V e-shopech nakupujeme hlavně v pracovní době
Praha, 4. října 2017 – Nakupování v e-shopech má svá zajímavá specifika. Spočívají například v tom, že se v nich nakupuje nejčastěji během pracovní doby a při večerním odpočinku například u televize. Oproti dřívějšku se obrátil poměr nakupujících mužů a žen. Ženy dnes sice nakupují častěji, muži si však pořizují dražší zboží, jako například elektroniku.
Po léta neměnnou skutečností je fakt, že brouzdání po e-shopech se nejvíce věnujeme v práci. Mezi 9. a 15. hodinou se odehraje 45 % všech nákupů po internetu, špička se pak odehrává v poledne. Že se velice často nakupuje právě v pracovní době, se dá vysvětlit tím, že mnoho lidí pracuje u počítače – a protože jsou daleko od dětí a rodinných povinností, mají na výběr zboží patřičný klid. Podobný, ačkoli podstatně méně výrazný vrchol všech nákupů probíhá ve večerních hodinách, přibližně okolo desáté hodiny, kdy lidé například pasivně odpočívají u televize a zároveň si na mobilu nebo v tabletu vybírají z nabídky e-shopů.
Co se naopak změnilo, je poměr nakupujících mužů a žen. Na rozdíl od minulých let se nyní nákupům přes internet ženy oddávají častěji. „Zřejmě se postupně zbavují obav ze zboží, které neviděly na vlastní oči a nemohly si jej ‚osahat‘, což pro ně představovalo hlavní zdroj nedůvěry. Zároveň došlo k rozšíření internetového prodeje potravin, což zejména ženám ulehčuje práci. Muži, kteří si nakupování přes internet chválí pro jeho pohodlnost a možnost vyhnout se zdlouhavému chození po obchodech, však za jednu objednávku utrácejí více peněz,“ komentuje situaci Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.cz a dodává: „Zatímco ženy si obvykle vybírají oblečení a drobné doplňky do domácnosti, muži si objednávají elektroniku. Průměrně se cena jedné objednávky pohybuje kolem 1450 Kč.“
Obecně jsou e-shopy oblíbené pro jednoduchost a pohodlnost, se kterou si můžeme své nákupy vyřídit. „Lidé chtějí šetřit svůj čas a dopřát si pokud možno co největší pohodlí. A přesně to jim e-shop poskytuje. Přístup k internetu má dnes už více méně každý, a tak je pro lidi čím dál tím přirozenější využít výhod e-shopu. Kdykoli a kdekoli si mohou nabídku prohlédnout a udělat si o zboží obrázek díky hodnocení ostatních zákazníků,“ uzavírá Uďan.
O společnosti Shoptet
Shoptet se na českém trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. V současné chvíli má Shoptet.cz v portfoliu více než 11 600 aktivních e-shopů, což je čtvrtina všech internetových obchodů působících na českém trhu. Také nabízí pokladní systém, který umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho on-line systému. Shoptet Pokladna je připravena na EET. Více informací o společnosti Shoptet.cz naleznete na www.shoptet.cz.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Shoptet Kampaně: Nový nástroj, který přibližuje e-shopy velkým hráčům
- Češi investují do svého zdraví: vitaminy, proteiny a krabičkové diety jsou novým trendem
- Ekonomické krizi navzdory: Shoptet vykázal rekordní výsledky
- Češi se předzásobují medvídky HHC
- Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků
- AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?
- E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou
- Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu
- Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst
- Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday
Poslední články z blogu
- Každé procento se počítá aneb Jak e-shop se svíčkami zvýšil konverzní poměr o 9,32 % díky doplňku Ověřený web
- Přechod na Shoptet Pay je rychlý. Fanda-NHL to zvládl ve své top sezoně
- Proč zákazník nedokončí objednávku ve vašem e-shopu? Podívejte se na 6 nejčastějších důvodů
- Jak připravit sociální sítě e-shopu na Vánoce?
- Vybíráme sociální sítě pro e-shop. Jaké a kolik jich mít?
- Jak naplno využít doplněk Základní SEO?
- Jak poznat, že je sales práce pro mě? Vyzpovídali jsme zkušeného obchodníka
- AI v zákaznické péči. Na co si dát pozor při použití umělé inteligence
- Doklad k přijaté platbě, WebP nebo cookie lišta. Přehled Shoptet novinek za první pololetí 2024
- Propagujte jednodušší platby na svém e-shopu a vyhrajte v soutěži s Visa Click to Pay