Vánoce? E-shopaři na ně musí myslet již od konce léta
Praha, 30. srpna 2017 – S koncem léta se lidé vracejí nejen zpět do měst, ale také do e‑shopů. Právě na podzim totiž opět začíná rapidně narůstat objem objednávek, neboť se blíží velmi zásadní období v roce – Vánoce. Přestože největší nápor na internetové obchody přijde až o několik týdnů později, většinou na přelomu listopadu a prosince, je dobré se na něj včas a kvalitně připravit.
Od konce léta zbývá ještě poměrně dost času, než se vánoční šílenství rozjede naplno. Je to ale ideální okamžik na to zasednout a zhodnotit údaje ze stejného období v předchozích letech. „Díky analýze loňských či předloňských Vánoc získá majitel e-shopu velmi cenné údaje, na nichž může stavět plán na letošní rok. Nejde přitom jen o informace týkající se samotného objemu prodeje zboží, analýza poslouží například také k objevení slabých míst, na kterých je potřeba zapracovat,“ komentuje Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.
Dobré načasování je základ
Kdy spustíte vánoční kampaň, jak dlouho bude trvat, kdy musíte objednat zboží a obalové materiály, jak rychle budete schopni vyexpedovat objednávky a jak rychle je dostanete k zákazníkovi? To je jen několik zásadních otázek, na které si před začátkem vánočního šílenství musíte odpovědět. „Mějte na paměti, že nic není dobré odkládat na poslední chvíli, a v předvánočním čase to platí dvojnásob. Jednejte proto včas, ať máte rezervu na řešení případných problémů. Zároveň je nutné také přichystat se na to, že nápor zákazníků nekončí Štědrým dnem. Druhá velká vlna přijde velmi záhy po Vánocích a během prvních týdnů nového roku – tehdy začnou zákazníci řešit výměnu či vrácení zboží nebo případné reklamace,“ komentuje Uďan.
Investice do kampaně se vyplatí
Nevsázejte pouze na sílu vyhledávačů a dejte o sobě potenciálním zákazníkům vědět. I při plánování nové vánoční kampaně uplatníte informace z předchozích let, pomoci mohou také údaje z Google Analytics. Snáze si stanovíte cílové skupiny, způsob komunikace a také produkty, které budou hlavním „tahákem“. Najděte si čas a kampaň průběžně vyhodnocujte, výsledky se vám budou zajisté hodit i v následujícím roce.
Nepodceňte správnou logistiku
Aby vánoční dárky stihly dorazit pod stromeček a ne až na Nový rok, je potřeba zajistit jejich včasné doručení, proto není dobré sázet na služby jen jedné dopravní společnosti. Nakombinujte způsoby dopravy tak, aby si zákazník mohl nechat zboží dovézt až do práce či domů, ale aby si mohl objednávku vyzvednout i osobně, a to buď v kamenné prodejně či ve výdejním místě. To je ale až poslední kostička do skládanky – ještě předtím totiž musíte mít co doručovat. „Pokud z předchozích zkušeností víte, že se nápor na e-shop v předvánočním čase zvýší natolik, že nestihnete všechny objednávky vyřídit včas, nebojte se najmout na náročné období pomocnou sílu, která bude balíčky chystat a expedovat. A klidně popřemýšlejte také o posílení zákaznického servisu, před Vánoci totiž rapidně vzrůstá i počet dotazů ohledně jednotlivých produktů,“ doplňuje Uďan.
Výhodné nabídky pro nové i stálé zákazníky
Vánoční čas je ideálním obdobím, kdy projevit stálým zákazníkům svůj dík. E-shop může svým nejvěrnějším nabídnout dopravu zdarma, delší lhůtu na vrácení zboží či speciální slevy ještě Štědrým dnem. Nové zákazníky lze též potěšit bezplatnou dopravou, ale také například poukázkou na první nákup.
O společnosti Shoptet
Shoptet se na českém trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. V současné chvíli má Shoptet.cz v portfoliu přes 11 350 aktivních e-shopů, což je čtvrtina všech internetových obchodů působících na českém trhu. Také nabízí pokladní systém, který umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho on-line systému včetně řešení pro EET. Více informací o společnosti Shoptet.cz naleznete na www.shoptet.cz.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků
- AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?
- E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou
- Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu
- Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst
- Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday
- Dosahují milionových obratů výrobou kvalitních potravin s přípravou začali doma během pandemie
- Úspěšní podnikatelé jako výzva k online podnikání – nová kampaň Shoptetu
- Zájem Čechů o nákup na malých a středně velkých e-shopech stále roste. Rádi objevují unikátní produkty a služby
- Češi o sebe více pečují. Roste zájem o kosmetiku, roli hraje kvalita a udržitelnost
Poslední články z blogu
- „Dobrý lídr inspiruje v profesní i osobní rovině,“ říká šéf slovenského Salesu
- SEO v roce 2024 – jeho proměny i konstanty
- Co jako OSVČ přichystat k podání daňového přiznání z příjmů?
- Smlouvy s dodavateli a distributory. Co si pohlídat z hlediska práva?
- Google Consent Mode v2 a konec cookies třetích stran. Co znamenají pro váš e-shop?
- „E-shopy se snaží dostat co nejvíc lidí a co nejlevněji na web. To ale nestačí.“ Lukáš Pítra o zákaznické zkušenosti
- Proč je při startu podnikání lepší pronájem e-shopu než vlastní řešení
- Proč dělat video obsah na sítě a jak si poradit i bez velkých rozpočtů?
- Popisky vytvořené umělou inteligencí? Je to tu!
- Jak pomohla integrace se Shoptetem zvýšit tržby e-shopu o 105 %