Turbulentnímu období navzdory, Shoptet šel proti trhu a loni významně vyrostl
PRAHA – I přes náročné ekonomické podmínky uzavřela společnost Shoptet loňský rok významným růstem. Více než 32,5 tisícům podnikatelů využívajících služeb firmy vzrostl celkový obrat z předloňských 50 na loňských 59 miliard korun. Dařilo se i společnosti samotné. Shoptet navýšil meziročně své tržby o necelých 100 milionů korun na 414,9 milionů korun.
“Výsledky obchodníků pravděpodobně z části kopírují inflaci, nicméně potvrzují nastolený trend, že Češi stále častěji podporují malé a středně velké podnikatele. Díky tomu tito obchodníci zvyšují svůj podíl na celkovém e-commerce trhu. Aktuálně skrze Shoptet drží celou čtvrtinu,” rozebírá výsledky ředitel společnosti Samuel Huba s tím, že při detailním pohledu vykázaly značný růst všechny trhy.
V České republice narostl celkový obrat obchodníků z 42,5 na 50,0 (+ 17,4 % meziročně) miliardy korun. Co se týče celkového počtu objednávek, tak v Česku činil 24,5 milionů (+ 8,3 % meziročně).
Shoptet na zahraničních trzích
Společnosti se dařilo i na zahraničních trzích, kde upevňuje svoji pozici. Například na Slovensku se obrat tamních prodejců zvýšil z 5,8 na 7,2 miliardy korun (+ 23,9 % meziročně), počet objednávek pak narostl o 14,4 % na 3,6 milionu. Nováček mezi trhy, tedy Maďarsko, si po prvním roce fungování připsalo stovky nových eshopů.
“V rámci střední a východní Evropy je Česká republika nejvyspělejším e-commerce trhem. Slovensko a Maďarsko nás postupně dobíhá. V následujících letech proto nabídnou oba trhy zajímavý potenciál k růstu,” komentuje Samuel Huba.
Expanze Shoptet Pay
Shoptetu se daří i se svými produkty a službami. Přesně před rokem spustil ostrý provoz platební brány Shoptet Pay. Ta během krátké doby předčila očekávání. Aktuálně s ní platí už 5 000 obchodníků, celá tisícovka pak využívá propojení s bankou. “Žádný srovnatelný projekt neměl v Česku podobně úspěšný start. Konkurenční výhodou je snadné a rychlé spuštění brány a také fakt, že Shoptet Pay nabízí maximální platební konverzi,” pochvaluje si Samuel Huba s tím, že platební bránu čeká letos několik novinek.
Předně je to spuštění přímých plateb, které umožňují okamžité odeslání peněz z účtu na účet bez časové prodlevy. Stejně jako v případě propojení s bankou tyto služby vyvíjí Shoptet společně s fintechovou společností Salt Edge. “Další novinkou pak bude nabídka našich vlastních platebních terminálů. Budou primárně pro ty obchodníky, kteří mají kamennou prodejnu. Pro nás to bude významný krok do offline prostředí,”
Známé značky na Shoptetu
Vstoupit na další trh se firma chystá i se Shoptet Premium, které bude představeno na Slovensku. Na rozdíl od standardních služeb společnosti cílených na začínající nebo středně velké podnikatele, je Premium určené primárně pro velké a na trhu již etablované značky a hráče. Premium efektivně nahrazuje zdlouhavé a finančně náročné budování eshopů na míru.
“Naším cílem je disruptovat trh s eshopy na míru. Aktuálně už u nás běží necelá stovka takovýchto obchodů. Logickým krokem je tedy nabídnout službu i na dalších trzích,” doplňuje ředitel firmy a namátkou připomíná několik jmen, která už běží na Shoptet Premium. Jedná se například o prodejce spotřební elektroniky Philips, chovatelské potřeby Petcentrum, kosmetiku Rituals a Wella, potravináře Marlenku a Kofolu, nebo pivovar Svijany, vybavení do kuchyně Kulina nebo Penny Market.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Shoptet se pouští do nového byznysu, zjednoduší přepravu zásilek
- Shoptet Kampaně: Nový nástroj, který přibližuje e-shopy velkým hráčům
- Češi investují do svého zdraví: vitaminy, proteiny a krabičkové diety jsou novým trendem
- Ekonomické krizi navzdory: Shoptet vykázal rekordní výsledky
- Češi se předzásobují medvídky HHC
- Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků
- AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?
- E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou
- Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu
- Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst
Poslední články z blogu
- Plátce DPH čekají od ledna 2025 změny v registraci k dani
- Nákupní chování v e-shopu. Kde pomůže psychologie v marketingu?
- Nedokončené platby? AI operátor JARABOT zachránil za měsíc 510 objednávek za 528 085 Kč
- Jak v e-shopu pracovat se slevami? Co ukázala studie mezi e-shopaři
- Jednodušší expedice zásilek? Jsou tu Shoptet Balíky
- Jak na DPH u dárků, vzorků, slev či dárkových poukazů, které na e-shopu nabízíte
- Připravte své Shoptet Kampaně, ať vám vytěží Black Friday
- Zákulisí Shoptet Marketplace: Jak funguje vývoj a správa doplňků?
- Black Friday a Vánoce: Jak z e-mailingu během sezóny dostat maximum
- Shoptet Kampaně: jak pomáhají e-shopům k lepším výsledkům?