V Česku je už 3500 e-shopů s potravinami, kterých letos prodají za 7 miliard korun
PRAHA - Prodej potravin online zaznamenává obrovský boom. V tuzemsku je nyní již 3500 aktivních e-shopů, které prodávají potraviny a potravinové doplňky. V meziročním srovnání jich je o 17 % více. Vyplývá to z dat společnosti Shoptet, na jejíž platformě běží přes 16 tisíc online obchodů.
“V tuzemsku je celkem možné nakupovat na více než 41 tisíc e-shopů, přičemž právě ty zaměřené na potraviny patří aktuálně mezi ty nejprogresivnější. Jen za první pololetí tohoto roku jim meziročně vzrostly tržby o 24 %. Odhadujeme, že do konce roku u nich Češi nakoupí potraviny za sedm miliard korun,” vyzdvihuje aktuální trend Miroslav Uďan, ředitel Shoptetu.
Zatímco v poslední dekádě rostly v oblasti e-commerce zejména tradiční kategorie jako oblečení, bytové doplňky či sportovní vybavení. Tu následujících poznamená růst úžeji specializovaných obchodů. Zejména v těch oblastech, které byly doposud pro kamenné obchody tolik typické - tedy potraviny, drogerie a výživové doplňky a věci spojené s péčí o zdraví. Jen letos posílí prodeje těchto kategorií o desítky procent meziročně.
“To je přitom zboží, které doposud zákazníci chodili nakupovat očima, tedy zejména čerstvé. Případně si byli zvyklí dojít pro radu nebo konzultaci. Jako je tomu právě v drogistickém zboží nebo s přípravky s péčí o tělo a zdraví obecně. Jenže právě tyhle zvyklosti se mění. Nejde přitom jen o úsporu času, ale spíše o fakt, že zákazníci si zvykli, že na internetu najdou nejvíce rad, návodů a hlavně recenzí a hondocení všeho druhu, takže radu od prodavačky vlastně nepotřebují, nebo o ni ani nestojí,” vyjmenovává důvody, proč porostou právě zmíněné kategorie, ředitel Shoptetu Miroslav Uďan.
Na původní české platformě běží již více než 16 000 e-shopů. Nejenže o desítky procent meziročně rostou prodeje ve zmíněných kategoriích, ale zejména pak i skokově přibývá takto zaměřených online obchodů. Nejčastěji je zakládají nadšenci v dané oblasti, případně majitelé e-shopů přicházejí se značkami, které na trhu nejsou běžně k sehnání a vidí v nich potenciál. Případně si e-shop zakládají přímo výrobci. “Jen na Shoptetu se v průběhu loňského roku v těchto kategoriích zaznamenali přes dvě stovky nových obchodníků takto úzce zaměřených,” potvrzuje Uďan.
Meziroční růst počtu e-shopů ve vybraných kategoriích v e-commerce za první pololetí 2019 |
|
Jídlo |
17 % |
Zdraví, drogerie |
27 % |
Dětské zboží |
24 % |
Zdroj: Shoptet |
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Češi investují do svého zdraví: vitaminy, proteiny a krabičkové diety jsou novým trendem
- Ekonomické krizi navzdory: Shoptet vykázal rekordní výsledky
- Češi se předzásobují medvídky HHC
- Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků
- AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?
- E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou
- Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu
- Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst
- Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday
- Dosahují milionových obratů výrobou kvalitních potravin s přípravou začali doma během pandemie
Poslední články z blogu
- Vybíráme sociální sítě pro e-shop. Jaké a kolik jich mít?
- Jak naplno využít doplněk Základní SEO?
- Jak poznat, že je sales práce pro mě? Vyzpovídali jsme zkušeného obchodníka
- AI v zákaznické péči. Na co si dát pozor při použití umělé inteligence
- Doklad k přijaté platbě, WebP nebo cookie lišta. Přehled Shoptet novinek za první pololetí 2024
- Propagujte jednodušší platby na svém e-shopu a vyhrajte v soutěži s Visa Click to Pay
- Obaly zásilek a nejčastější chyby při balení. Jak to vidí soudní znalec?
- Tvorba grafiky na míru. Jak s grafikem domluvit úpravy pro váš Shoptet
- Místo letní brigády rozjet e-shop? Shoptet nabízí 20% slevu pro studenty
- 7 nejčastějších právních chyb při provozování e-shopu