Vratky jsou největší po Vánocích
Praha 16. ledna 2018 – Přestože je období před Vánoci pro e-shopy extrémně zatěžkávací zkouškou, může být naprostá většina z nich se svým doručovacím výkonem spokojená. 98 % zásilek se totiž podařilo dopravit k zákazníkům včas. Po svátcích se podle předpokladů někteří z nich rozhodli zboží vrátit či vyměnit. Celkově v lednu stoupnul podíl vratek o pětinu.
Hektický předvánoční čas e-shopy nepodcenily a i díky tomu se jim podařilo vyhnout závažnějším zpožděním. 98 % zákazníků si tak svůj dárek vyzvedlo včas. Za dobrý výsledek to můžeme považovat i vzhledem k tomu, že na trhu není dostatečná pracovní síla, která je k doručování v exponovaném období potřeba.
Jak se dalo předpokládat, v lednu se v souvislosti s nevydařenými vánočními dárky zvýšil počet vráceného nebo vyměněného zboží. Oproti běžnému stavu stoupl počet vratek o pětinu, přesto se dá říci, že se většina lidí do vkusu svých blízkých trefila. Celoroční průměr vratek se totiž pohybuje okolo 2,5 %.
Největší vlna výměn či vratek už je sice za námi, přesto se ještě mnoho e-shopů může s vracením zboží setkat. „V rámci svých marketingových aktivit mnoho z nich avizovalo prodlouženou dobu možnosti vrátit nevhodné zboží. Zákazníci se tak mohou pro výměnu rozhodnout dokonce 30 dní či někdy i více po zakoupení, zákonná lhůta je přitom pouze 14 dní,“ komentuje letošní vstřícný krok vůči zákazníkům Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.
V lednu také na e-shopech narůstá specifický sortiment rozbalených nebo použitých produktů za výhodnější ceny. Na tyto povánoční výhodné nákupy čeká nemalé množství zákazníků, kteří si touto cestou mohou koupit nepoužité zboží podstatně výhodněji.
O společnosti Shoptet
Shoptet se na českém trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. V současné chvíli má Shoptet.cz v portfoliu přes 12 300 aktivních e-shopů, což je čtvrtina všech internetových obchodů působících na českém trhu. Také nabízí pokladní systém, který umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho on-line systému včetně řešení pro EET. Ve spolupráci se Zboží.cz provozuje portál Ceska-ecommerce.cz, který v reálném čase monitoruje ekonomické ukazatele českého elektronického obchodu. Více informací o společnosti Shoptet.cz naleznete na www.shoptet.cz.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků
- AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?
- E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou
- Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu
- Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst
- Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday
- Dosahují milionových obratů výrobou kvalitních potravin s přípravou začali doma během pandemie
- Úspěšní podnikatelé jako výzva k online podnikání – nová kampaň Shoptetu
- Zájem Čechů o nákup na malých a středně velkých e-shopech stále roste. Rádi objevují unikátní produkty a služby
- Češi o sebe více pečují. Roste zájem o kosmetiku, roli hraje kvalita a udržitelnost
Poslední články z blogu
- Spolupráce se Shoptet Partnery je pro nás klíčová, i proto potřebuje tým posilu
- SEO nebo PPC? Do čeho se vašemu e-shopu vyplatí investovat?
- Reshoper 2024: Co dělají jinak e-shopy, které rostou i v nepředvídatelné době?
- Retence aneb Jak mít spokojeného zákazníka, který pravidelně nakupuje
- Jak efektivně řešit chybové stránky 404?
- „Dobrý lídr inspiruje v profesní i osobní rovině,“ říká šéf slovenského Salesu
- SEO v roce 2024 – jeho proměny i konstanty
- Co jako OSVČ přichystat k podání daňového přiznání z příjmů?
- Smlouvy s dodavateli a distributory. Co si pohlídat z hlediska práva?
- Google Consent Mode v2 a konec cookies třetích stran. Co znamenají pro váš e-shop?