Poslední článek na blogu

Novinky z vývoje: Automatické generování dokladů

Odebírat novinky e-mailem

Nevyplňujte toto pole:
 

EET se není třeba obávat, stačí si správně vybrat

23. listopad 2016
 

Elektronickou evidenci tržeb vnímá většina podnikatelů negativně, přesto je možné se na tuto povinnost podívat i z jiného úhlu. Díky kvalitnímu systému si mnozí mohou svou práci zjednodušit a často ještě ušetřit náklady spojené s používáním zastaralých softwarů. Proto je více než důležité si správně vybrat a zvolit pokladní systém, který nabídne i něco navíc. Ideální je nenechávat vše na poslední chvíli, přesto více než 80 % obchodníků, kterých se týká druhá vlna, bude EET řešit až po novoročních výprodejích.

Mnoho obchodníků se strachuje, že elektronickou evidenci tržeb nezvládne například kvůli nedostatečným finančním prostředkům či technickým znalostem. „Velká část podnikatelů již různé typy pokladních systémů využívá, ale v menších obchodech jsou to často poměrně zastaralé systémy, případně tam žádné moderní nástroje nemají. Z toho pramení i strach z inovací. Myslím, že by se podnikatelé měli na zavedení EET dívat i z toho pozitivního úhlu. Neměli by hledat jen řešení pro EET, ale i systém, který jim ulehčí práci,“ komentuje situaci Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Pro majitele restauračních a ubytovacích zařízení začne povinnost EET platit již za několik dnů, ale například majitelé velkoobchodů a maloobchodů mají čas až do začátku března příštího roku. Přesto je ale velmi důležité nečekat do poslední chvíle a celý systém zprovoznit včas. Většina obchodníků, kterých se EET začne týkat až ve 2. vlně, stále ještě vyčkává. „Dle našich informací EET není v současné době pro mnohé tématem, přibližně 80 - 85 % obchodníků se nezačala vůbec o tuto problematiku nějak hlouběji zajímat. Asi u 10 % obchodníků jsme se setkali i s názorem, že věří, že EET nakonec nebude. Pro majitele klasických obchodů i e-shopů je nyní prioritní zvládnout předvánoční nápor, problematice EET se začnou intenzivně věnovat pravděpodobně až v průběhu ledna roku 2017, až opadne hlavní vlna výprodejů a reklamací nevhodných vánočních darů,“ vysvětluje Miroslav Uďan a upozorňuje: „Systém pro EET bude odhadem potřebovat přes 200 tisíc podnikatelů, proto není od věci tuto otázku řešit s časovým předstihem. Přeci jen firmy nabízející kvalitní produkty mohou pod náporem nových klientů vyhlásit stop stav.”

Při volbě ideálního pokladního řešení bude pro obchodníky hrát roli několik faktorů, mezi ty nejdůležitější budou patřit především již výše zmíněné – cena a technická náročnost. Pro všechny, kteří chtějí jednoduchý, přehledný systém, který je možné využít kdykoli a kdekoli, je ideálním řešením Shoptet Pokladna. Intuitivní pokladní systém lze zprovoznit prostřednictvím počítače, tabletu i mobilního telefonu ve všech operačních systémech. Data potřebná k elektronické evidenci tržeb pak Pokladna sama automaticky odešle ve chvíli dokončení nákupu, „Vše jsme připravili tak, aby obchodníci kvůli EET měli co nejméně zbytečné práce navíc,“ uvádí Miroslav Uďan a dodává: „Shoptet Pokladna je také vhodná pro ubytovací zařízení. Ta mají díky způsobu svého fungování poměrně blízko k obchodníkům a mohou tak náš systém také snadno využívat.”

O společnosti Shoptet

Shoptet se na českém trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. V současné chvíli má Shoptet.cz v portfoliu přes 9 500 aktivních e-shopů, což tvoří více než 20 % komerčních řešení na českém trhu. Současně nabízí pokladní systém, která umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho on-line systému. Více informací o společnosti Shoptet.cz nalezente vždy na www.shoptet.cz.

Kontakt pro novináře

pr@shoptet.cz

Sledujte nás

FacebookTwitterGoogle+YoutubeRss