Většina dárků připutuje letos přes e-shop
Praha, 6. prosince 2013 – Vánoční dárky Češi stále častěji nakupují na internetu. Většina zveřejněných průzkumů uvádí, že bezmála 90 % lidí letos využije online obchod. Podle nedávného průzkumu nakoupí na internetu 30 % až 70 % dárků více než 42 % lidí, třetinu své nadílky pořídí online 36 % populace. Více než polovina má v úmyslu za dárky letos zaplatit maximálně 4 000 Kč. Při výběru e-shopu a produktů se 65 % zákazníků rozhoduje na základě recenzí.
Nedávný veřejný průzkum potvrdil vzrůstající trend nákupů vánočních dárků přes internet. Jen pouhých 11 % dotázaných potvrdilo, že pořídí vánoční pozornost pro své blízké výhradně v kamenných obchodech. Naopak 10 % respondentů uvedlo, že na e-shopech nakoupí více než 70% svých dárků. 30 % až 70 % dárků na internetu vybere více než 42 % lidí a třetinu dárků na Štědrý den nakoupí přes internet 36 % dotázaných. V e-shopech nenakupují jen mladí, téměř polovina dotázaných, kteří jsou starší 46 let, je také hodlají využít.
Na otázku, kolik lidé utratí za vánoční dárky, 66 % dotázaných odpovědělo, že maximálně čtyři tisíce korun. Čtvrtina Čechů hodlá letos za dárky zaplatit 4 000 až 8 000 Kč. Výdaje v rozmezí 10 až 15 tisíci korun plánuje 5 % lidí a necelá 3 % respondentů obdaruje své okolí dárky v celkové hodnotě převyšující 15 tisíc korun. Průzkum také potvrdil, že téměř polovina Čechů nenechává věci na poslední chvíli a koncem listopadu již měli pořízenou alespoň část či většinu vánoční nadílky.
Recenze jako rozhodující faktor
Překvapením průzkumu bylo, že 65 % všech dotázaných uvedlo, že recenze a zkušenosti zákazníků pečlivě čtou. Se svou spokojeností nebo nespokojeností se s ostatními pak podělí 45 % lidí. „Pro provozovatele internetového obchodu je toto zjištění velmi důležité. Pro úspěch e-shopu je proto klíčové, komunikovat a mít prozákaznicky orientovaný přístup. Stačí jedna špatná odpověď či neochota chybu řešit a celá internetová komunita o tom hned ví,“ komentoval Miroslav Uďan, CEO služby Shoptet.cz.
Důvody pro volbu e-shopu
Internet volí více než 33 % nakupujících zejména kvůli nižším cenám. Ovšem je třeba si objednávce dávat pozor další náklady. „Stále přetrvává názor, že e-shopy jsou levnější než kamenné obchody. Je to často pravda, neboť náklady na pronájem, zaměstnance apod. jsou nižší. Nicméně ne vždy je finální cena opravdu nižší, je třeba připočítat balné a dopravu, což má každý obchod nastavené jinak. Zejména u menších objednávek pak cena není rozhodujícím faktorem,“ komentoval Miroslav Uďan, Větší výběr (19 %), pohodlí (19 %), úspora času (15 %) byly dalšími důvody, pro nákup na internetu.
I když je internetový obchod již běžnou záležitostí, lidé k e-shopům přistupují stále s jistou nedůvěrou. Nevíce se obávají, že jim dorazí poškozené zboží (38 %). V souvislosti s nadcházejícími svátky pak má 37 % dotázaných obavu, že jim dárky nebudou doručeny včas. Velkým tématem jsou také online platba a reklamace. „České internetové obchody si drží vysokou kvalitu. Bohužel ještě stále najdeme e-shopy, jež klamou. Proto doporučuji u neznámých obchodů přihlédnout ke zkušenostem zákazníků. Mezi základní pravidla patří nepřebírat porušenou zásilku, raději sepište protokol s dopravcem a následně kontaktujte obchodníka,“ dodává Miroslav Uďan.
Informace o průzkumu:
Název průzkumu: Vánoční dárky. Průzkum proběhl na serveru Vyplnto.cz.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Češi investují do svého zdraví: vitaminy, proteiny a krabičkové diety jsou novým trendem
- Ekonomické krizi navzdory: Shoptet vykázal rekordní výsledky
- Češi se předzásobují medvídky HHC
- Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků
- AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?
- E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou
- Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu
- Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst
- Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday
- Dosahují milionových obratů výrobou kvalitních potravin s přípravou začali doma během pandemie
Poslední články z blogu
- Vybíráme sociální sítě pro e-shop. Jaké a kolik jich mít?
- Jak naplno využít doplněk Základní SEO?
- Jak poznat, že je sales práce pro mě? Vyzpovídali jsme zkušeného obchodníka
- AI v zákaznické péči. Na co si dát pozor při použití umělé inteligence
- Doklad k přijaté platbě, WebP nebo cookie lišta. Přehled Shoptet novinek za první pololetí 2024
- Propagujte jednodušší platby na svém e-shopu a vyhrajte v soutěži s Visa Click to Pay
- Obaly zásilek a nejčastější chyby při balení. Jak to vidí soudní znalec?
- Tvorba grafiky na míru. Jak s grafikem domluvit úpravy pro váš Shoptet
- Místo letní brigády rozjet e-shop? Shoptet nabízí 20% slevu pro studenty
- 7 nejčastějších právních chyb při provozování e-shopu