Prodej her na PlayStation 5 vzrostl v červnu o 172 procent. Důvodem je vysvědčení i dodávka předobjednaných konzolí
Druhým nejhledanějším zbožím na českých e-shopech se v červnu letošního roku staly hry na PlayStation 5. Podle společnosti Shoptet, která je největší českou e-shopovou platformou, jejich prodej meziměsíčně vzrostl o 172 procent. Celkově dosáhly e-shopy z kategorie počítače a hry v červnu obratu více než 44 milionů korun. Důvodem je vysvědčení, kdy rodiče kupují odměny pro své ratolesti.
Jako odměnu za vysvědčení dostanou žáci v letošním roce nejčastěji elektroniku. S koncem školního roku, který se z velké části odehrával distančně, vzrostl zájem o zboží z kategorie počítače a hry. E-shopy z tohoto segmentu zaznamenaly v červnu obrat více než 44 milionů korun.
„Fenoménem a zároveň druhým nejvyhledávanějším zbožím na e-shopech se v červnu staly hry na PlayStation 5, jejichž prodej vzrostl meziměsíčně o 172 procent. Důvodem bylo vysvědčení i fakt, že řada zákazníků obdržela předobjednané konzole,“ říká CEO společnosti Shoptet Samuel Huba.
S tím souhlasí také ředitel Asociace komunikačních agentur Marek Hlavica. „Konec školního roku jepro řadu firem období, kdy zaznamenávají výrazně vyšší prodeje svého zboží. Jedná se o společnosti prodávající elektroniku, oblečení, hračky, knihy nebo třeba sportovní vybavení. V tomto období vznikají každoročně kreativní marketingové kampaně, se kterými se firmy snaží děti i rodiče zaujmout.“
Prodej řezaných květin velký nárůst nezaznamenal
Ke konci školního roku patří tradičně také nákup květin. „V červnu jsme ve spojitosti s koncem školního roku poměrně překvapivě nezaznamenali žádný větší nárůst prodeje květin. Na jaře obecně vzrostla poptávka. Ale spíše než o řezané květiny, měli lidé zájem o sazenice s přicházející zahradní sezónou,“ vysvětluje CEO společnosti Shoptet Samuel Huba.
Mírný nárůst zaznamenaly v červnu také tradiční deskové a karetní hry. Stejně tak se zvýšil i prodej mobilní telefonů. A to konkrétně o 15 procent.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- V prvním kvartále 2022 rostla e-commerce o devět procent. Nebýt války, mohl být růst dvojciferný, uvádí Shoptet
- Češi reagují na Ukrajinu. Zájem o zboží na humanitární účely vzrostl o stovky procent, zároveň se sami připravují na krizi
- Láska prochází žaludkem. Hitem letošního Valentýna je čokoláda
- Shoptet posiluje svůj tým. Do firmy nastupuje Jiří Vaško, který je zodpovědný za rozvoj Shoptet Premium
- Nejrychleji rostoucí e-commerce kategorií bylo v roce 2021 sběratelství. Zaznamenalo nárůst o 165 procent
- Vývoj e-shopu na míru trvá většinou déle než rok a stojí stovky tisíc až miliony korun. Shoptet Premium to chce dokázat za 3 měsíce a zlomek nákladů
- Shoptet hlásí rekordní obrat přes 300 milionů. Za minulý rok vzrostl o zhruba 50 %
- Reshoper mění majitele. Shoptet kupuje známý český e-commerce veletrh
- Letošní tržby e-shopů během Black Friday budou atakovat 4 miliardy korun. Zákazníci se bojí nedostatku zboží v adventním období
- Shoptet rozšiřuje partnerství s Balikobot.cz a pomáhá e-shopům s expanzí
Poslední články z blogu
- Jak začít s reklamou na TikToku
- Srpnové novinky
- Top doplňky pro vánoční sezónu – a nejen pro ni. Šéf marketingu Radek radí ve videu
- Co je brand voice a proč je pro e-shop důležitý?
- S omezeným rozpočtem čtyřnásobně zlepšili přirozenou návštěvnost e-shopu
- Co přináší Rozšířené konverze v Google Ads?
- 8 tipů, jak psát e-maily zákazníkům a jak zvýšit čtenost
- „Prodejem látek s příběhem šetříme životní prostředí,“ říká Lenka z Textile Mountain
- Červencové novinky
- Jak zabezpečit Facebook účet na maximum?