Poslední článek na blogu

Gardners: Nechtěli jsme, aby si u nás lidé koupili kytku a flákli ji na parapet. Chtěli jsme jim přinést něco zajímavějšího

Odebírat novinky e-mailem

Nevyplňujte toto pole:
Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů
 

V českých e-shopech nejvíce porostou potraviny, drogerie a zdraví

1. květen 2019
 
<p><span>Zatímco v poslední dekádě rostly v oblasti e-commerce zejména tradiční kategorie jako oblečení, bytové doplňky či sportovní vybavení. Tu následujících poznamená růst úžeji specializovaných obchodů. Zejména v těch oblastech, která byla doposud pro kamenné obchody tolik typická - tedy potraviny, drogerie a výživové doplňky a věci spojené s péčí o zdraví. <strong>Jen letos posílí o desítky procent meziročně.</strong></span></p> <p><em><span>“To je přitom zboží, které doposud zákazníci chodili nakupovat očima, tedy zejména čerstvé. Případně si byli zvyklí dojít pro radu nebo konzultaci. Jako je tomu právě v drogistickém zboží nebo s přípravky s péčí o tělo a zdraví obecně. Jenže právě tyhle zvyklosti se mění. Nejde přitom jen o úsporu času, ale spíše o fakt, že zákazníci si zvykli, že na internetu najdou nejvíce rad, návodů a hlavně recenzí a hondocení všeho druhu, takže radu od prodavačky vlastně nepotřebují, nebo o ni ani nestojí,”</span></em><span> vyjmenovává důvody, proč porostou právě zmíněné kategorie, ředitel Shoptetu Miroslav Uďan.</span></p> <p><span>Na původní české platformě běží již více než 16 000 e-shopů. Nejenže o desítky procent meziročně rostou prodeje ve zmíněných kategoriích, ale zejména pak i skokově přibývá takto zaměřených online obchodů. Nejčastěji je zakládají nadšenci v dané oblasti, případně majitelé e-shopů přicházejí se značkami, které na trhu nejsou běžně k sehnání a vidí v nich potenciál. Případně si e-shop zakládají přímo výrobci. <em>“Jen na Shoptetu se v průběhu loňského roku v těchto kategoriích zaznamenali přes dvě stovky nových obchodníků takto úzce zaměřených,”</em> potvrzuje Uďan.</span></p> <table width="627"> <tbody> <tr> <td colspan="2" width="627"> <p><span>Meziroční růst vybraných kategorií v e-commerce v roce 2019</span></p> </td> </tr> <tr> <td width="450"> <p>Jídlo</p> </td> <td width="177"> <p><span>49 %</span></p> </td> </tr> <tr> <td width="450"> <p>Zdraví, drogerie</p> </td> <td width="177"> <p><span>27 %</span></p> </td> </tr> <tr> <td width="450"> <p><span>Dětské zboží</span></p> </td> <td width="177"> <p><span>24 %</span></p> </td> </tr> </tbody> </table> <p><strong><span>Češi milují hodnocení a kritiku na internetu</span></strong></p> <p><span>Co se týče komentářů a nejrůznějších hodnocení, Češi jsou v tomto ohledu aktivnější než ,nohé západní země. Souvisí to zejména s místní kulturou a vývojem internetu v tuzemsku. Již od konce devadesátých let, tedy s masovým rozšířením internetu ve školách a domácnostech byl silný fenomén chat. S tím, jak se komunikační platformy a možnosti proměňovaly, pozornost uživatelů se přesunula ke zpravodajství. <em>“Dodnes je mnoho zpravodajských serverů zavalených diskuzními příspěvky pod jednotlivými články. Nesrovnatelně více, než je tomu&nbsp; obdobných projektů v zahraničí. Zkrátka Češi jsou zvyklí psát na internetu své názory a komentáře a tento trend je patrný i u hodnocení zboží,”</em> připomíná Uďan.</span></p> <p><span>Typickým ukazatelem úspěšného e-shopu jsou častá hodnocení uživatelů a dalším faktorem je silná podpora klientského servisu, který je schopný adekvátně a rychle odpovídat na dotazy nakupujících.</span></p> <p><span>To potvrzují i data.<strong> Pokud bychom srovnali úspěšnost či samotnou návštěvnost jednotlivých online obchodů, které hodnocení pro zákazníky zveřejňují, s těmi, které vůbec žádné neuvádí, tak první zmíněné e-shopy vykazují o 30 % lepší výsledky v prodejích a návštěvnosti.</strong></span></p>

Kontakt pro novináře

pr@shoptet.cz

Sledujte nás

FacebookTwitterGoogle+YoutubeRss