Vrácení nebo výměna nevhodného dárku zakoupeného v e-shopu
Dostali jste pod stromeček oblečení, které vám nepadne, jednu věc několikrát nebo něco úplně nevhodného? Jak postupovat, když dárek připutoval z e-shopu? Podle čeho se vrácení, výměna nebo reklamace řídí?
Vrácení vánočních dárků zakoupených přes e-shop je odstoupením od smlouvy jako každé jiné a řídí se Občanským zákoníkem (novelizovaným k 1. 1. 2014). Na vrácení nebo výměnu zboží má zákazník 14 dní od převzetí zboží. Tuto informaci je e-shopař povinen sdělit (většinou je ve smluvních podmínkách). Pokud není nikde tato doba uvedena, pak se lhůta prodlužuje na 1 rok a 14 dní. O možnosti odstoupení od smlouvy lze informovat i dodatečně, poté běží čtrnáctidenní lhůta, během které musí zákazník odeslat zboží zpět.
Co v praxi znamená odstoupení od smlouvy? Kupující musí ve stanové době vrátit zakoupené produkty, prodávající pak zašle peníze zpět zákazníkovi do 14 dní. Nemusí tak však učinit, pokud nemá zpět své zboží nebo doklad o jeho odeslání. Současně může cenu ponížit o částku, kterou zboží ztratilo běžným používáním. Je však nutné o tomto postupu zákazníka informovat. Prodávající také zákazníkovi hradí náklady na nejlevnější dopravu při doručení. Poštovné při vrácení produktu pak platí kupující, který musí být poučen. V opačném případě to hradí prodávající.
„Pokud jste dárky nakupovali s větším předstihem, tak nevěště hlavu. Mnoho e-shopů nabídlo během vánočních podejů jako bonus i prodlouženou lhůtu na vrácení či výměnu „nevhodných dárků“. Navíc se e-shopaři vzhledem k velkému konkurenčnímu boji snaží zlepšovat své služby zákazníků a vycházejí jim při výměně nebo vrácení,“ komentuje Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.
O společnosti Shoptet
Shoptet se na českém trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. Pronájem internetového obchodu zahrnuje širokou škálu služeb, jako například napojení na ekonomické systémy, různé platební metody a také propojení se sociálními sítěmi a aukčním portálem Aukro.cz. V současné chvíli má Shoptet.cz v portfoliu více než 6 600 aktivních e-shopů, což tvoří zhruba 20 % komerčních řešení na českém trhu. Mezi prvními v ČR nabízí službu, která umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho systém. Majoritním vlastníkem společnosti Shoptet.cz je investor Ondřej Tomek.
Více informací o společnosti Shoptet.cz najdete vždy na www.shoptet.cz
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Češi investují do svého zdraví: vitaminy, proteiny a krabičkové diety jsou novým trendem
- Ekonomické krizi navzdory: Shoptet vykázal rekordní výsledky
- Češi se předzásobují medvídky HHC
- Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků
- AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?
- E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou
- Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu
- Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst
- Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday
- Dosahují milionových obratů výrobou kvalitních potravin s přípravou začali doma během pandemie
Poslední články z blogu
- Vybíráme sociální sítě pro e-shop. Jaké a kolik jich mít?
- Jak naplno využít doplněk Základní SEO?
- Jak poznat, že je sales práce pro mě? Vyzpovídali jsme zkušeného obchodníka
- AI v zákaznické péči. Na co si dát pozor při použití umělé inteligence
- Doklad k přijaté platbě, WebP nebo cookie lišta. Přehled Shoptet novinek za první pololetí 2024
- Propagujte jednodušší platby na svém e-shopu a vyhrajte v soutěži s Visa Click to Pay
- Obaly zásilek a nejčastější chyby při balení. Jak to vidí soudní znalec?
- Tvorba grafiky na míru. Jak s grafikem domluvit úpravy pro váš Shoptet
- Místo letní brigády rozjet e-shop? Shoptet nabízí 20% slevu pro studenty
- 7 nejčastějších právních chyb při provozování e-shopu