Zájem o zboží z druhé roky kvůli inflaci roste letos už o pětinu
PRAHA – Dramaticky sílící inflace a k tomu zhoršující se tuzemská ekonomika skokově přihrávají nové zákazníky v segmentu použitého zboží. Jen v letošním roce rostou počty objednávek v second handech nebo obchodech s repasovanými počítači a staršími telefony v průměru o 20 %. Shoptet odhaduje, že tento trend je teprve na vzestupu a v následujícím roce může celý segment růst o další desítky procent.
“Pro část zákazníků je použité zboží příležitostí, jak ušetřit, ale přitom si stále pořídit něco nového. Případně si přivydělat prodejem věcí, které už nepotřebují, ale stále ještě mají nějakou hodnotu. Zároveň má tento segment potenciál být příležitostí pro nové nápady a podnikavce. Proto očekáváme růst nejen poptávky, ale navyšující se počty nových obchodů,” potvrzuje Samuel Huba, ředitel společnosti Shoptet.
Jeho slova potvrzuje například Tomáš Netopil z marketingu obchodu Počítárna.cz, který se specializuje na počítače, telefony a další elektroniku z druhé roky: “Ano, pozorujeme výrazný nárůst i proti silnému loňskému roku, který byl z hlediska covidu ovlivněn podobně. Spotřebitelské chování se změnilo a citlivost na cenu je patrná. Letos zatím rosteme meziročně o 30 %. Zároveň v posledních 2 letech také pozorujeme výrazný nárůst zájmu firem a státních institucí, které od nás pravidelně odebírají.”
Podle něj jsou nejžádanějším zbožím notebooky a počítače. Důkazem o rostoucím počtu zákazníků, kteří vyhledávají výhodnější nabídky, je i fakt, že Počítárna.cz roste na obratu, ale průměrná objednávka se s časem snižuje. “Nejčastějším požadavkem je notebook do 8 či 10 000 Kč. Takový nový s dobrou kvalitou koupit nelze. Dříve byl udávaný rozpočet častěji až kolem 15 000 Kč. Což jen ukazuje, že zákazníci opravdu šetří,” dodává Netopil.
Second handy na vzestupu
Obdobně rostoucí trend zaznamenávají i second handy. “Má to dvě roviny, lidé šetří, proto obrací každou korunu a rozmýšlí se i nad věcmi ze second handu. Zároveň s tím jde další trend, kdy se chtějí zbavit svých věcí za peníze a tím si něco vydělat,” popsuje zakladatelka obchodu Ebuu.cz Kristýna Farkašová.
Právě oblast second handů prošla v posledních letech změnou. “Přestože obzvlášť second handy byly v minulosti doménou klasického retailu, tak i v této oblasti došlo k významným posunům a digitalizaci. Velká část obchodníků si krom kamenné prodejny založila i eshop,” přibližuje Huba trend patrný i na Shoptetu. Podle Farkašové se například o konceptu obchodu Ebuu.cz lépe mluví se zákazníky osobně, než online. Přesto se i tento přístup mění. “Češi jsou takoví, že si musí jednou službu vyzkoušet, aby přišli na to, že je ta služba dobrá. Pak už nemají problém se k ní vrátit. A přesně tak to vidíme i na našem eshopu,” konstatuje Farkašová.
Tento trend potvrzuje i Aneta Vernerová stojící za eshopem Minte.cz, který se rovněž zaměřuje na oblečení z druhé ruky. I oni pozorují rostoucí počet zákazníků. “Ti v průměru utratí za jeden nákup 500 korun,” uzavírá Vernerová.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků
- AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?
- E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou
- Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu
- Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst
- Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday
- Dosahují milionových obratů výrobou kvalitních potravin s přípravou začali doma během pandemie
- Úspěšní podnikatelé jako výzva k online podnikání – nová kampaň Shoptetu
- Zájem Čechů o nákup na malých a středně velkých e-shopech stále roste. Rádi objevují unikátní produkty a služby
- Češi o sebe více pečují. Roste zájem o kosmetiku, roli hraje kvalita a udržitelnost
Poslední články z blogu
- Spolupráce se Shoptet Partnery je pro nás klíčová, i proto potřebuje tým posilu
- SEO nebo PPC? Do čeho se vašemu e-shopu vyplatí investovat?
- Reshoper 2024: Co dělají jinak e-shopy, které rostou i v nepředvídatelné době?
- Retence aneb Jak mít spokojeného zákazníka, který pravidelně nakupuje
- Jak efektivně řešit chybové stránky 404?
- „Dobrý lídr inspiruje v profesní i osobní rovině,“ říká šéf slovenského Salesu
- SEO v roce 2024 – jeho proměny i konstanty
- Co jako OSVČ přichystat k podání daňového přiznání z příjmů?
- Smlouvy s dodavateli a distributory. Co si pohlídat z hlediska práva?
- Google Consent Mode v2 a konec cookies třetích stran. Co znamenají pro váš e-shop?