Poslední článek na blogu

Gardners: Nechtěli jsme, aby si u nás lidé koupili kytku a flákli ji na parapet. Chtěli jsme jim přinést něco zajímavějšího

Odebírat novinky e-mailem

Nevyplňujte toto pole:
Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů
 

V Česku je už 3500 e-shopů s potravinami, kterých letos prodají za 7 miliard korun

29. květen 2019
 
<p><span>PRAHA - Prodej potravin online zaznamenává obrovský boom. <strong>V tuzemsku je nyní již 3500 aktivních e-shopů, které prodávají potraviny a potravinové doplňky. V meziročním srovnání jich je o 17 % více.</strong> Vyplývá to z dat společnosti Shoptet, na jejíž platformě běží přes 16 tisíc online obchodů.</span></p> <p><em><span>“V tuzemsku je celkem možné nakupovat na více než 41 tisíc e-shopů, přičemž právě ty zaměřené na potraviny patří aktuálně mezi ty nejprogresivnější.&nbsp; Jen za první pololetí tohoto roku jim meziročně vzrostly tržby o 24 %. Odhadujeme, že do konce roku u nich Češi nakoupí potraviny za sedm miliard korun,”</span></em><span> vyzdvihuje aktuální trend Miroslav Uďan, ředitel Shoptetu.&nbsp; </span></p> <p><span>Zatímco v poslední dekádě rostly v oblasti e-commerce zejména tradiční kategorie jako oblečení, bytové doplňky či sportovní vybavení. Tu následujících poznamená růst úžeji specializovaných obchodů. Zejména v těch oblastech, které byly doposud pro kamenné obchody tolik typické - tedy potraviny, drogerie a výživové doplňky a věci spojené s péčí o zdraví. <strong>Jen letos posílí prodeje těchto kategorií o desítky procent meziročně.</strong></span></p> <p><em><span>“To je přitom zboží, které doposud zákazníci chodili nakupovat očima, tedy zejména čerstvé. Případně si byli zvyklí dojít pro radu nebo konzultaci. Jako je tomu právě v drogistickém zboží nebo s přípravky s péčí o tělo a zdraví obecně. Jenže právě tyhle zvyklosti se mění. Nejde přitom jen o úsporu času, ale spíše o fakt, že zákazníci si zvykli, že na internetu najdou nejvíce rad, návodů a hlavně recenzí a hondocení všeho druhu, takže radu od prodavačky vlastně nepotřebují, nebo o ni ani nestojí,”</span></em><span> vyjmenovává důvody, proč porostou právě zmíněné kategorie, ředitel Shoptetu Miroslav Uďan.</span></p> <p><span>Na původní české platformě běží již více než 16 000 e-shopů. Nejenže o desítky procent meziročně rostou prodeje ve zmíněných kategoriích, ale zejména pak i skokově přibývá takto zaměřených online obchodů. Nejčastěji je zakládají nadšenci v dané oblasti, případně majitelé e-shopů přicházejí se značkami, které na trhu nejsou běžně k sehnání a vidí v nich potenciál. Případně si e-shop zakládají přímo výrobci. <em>“Jen na Shoptetu se v průběhu loňského roku v těchto kategoriích zaznamenali přes dvě stovky nových obchodníků takto úzce zaměřených,”</em> potvrzuje Uďan.</span></p> <table width="627"> <tbody> <tr> <td colspan="2" width="627"> <p><span>Meziroční růst počtu e-shopů ve vybraných kategoriích v e-commerce za první pololetí 2019</span></p> </td> </tr> <tr> <td width="450"> <p>Jídlo</p> </td> <td width="177"> <p><span>17 %</span></p> </td> </tr> <tr> <td width="450"> <p>Zdraví, drogerie</p> </td> <td width="177"> <p><span>27 %</span></p> </td> </tr> <tr> <td width="450"> <p><span>Dětské zboží</span></p> </td> <td width="177"> <p><span>24 %</span></p> </td> </tr> <tr> <td colspan="2" width="627"> <p><em><span>Zdroj: Shoptet</span></em></p> </td> </tr> </tbody> </table> <p><strong><span>&nbsp;</span></strong></p>

Kontakt pro novináře

pr@shoptet.cz

Sledujte nás

FacebookTwitterGoogle+YoutubeRss