Poslední článek na blogu

SEO nebo PPC? Do čeho se vašemu e-shopu vyplatí investovat?

Odebírat novinky e-mailem

Nevyplňujte toto pole:
Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů
 

V Česku je už 3500 e-shopů s potravinami, kterých letos prodají za 7 miliard korun

29. května 2019
 

PRAHA - Prodej potravin online zaznamenává obrovský boom. V tuzemsku je nyní již 3500 aktivních e-shopů, které prodávají potraviny a potravinové doplňky. V meziročním srovnání jich je o 17 % více. Vyplývá to z dat společnosti Shoptet, na jejíž platformě běží přes 16 tisíc online obchodů.

“V tuzemsku je celkem možné nakupovat na více než 41 tisíc e-shopů, přičemž právě ty zaměřené na potraviny patří aktuálně mezi ty nejprogresivnější.  Jen za první pololetí tohoto roku jim meziročně vzrostly tržby o 24 %. Odhadujeme, že do konce roku u nich Češi nakoupí potraviny za sedm miliard korun,” vyzdvihuje aktuální trend Miroslav Uďan, ředitel Shoptetu. 

Zatímco v poslední dekádě rostly v oblasti e-commerce zejména tradiční kategorie jako oblečení, bytové doplňky či sportovní vybavení. Tu následujících poznamená růst úžeji specializovaných obchodů. Zejména v těch oblastech, které byly doposud pro kamenné obchody tolik typické - tedy potraviny, drogerie a výživové doplňky a věci spojené s péčí o zdraví. Jen letos posílí prodeje těchto kategorií o desítky procent meziročně.

“To je přitom zboží, které doposud zákazníci chodili nakupovat očima, tedy zejména čerstvé. Případně si byli zvyklí dojít pro radu nebo konzultaci. Jako je tomu právě v drogistickém zboží nebo s přípravky s péčí o tělo a zdraví obecně. Jenže právě tyhle zvyklosti se mění. Nejde přitom jen o úsporu času, ale spíše o fakt, že zákazníci si zvykli, že na internetu najdou nejvíce rad, návodů a hlavně recenzí a hondocení všeho druhu, takže radu od prodavačky vlastně nepotřebují, nebo o ni ani nestojí,” vyjmenovává důvody, proč porostou právě zmíněné kategorie, ředitel Shoptetu Miroslav Uďan.

Na původní české platformě běží již více než 16 000 e-shopů. Nejenže o desítky procent meziročně rostou prodeje ve zmíněných kategoriích, ale zejména pak i skokově přibývá takto zaměřených online obchodů. Nejčastěji je zakládají nadšenci v dané oblasti, případně majitelé e-shopů přicházejí se značkami, které na trhu nejsou běžně k sehnání a vidí v nich potenciál. Případně si e-shop zakládají přímo výrobci. “Jen na Shoptetu se v průběhu loňského roku v těchto kategoriích zaznamenali přes dvě stovky nových obchodníků takto úzce zaměřených,” potvrzuje Uďan.

Meziroční růst počtu e-shopů ve vybraných kategoriích v e-commerce za první pololetí 2019

Jídlo

17 %

Zdraví, drogerie

27 %

Dětské zboží

24 %

Zdroj: Shoptet

 

Kontakt pro novináře

pr@shoptet.cz

Sledujte nás

FacebookTwitterYoutubeRss