Výpadky v dodávkách zboží pociťuje 40 % českých e-shopů, některé evidují až třetinový pokles obratu
Necelá polovina českých e-shopů (40 %) se podle údajů společnosti Shoptet v posledních týdnech potýká s nedostatkem sortimentu dováženého ze zahraničí. Internetové obchody prodávající zboží přímo z Číny pociťují výpadky dodávek dokonce v 70 % případů. Kvůli poptávce po zboží, které nyní v e-shopech chybí, dosahují propady obratu některých z nich až 30 % oproti běžnému období.
Komplikace v mezinárodním obchodu a pohybu zboží i osob způsobené koronavirem dopadají i na provozovatele českých internetových obchodů. Podle údajů společnosti Shoptet, největšího českého poskytovatele e-shopových řešení, se s výpadkem dodávek zboží potýká zhruba 40 % z nich. A to bez ohledu na to, zda odebírají zboží z Asie, anebo z jiných částí světa. „E-shopů, které prodávají zboží přímo z Číny, je přibližně čtvrtina z celkového počtu. Potíže se zásobováním se u těchto obchodů projevuje u sedmdesáti procent z nich,“ uvádí Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.
Až o třetinu nižší obraty
Mezi nejvíce zasaženými e-shopy se objevují zejména obchody s módou. Právě ty bývají z velké části závislé na dovozu zboží z Číny nebo jiných asijských států. „Pokles obratu obecně pociťuje většina z e-shopů, kterých se týkají pozastavené, výrazně zpomalené nebo omezené dodávky zboží. Zejména u těch, které jsou na dovoz z Číny silně navázané, se však obrat v některých případech propadl až o třicet procent. Poptávka po určitém sortimentu stále trvá, tyto obchody jej ale bohužel nemohou nabídnout,“ vysvětluje Miroslav Uďan, a dodává: „Kdy dojde k obnovení běžného stavu, to bohužel zatím nedokážeme predikovat.“
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků
- AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?
- E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou
- Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu
- Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst
- Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday
- Dosahují milionových obratů výrobou kvalitních potravin s přípravou začali doma během pandemie
- Úspěšní podnikatelé jako výzva k online podnikání – nová kampaň Shoptetu
- Zájem Čechů o nákup na malých a středně velkých e-shopech stále roste. Rádi objevují unikátní produkty a služby
- Češi o sebe více pečují. Roste zájem o kosmetiku, roli hraje kvalita a udržitelnost
Poslední články z blogu
- SEO nebo PPC? Do čeho se vašemu e-shopu vyplatí investovat?
- Reshoper 2024: Co dělají jinak e-shopy, které rostou i v nepředvídatelné době?
- Retence aneb Jak mít spokojeného zákazníka, který pravidelně nakupuje
- Jak efektivně řešit chybové stránky 404?
- „Dobrý lídr inspiruje v profesní i osobní rovině,“ říká šéf slovenského Salesu
- SEO v roce 2024 – jeho proměny i konstanty
- Co jako OSVČ přichystat k podání daňového přiznání z příjmů?
- Smlouvy s dodavateli a distributory. Co si pohlídat z hlediska práva?
- Google Consent Mode v2 a konec cookies třetích stran. Co znamenají pro váš e-shop?
- „E-shopy se snaží dostat co nejvíc lidí a co nejlevněji na web. To ale nestačí.“ Lukáš Pítra o zákaznické zkušenosti