Výrobci mění způsob distribuce zboží, na přímý prodej v e-shopech přecházejí i lihovary nebo nábytkáři
Výrobci z různých odvětví začali v posledních měsících výrazněji nahrazovat klasický model distribuce zboží prostřednictvím velkoobchodů a maloobchodních poboček online prodejem v e-shopech. Nový internetový obchod si podle poskytovatele e-shopových řešení Shoptet jen v dubnu zprovoznilo 210 takových podniků. Patří mezi ně například výrobci lihovin, hraček nebo nábytku. Hlavním důvodem je vytvoření jednoduchého prodejního kanálu, který může fungovat za jakékoliv situace.
Největší česká platforma pro e-shopová řešení Shoptet zaznamenala během dubna výrazný nárůst internetových obchodů mezi výrobci, kteří ještě donedávna využívali klasický model distribuce. Tedy takový, kdy zboží putuje do velkoobchodů a poté do maloobchodních prodejen. „Důvod vzniku těchto e-shopů vidíme částečně v reakci na aktuální situaci, kdy online prodeje výrazně rostou. Již před pandemií se u nás ale registrovaly různé výrobní firmy, které chtěly začít využívat výhodu jednoduchosti online prodeje. Jednalo se však o nižší desítky takových měsíčně, nyní je to několikanásobně více,“ uvádí Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.
Lihovary, nábytkáři i řezníci
Mezi firmy, které se za minulý měsíc pustily do tvorby vlastního e-shopu, patří například výrobci alkoholu, hraček, designového nábytku, ale také třeba řeznictví. Online prodej se tedy začíná stále více týkat i produktů, jejichž koupě byla donedávna bez nutnosti vidět je na vlastní oči přinejmenším neobvyklá. „Pro výrobce je online prodej přes e-shop výhodný z finančního i časového hlediska. Představuje levný distribuční kanál s nízkými náklady na provoz. V případě uzavření kamenných poboček, jako tomu bylo během karantény, e-shop umožňuje i nadále pokračovat v podnikání. Zákazníkům navíc přináší pohodlnější způsob nakupování, zájem o nákupy přes internet je nezpochybnitelný,“ vysvětluje Miroslav Uďan.
Rostoucí online prodej potravin
Právě potraviny patří v letošním roce mezi segmenty, které zaznamenají největší meziroční nárůst objemu online prodejů. Podle dat portálu Česká e-commerce aktuálně tvoří sedm procent z veškerého sortimentu, který se prodává v českých e-shopech. „Růst online prodeje potravin je sice dlouhodobý trend, současná situace jej ale významně urychlí. Velká část spotřebitelů, kteří začali kupovat potraviny přes internet až během karantény, si na tento způsob zvykla a již u něj zůstane,“ dodává Miroslav Uďan z Shoptetu.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků
- AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?
- E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou
- Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu
- Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst
- Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday
- Dosahují milionových obratů výrobou kvalitních potravin s přípravou začali doma během pandemie
- Úspěšní podnikatelé jako výzva k online podnikání – nová kampaň Shoptetu
- Zájem Čechů o nákup na malých a středně velkých e-shopech stále roste. Rádi objevují unikátní produkty a služby
- Češi o sebe více pečují. Roste zájem o kosmetiku, roli hraje kvalita a udržitelnost
Poslední články z blogu
- SEO nebo PPC? Do čeho se vašemu e-shopu vyplatí investovat?
- Reshoper 2024: Co dělají jinak e-shopy, které rostou i v nepředvídatelné době?
- Retence aneb Jak mít spokojeného zákazníka, který pravidelně nakupuje
- Jak efektivně řešit chybové stránky 404?
- „Dobrý lídr inspiruje v profesní i osobní rovině,“ říká šéf slovenského Salesu
- SEO v roce 2024 – jeho proměny i konstanty
- Co jako OSVČ přichystat k podání daňového přiznání z příjmů?
- Smlouvy s dodavateli a distributory. Co si pohlídat z hlediska práva?
- Google Consent Mode v2 a konec cookies třetích stran. Co znamenají pro váš e-shop?
- „E-shopy se snaží dostat co nejvíc lidí a co nejlevněji na web. To ale nestačí.“ Lukáš Pítra o zákaznické zkušenosti