Vratky jsou největší po Vánocích
Praha 16. ledna 2018 – Přestože je období před Vánoci pro e-shopy extrémně zatěžkávací zkouškou, může být naprostá většina z nich se svým doručovacím výkonem spokojená. 98 % zásilek se totiž podařilo dopravit k zákazníkům včas. Po svátcích se podle předpokladů někteří z nich rozhodli zboží vrátit či vyměnit. Celkově v lednu stoupnul podíl vratek o pětinu.
Hektický předvánoční čas e-shopy nepodcenily a i díky tomu se jim podařilo vyhnout závažnějším zpožděním. 98 % zákazníků si tak svůj dárek vyzvedlo včas. Za dobrý výsledek to můžeme považovat i vzhledem k tomu, že na trhu není dostatečná pracovní síla, která je k doručování v exponovaném období potřeba.
Jak se dalo předpokládat, v lednu se v souvislosti s nevydařenými vánočními dárky zvýšil počet vráceného nebo vyměněného zboží. Oproti běžnému stavu stoupl počet vratek o pětinu, přesto se dá říci, že se většina lidí do vkusu svých blízkých trefila. Celoroční průměr vratek se totiž pohybuje okolo 2,5 %.
Největší vlna výměn či vratek už je sice za námi, přesto se ještě mnoho e-shopů může s vracením zboží setkat. „V rámci svých marketingových aktivit mnoho z nich avizovalo prodlouženou dobu možnosti vrátit nevhodné zboží. Zákazníci se tak mohou pro výměnu rozhodnout dokonce 30 dní či někdy i více po zakoupení, zákonná lhůta je přitom pouze 14 dní,“ komentuje letošní vstřícný krok vůči zákazníkům Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.
V lednu také na e-shopech narůstá specifický sortiment rozbalených nebo použitých produktů za výhodnější ceny. Na tyto povánoční výhodné nákupy čeká nemalé množství zákazníků, kteří si touto cestou mohou koupit nepoužité zboží podstatně výhodněji.
O společnosti Shoptet
Shoptet se na českém trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. V současné chvíli má Shoptet.cz v portfoliu přes 12 300 aktivních e-shopů, což je čtvrtina všech internetových obchodů působících na českém trhu. Také nabízí pokladní systém, který umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho on-line systému včetně řešení pro EET. Ve spolupráci se Zboží.cz provozuje portál Ceska-ecommerce.cz, který v reálném čase monitoruje ekonomické ukazatele českého elektronického obchodu. Více informací o společnosti Shoptet.cz naleznete na www.shoptet.cz.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Shoptet se pouští do nového byznysu, zjednoduší přepravu zásilek
- Shoptet Kampaně: Nový nástroj, který přibližuje e-shopy velkým hráčům
- Češi investují do svého zdraví: vitaminy, proteiny a krabičkové diety jsou novým trendem
- Ekonomické krizi navzdory: Shoptet vykázal rekordní výsledky
- Češi se předzásobují medvídky HHC
- Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků
- AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?
- E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou
- Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu
- Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst
Poslední články z blogu
- Plátce DPH čekají od ledna 2025 změny v registraci k dani
- Nákupní chování v e-shopu. Kde pomůže psychologie v marketingu?
- Nedokončené platby? AI operátor JARABOT zachránil za měsíc 510 objednávek za 528 085 Kč
- Jak v e-shopu pracovat se slevami? Co ukázala studie mezi e-shopaři
- Jednodušší expedice zásilek? Jsou tu Shoptet Balíky
- Jak na DPH u dárků, vzorků, slev či dárkových poukazů, které na e-shopu nabízíte
- Připravte své Shoptet Kampaně, ať vám vytěží Black Friday
- Zákulisí Shoptet Marketplace: Jak funguje vývoj a správa doplňků?
- Black Friday a Vánoce: Jak z e-mailingu během sezóny dostat maximum
- Shoptet Kampaně: jak pomáhají e-shopům k lepším výsledkům?