Většina dárků připutuje letos přes e-shop
Praha, 6. prosince 2013 – Vánoční dárky Češi stále častěji nakupují na internetu. Většina zveřejněných průzkumů uvádí, že bezmála 90 % lidí letos využije online obchod. Podle nedávného průzkumu nakoupí na internetu 30 % až 70 % dárků více než 42 % lidí, třetinu své nadílky pořídí online 36 % populace. Více než polovina má v úmyslu za dárky letos zaplatit maximálně 4 000 Kč. Při výběru e-shopu a produktů se 65 % zákazníků rozhoduje na základě recenzí.
Nedávný veřejný průzkum potvrdil vzrůstající trend nákupů vánočních dárků přes internet. Jen pouhých 11 % dotázaných potvrdilo, že pořídí vánoční pozornost pro své blízké výhradně v kamenných obchodech. Naopak 10 % respondentů uvedlo, že na e-shopech nakoupí více než 70% svých dárků. 30 % až 70 % dárků na internetu vybere více než 42 % lidí a třetinu dárků na Štědrý den nakoupí přes internet 36 % dotázaných. V e-shopech nenakupují jen mladí, téměř polovina dotázaných, kteří jsou starší 46 let, je také hodlají využít.
Na otázku, kolik lidé utratí za vánoční dárky, 66 % dotázaných odpovědělo, že maximálně čtyři tisíce korun. Čtvrtina Čechů hodlá letos za dárky zaplatit 4 000 až 8 000 Kč. Výdaje v rozmezí 10 až 15 tisíci korun plánuje 5 % lidí a necelá 3 % respondentů obdaruje své okolí dárky v celkové hodnotě převyšující 15 tisíc korun. Průzkum také potvrdil, že téměř polovina Čechů nenechává věci na poslední chvíli a koncem listopadu již měli pořízenou alespoň část či většinu vánoční nadílky.
Recenze jako rozhodující faktor
Překvapením průzkumu bylo, že 65 % všech dotázaných uvedlo, že recenze a zkušenosti zákazníků pečlivě čtou. Se svou spokojeností nebo nespokojeností se s ostatními pak podělí 45 % lidí. „Pro provozovatele internetového obchodu je toto zjištění velmi důležité. Pro úspěch e-shopu je proto klíčové, komunikovat a mít prozákaznicky orientovaný přístup. Stačí jedna špatná odpověď či neochota chybu řešit a celá internetová komunita o tom hned ví,“ komentoval Miroslav Uďan, CEO služby Shoptet.cz.
Důvody pro volbu e-shopu
Internet volí více než 33 % nakupujících zejména kvůli nižším cenám. Ovšem je třeba si objednávce dávat pozor další náklady. „Stále přetrvává názor, že e-shopy jsou levnější než kamenné obchody. Je to často pravda, neboť náklady na pronájem, zaměstnance apod. jsou nižší. Nicméně ne vždy je finální cena opravdu nižší, je třeba připočítat balné a dopravu, což má každý obchod nastavené jinak. Zejména u menších objednávek pak cena není rozhodujícím faktorem,“ komentoval Miroslav Uďan, Větší výběr (19 %), pohodlí (19 %), úspora času (15 %) byly dalšími důvody, pro nákup na internetu.
I když je internetový obchod již běžnou záležitostí, lidé k e-shopům přistupují stále s jistou nedůvěrou. Nevíce se obávají, že jim dorazí poškozené zboží (38 %). V souvislosti s nadcházejícími svátky pak má 37 % dotázaných obavu, že jim dárky nebudou doručeny včas. Velkým tématem jsou také online platba a reklamace. „České internetové obchody si drží vysokou kvalitu. Bohužel ještě stále najdeme e-shopy, jež klamou. Proto doporučuji u neznámých obchodů přihlédnout ke zkušenostem zákazníků. Mezi základní pravidla patří nepřebírat porušenou zásilku, raději sepište protokol s dopravcem a následně kontaktujte obchodníka,“ dodává Miroslav Uďan.
Informace o průzkumu:
Název průzkumu: Vánoční dárky. Průzkum proběhl na serveru Vyplnto.cz.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- V prvním kvartále 2022 rostla e-commerce o devět procent. Nebýt války, mohl být růst dvojciferný, uvádí Shoptet
- Češi reagují na Ukrajinu. Zájem o zboží na humanitární účely vzrostl o stovky procent, zároveň se sami připravují na krizi
- Láska prochází žaludkem. Hitem letošního Valentýna je čokoláda
- Shoptet posiluje svůj tým. Do firmy nastupuje Jiří Vaško, který je zodpovědný za rozvoj Shoptet Premium
- Nejrychleji rostoucí e-commerce kategorií bylo v roce 2021 sběratelství. Zaznamenalo nárůst o 165 procent
- Vývoj e-shopu na míru trvá většinou déle než rok a stojí stovky tisíc až miliony korun. Shoptet Premium to chce dokázat za 3 měsíce a zlomek nákladů
- Shoptet hlásí rekordní obrat přes 300 milionů. Za minulý rok vzrostl o zhruba 50 %
- Reshoper mění majitele. Shoptet kupuje známý český e-commerce veletrh
- Letošní tržby e-shopů během Black Friday budou atakovat 4 miliardy korun. Zákazníci se bojí nedostatku zboží v adventním období
- Shoptet rozšiřuje partnerství s Balikobot.cz a pomáhá e-shopům s expanzí
Poslední články z blogu
- Červencové novinky
- Jak zabezpečit Facebook účet na maximum?
- „Shoptet Pay nám snížilo počet nezaplacených objednávek na třetinu,“ říká zakladatel Jablecnedily.cz
- Nejčastější chyby na e-shopech: máte je i vy? Technická podpora radí ve videu
- Vracení zboží musí být i pro e-shop jednoduché. Výprodejpovlečení.cz řeší agendu vratek přes Retino
- Mňága a Žďorp se během koronakrize nenudila. Na své online turné prodala přes e-shop lístky za 1,1 milionu
- Když klesá výkon e-shopu. Co s tím?
- „Musí to být i trochu p*del,“ říká ke svému e-shopu Mňága a Žďorp. Prodává šampon, čokoládu i pastelky
- Červnové novinky
- Připravte e-shop na letní sezónu