrčené v šuplíku, v horším případě rovnou v koši, rozdávejte dobré skutky. Pošlete příspěvek neziskové organizaci nebo podpořte nějaký zajímavý projekt. Zákazník bude mít pocit, že udělal dobrou věc, a možná ho motivujete, aby stejný krok udělal i on sám.<br /><br /></li> <li>Pro komunikaci využívejte různé kanály. Kdo v dnešní době „nejede“ na sociálních sítích, jako by ani nebyl. Vzhledem k tomu, že se jedná o platformy, kde každou vteřinou přibývají spousty informací, je udržování sociálních sítí poměrně časově náročné, nicméně návratnost bývá velmi dobrá. Nestárnoucí klasikou pak zůstává e-mail, u kterého ale hrozí, že adresát zprávu bez otevření rovnou smaže, a je proto potřeba zaujmout již předmětem e-mailu. Komunikační kanály by se měly efektivně namixovat, aby se důležité informace dostaly k co největšímu počtu zákazníků.<br /><br /></li> <li>Dejte svým zákazníkům pocit, že jsou pro vás důležití. Svět se netočí jen kolem slev a dárků k nákupu. Často totiž získáte spoustu muziky za opravdu málo peněz. Dopřejte stálým zákazníkům výsadní postavení a informujte je o recenzích na produkty, pozvánkách na nejrůznější akce nebo o novinkách v e-shopu jako první.<br /><br /></li> <li>Pokud se o chod e-shopu nestaráte sami, ale máte i další zaměstnance, seznamte je s vaší obchodní strategií a nastiňte pravidla, podle kterých váš obchod funguje. Ujistěte se, že při komunikaci se zákazníky používáte stejný firemní jazyk, který patří k důležitým aspektům při budování „tváře“ e-shopu. Budete-li navenek působit jako sehraný tým, získá váš obchod u zákazníků další plusové body.</li> </ol> <h4>O společnosti Shoptet</h4> <p>Shoptet se na českém trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. Pronájem internetového obchodu zahrnuje širokou škálu služeb, jako například napojení na ekonomické systémy, různé platební metody a také propojení se sociálními sítěmi a aukčním portálem Aukro.cz. V současné chvíli má Shoptet.cz v portfoliu více než 7 100 aktivních e-shopů, což tvoří zhruba 20 % komerčních řešení na českém trhu. Mezi prvními v ČR nabízí službu, která umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho systém. Majoritním vlastníkem společnosti Shoptet.cz je investor Ondřej Tomek.</p> <p>Více informací o společnosti Shoptet.cz najdete vždy na <a href="/" target="_blank">www.shoptet.cz</a></p>

Kontakt pro novináře

pr@shoptet.cz

Sledujte nás

FacebookTwitterGoogle+YoutubeRss