Prodej her na PlayStation 5 vzrostl v červnu o 172 procent. Důvodem je vysvědčení i dodávka předobjednaných konzolí
Druhým nejhledanějším zbožím na českých e-shopech se v červnu letošního roku staly hry na PlayStation 5. Podle společnosti Shoptet, která je největší českou e-shopovou platformou, jejich prodej meziměsíčně vzrostl o 172 procent. Celkově dosáhly e-shopy z kategorie počítače a hry v červnu obratu více než 44 milionů korun. Důvodem je vysvědčení, kdy rodiče kupují odměny pro své ratolesti.
Jako odměnu za vysvědčení dostanou žáci v letošním roce nejčastěji elektroniku. S koncem školního roku, který se z velké části odehrával distančně, vzrostl zájem o zboží z kategorie počítače a hry. E-shopy z tohoto segmentu zaznamenaly v červnu obrat více než 44 milionů korun.
„Fenoménem a zároveň druhým nejvyhledávanějším zbožím na e-shopech se v červnu staly hry na PlayStation 5, jejichž prodej vzrostl meziměsíčně o 172 procent. Důvodem bylo vysvědčení i fakt, že řada zákazníků obdržela předobjednané konzole,“ říká CEO společnosti Shoptet Samuel Huba.
S tím souhlasí také ředitel Asociace komunikačních agentur Marek Hlavica. „Konec školního roku jepro řadu firem období, kdy zaznamenávají výrazně vyšší prodeje svého zboží. Jedná se o společnosti prodávající elektroniku, oblečení, hračky, knihy nebo třeba sportovní vybavení. V tomto období vznikají každoročně kreativní marketingové kampaně, se kterými se firmy snaží děti i rodiče zaujmout.“
Prodej řezaných květin velký nárůst nezaznamenal
Ke konci školního roku patří tradičně také nákup květin. „V červnu jsme ve spojitosti s koncem školního roku poměrně překvapivě nezaznamenali žádný větší nárůst prodeje květin. Na jaře obecně vzrostla poptávka. Ale spíše než o řezané květiny, měli lidé zájem o sazenice s přicházející zahradní sezónou,“ vysvětluje CEO společnosti Shoptet Samuel Huba.
Mírný nárůst zaznamenaly v červnu také tradiční deskové a karetní hry. Stejně tak se zvýšil i prodej mobilní telefonů. A to konkrétně o 15 procent.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků
- AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?
- E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou
- Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu
- Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst
- Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday
- Dosahují milionových obratů výrobou kvalitních potravin s přípravou začali doma během pandemie
- Úspěšní podnikatelé jako výzva k online podnikání – nová kampaň Shoptetu
- Zájem Čechů o nákup na malých a středně velkých e-shopech stále roste. Rádi objevují unikátní produkty a služby
- Češi o sebe více pečují. Roste zájem o kosmetiku, roli hraje kvalita a udržitelnost
Poslední články z blogu
- SEO nebo PPC? Do čeho se vašemu e-shopu vyplatí investovat?
- Reshoper 2024: Co dělají jinak e-shopy, které rostou i v nepředvídatelné době?
- Retence aneb Jak mít spokojeného zákazníka, který pravidelně nakupuje
- Jak efektivně řešit chybové stránky 404?
- „Dobrý lídr inspiruje v profesní i osobní rovině,“ říká šéf slovenského Salesu
- SEO v roce 2024 – jeho proměny i konstanty
- Co jako OSVČ přichystat k podání daňového přiznání z příjmů?
- Smlouvy s dodavateli a distributory. Co si pohlídat z hlediska práva?
- Google Consent Mode v2 a konec cookies třetích stran. Co znamenají pro váš e-shop?
- „E-shopy se snaží dostat co nejvíc lidí a co nejlevněji na web. To ale nestačí.“ Lukáš Pítra o zákaznické zkušenosti