Slovník pojmů, Strana 3
Elektronický obchod
Elektronický obchod je označení pro e-shop, shop, web-shop, e-obchod, internetový obchod, apod. Elektronické obchody jsou nejdůležitější součástí e-commerce, která spadá do oblasti e-businessu. Provoz elektronického obchodu Pro provoz…
Eshopiště.cz
Eshopiste.cz je tržiště e-shopů, místem půjček do online podnikání a investic do internetových obchodů. Co Eshopiště.cz umožňuje? Nabídnout váš e-shop k prodeji, koupit si zaběhnutý eshop, vyřídit si půjčku či sehnat investora pro svůj online…
Facebook Ads
Facebook Ads jsou dalším zástupcem ze skupiny PPC reklam. Stejně jako v Google Ads nebo Skliku i zde nakupujete reklamní prostor formou aukce. Cílení reklam Velkou výhodou tohoto formátu je jeho široký zásah a snadné zacílení. Vzhledem k tomu, že…
FAQ
Zkratka FAQ pochází z anglického slovního spojení Frequently Asked Questions tedy často kladené dotazy. FAQ usnadní život FAQ obsahuje výčet častých dotazů uživatelů nebo zákazníků, které se za určitý čas nashromáždily. Aby pracovníci podpory…
Firefox
Mozilla Firefox je jedním z nejpopulárnějších webových prohlížečů (browserů). Populární Firefox Přestože nejvyužívanější prohlížeč je stále Internet Explorer, Firefox je také velmi populární. Firefox je hojně využíván webovými vývojáři díky…
Flagfox
Doplněk webového prohlížeče Firefox, který umožňuje zjistit v jaké zemi je server, na kterém se nachází navštívená stránka.
Flash
Technologie pro tvorbu animací, videí, interaktivních aplikací a her, které lze spustit přímo v prohlížeči. Efektní Flash Aplikace tvořené v prostředí Flash se mohou stát elegantní a zajímavým doplňkem webových prezentací, e-shopů, web-shopů a…
Frontend
V oblasti provozu e-shopu se jako frontend označuje to, co vidí návštěvník ve svém prohlížeči (browseru), když přijde na adresu konkrétního internetového obchodu. Frontend musí zaujmout Fronted zahrnuje celkovou grafickou podobu e-shopu,…
Fulltextové vyhledávání
Fulltextové vyhledávání slouží k nalezení konkrétního slova nebo slovního spojení v celém obsahu stránek. Rychlý fulltext Aby mohlo fulltextové vyhledávaní fungovat, musí nejdříve proběhnout indexace stránek. Správně fungující fulltextové…
GDPR
GDPR je zkratka z General Data Protection Regulation, česky Obecné nařízení o ochraně osobních údajů, které v Česku a celé Evropské Unii vstoupilo v platnost 25. května 2018. Dotklo se všech firem, institucí, jednotlivců i online služeb, které…
Google Ads
Google Ads je reklamní systém, který umožňuje zobrazovat textové i grafické inzeráty na váš web a produkty ve vyhledávači Google a na dalších stránkách (tzv. obsahové síti). Reklamy se platí formou PPC (za každé kliknutí na ně) a umožňují pokročilé…
Google AdSense
Google AdSense je jednou ze služeb Google. AdSence zprostředkovává reklamu provozovanou společností Google, neboli slouží k zobrazování cizí kontextové reklamy na vašich stránkách. Co je Google AdSense? Google AdSense je služba, která umožňuje…
Google Analytics
Komplexní a velmi populární nástroj pro správu statistik webu nebo e-shopu. Nástroj Google Analytics zdarma Google Analytics lze používat zdarma. Pro zprovoznění nástroje Google Analytics je nutné vložit speciální měřící kód na stránku.…
Google bomba
Způsob určitého zneužití principů, na kterých funguje vyhledávač Google. Obvyklým obsahem Google bomby jsou různé žerty nebo vyjádření kritických postojů k politice nebo aktuálnímu společenskému dění. Jak funguje Google bomba? Autoři Google…
Google Insight for Search
Nástroj vyvinutý společností Google, který umožňuje sledovat statistiky vyhledávání v rámci vyhledávače Google podle zvolených kritérií. Sledování trendů Pomocí tohoto nástroje lze velmi jednoduše sledovat vývoj trendů. Nastavením parametrů,…
Google Nákupy
Google Nákupy, také známé jako Google Merchant Center, je porovnávač zboží, který provozuje společnost Google. Co jsou Google nákupy? Google nákupy jsou klasickým porovnávačem zboží, stejně jako Heureka.cz, Zboží.cz apod. Jak fungují Google…
Google Reader
Google Reader je RSS čtečka fungující ve webovém prohlížeči. Používání Google Reader je zdarma. Tato služba je provozována společností Google. Google Reader a propojení s dalšími funkcemi RSS čtečka Google Reader dokáže přečíst jak Atom zdroje…
Google slovník
Google slovník, nebo také google translator, je bezplatná online překladatelská služba společnosti Google. Co je Google slovník? Google translator je online služba pro okamžitý překlad textů a webových stránek. Tento překladač podporuje širokou…
Google Tag Manager
Google Tag Manager, známý také jako GTM, je systém pro správu měřicích kódů na webových stránkách. Co je Google Tag Manager? Google Tag Manager je systém, pomocí kterého můžete na vlastní webové stránky vkládat a následně spravovat libovolné…
Google Toolbar PageRank
Google Toolbar PageRank je přibližný přepočet hodnoty PageRank pro běžné uživatele. Co je Google Toolbar PageRank? Google Toolbar PageRank, někdy také označovaný jako GTPR, je určitá hodnota stránek, které webovým stránkám přikládá prohlížeč…
Google Webmaster Tools
Komplexní nástroj pro optimalizaci a správu webu. Na rozdíl od Google Analytics nesleduje nástroj Webmaster Tools pohyb a chování návštěvníků, ale zda a jakým způsobem se na webu pohybují roboti vyhledávačů, kteří zaznamenávají (indexují) obsah…
GoPay
GoPay je platební brána, která agreguje jednotlivé platební metody s nejvyšší možnou úrovní zabezpečení a umožňuje tak platit za služby a produkty on-line. Co je výhoda GoPay? V rámci jedné platební brány získává zákazník e-shopu, který je…
GTPR
Zkratka GTPR znamená Google Toolbar PageRank.Jedná se o přibližný přepočet PageRanku pro běžné uživatele. Hodnota GTPR udává jak dobře či špatně je stránka hodnocena vyhledávačem Google. Hodnoty GTPR a co znamenají Pro zjištění GTPR je nutné…
Hashtag #
Hashtag je populární symbol "#" používaný hlavně na sociálních sítích. Označuje se jím klíčové slovo, na základě kterého se dá vyhledat obsah konkrétního média, souboru či textu. V češtině se hashtagu říká mřížka či křížek. Jak pracovat s…
Hoax
Hoax je nevyžádaná zpráva, která vydává nepravdivé informace za fakta. Velice často vybízí k dalšímu sdílení mezi známé. V horším případě se kromě rozšiřování lží snaží také záměrně škodit. Hoax se často šíří e-mailem nebo osobními zprávami – říká…