V e-shopech nakupujeme hlavně v pracovní době
Praha, 4. října 2017 – Nakupování v e-shopech má svá zajímavá specifika. Spočívají například v tom, že se v nich nakupuje nejčastěji během pracovní doby a při večerním odpočinku například u televize. Oproti dřívějšku se obrátil poměr nakupujících mužů a žen. Ženy dnes sice nakupují častěji, muži si však pořizují dražší zboží, jako například elektroniku.
Po léta neměnnou skutečností je fakt, že brouzdání po e-shopech se nejvíce věnujeme v práci. Mezi 9. a 15. hodinou se odehraje 45 % všech nákupů po internetu, špička se pak odehrává v poledne. Že se velice často nakupuje právě v pracovní době, se dá vysvětlit tím, že mnoho lidí pracuje u počítače – a protože jsou daleko od dětí a rodinných povinností, mají na výběr zboží patřičný klid. Podobný, ačkoli podstatně méně výrazný vrchol všech nákupů probíhá ve večerních hodinách, přibližně okolo desáté hodiny, kdy lidé například pasivně odpočívají u televize a zároveň si na mobilu nebo v tabletu vybírají z nabídky e-shopů.
Co se naopak změnilo, je poměr nakupujících mužů a žen. Na rozdíl od minulých let se nyní nákupům přes internet ženy oddávají častěji. „Zřejmě se postupně zbavují obav ze zboží, které neviděly na vlastní oči a nemohly si jej ‚osahat‘, což pro ně představovalo hlavní zdroj nedůvěry. Zároveň došlo k rozšíření internetového prodeje potravin, což zejména ženám ulehčuje práci. Muži, kteří si nakupování přes internet chválí pro jeho pohodlnost a možnost vyhnout se zdlouhavému chození po obchodech, však za jednu objednávku utrácejí více peněz,“ komentuje situaci Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.cz a dodává: „Zatímco ženy si obvykle vybírají oblečení a drobné doplňky do domácnosti, muži si objednávají elektroniku. Průměrně se cena jedné objednávky pohybuje kolem 1450 Kč.“
Obecně jsou e-shopy oblíbené pro jednoduchost a pohodlnost, se kterou si můžeme své nákupy vyřídit. „Lidé chtějí šetřit svůj čas a dopřát si pokud možno co největší pohodlí. A přesně to jim e-shop poskytuje. Přístup k internetu má dnes už více méně každý, a tak je pro lidi čím dál tím přirozenější využít výhod e-shopu. Kdykoli a kdekoli si mohou nabídku prohlédnout a udělat si o zboží obrázek díky hodnocení ostatních zákazníků,“ uzavírá Uďan.
O společnosti Shoptet
Shoptet se na českém trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. V současné chvíli má Shoptet.cz v portfoliu více než 11 600 aktivních e-shopů, což je čtvrtina všech internetových obchodů působících na českém trhu. Také nabízí pokladní systém, který umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho on-line systému. Shoptet Pokladna je připravena na EET. Více informací o společnosti Shoptet.cz naleznete na www.shoptet.cz.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků
- AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?
- E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou
- Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu
- Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst
- Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday
- Dosahují milionových obratů výrobou kvalitních potravin s přípravou začali doma během pandemie
- Úspěšní podnikatelé jako výzva k online podnikání – nová kampaň Shoptetu
- Zájem Čechů o nákup na malých a středně velkých e-shopech stále roste. Rádi objevují unikátní produkty a služby
- Češi o sebe více pečují. Roste zájem o kosmetiku, roli hraje kvalita a udržitelnost
Poslední články z blogu
- „Dobrý lídr inspiruje v profesní i osobní rovině,“ říká šéf slovenského Salesu
- SEO v roce 2024 – jeho proměny i konstanty
- Co jako OSVČ přichystat k podání daňového přiznání z příjmů?
- Smlouvy s dodavateli a distributory. Co si pohlídat z hlediska práva?
- Google Consent Mode v2 a konec cookies třetích stran. Co znamenají pro váš e-shop?
- „E-shopy se snaží dostat co nejvíc lidí a co nejlevněji na web. To ale nestačí.“ Lukáš Pítra o zákaznické zkušenosti
- Proč je při startu podnikání lepší pronájem e-shopu než vlastní řešení
- Proč dělat video obsah na sítě a jak si poradit i bez velkých rozpočtů?
- Popisky vytvořené umělou inteligencí? Je to tu!
- Jak pomohla integrace se Shoptetem zvýšit tržby e-shopu o 105 %