Poslední článek na blogu

Spolupráce se Shoptet Partnery je pro nás klíčová, i proto potřebuje tým posilu 

Odebírat novinky e-mailem

Nevyplňujte toto pole:
Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů
 

Slovník pojmů, Strana 2

3 A B C D E F G H I J K L M N O P R S T V W X Z

CMS

CMS je zkratkou z anglického Content Management System a popisuje systém pro jednoduchou a rychlou správu obsahu internetových stránek. Co je CMS? Jedná se software či webovou aplikaci, které umožňují vytvářet, spravovat a archivovat obsah…

Collabim

Collabim je vhodným internetovým nástrojem (službou), pokud potřebujete pomoci při optimalizaci stránek pro vyhledávače (tzv. SEO) a její následné analýze a reportování. Co je to Collabim? Původní název tohoto českého projektu byl…

Cookies

Cookies označuje malé množství dat vytvořená webovou stránkou a uložená v počítači uživatele. Co jsou Cookies? Jedná se o soubor dat, která www server pošle prohlížeči a ten je uloží na počítači uživatele. Při další návštěvě téhož serveru…

Copywriter

Copywriter je specialista, který se zabývá psaním čtivých a obchodně úspěšných textů. Kdo je copywriter? Copywriter měl psát texty čtivě, srozumitelně a tak, aby byla pochopena správnou cílovou skupinou. Měl by vědět, zda chce návštěvníka navnadit,…

Copywriting

Copywriting je ucelené označení práce, kterou provádí copywriter. Tedy psaní čitvých a srozumitelných textů, které jsou přímou podporou prodeje. Co je to copywriting? Copywriting je tedy samotná příprava reklamních textů. Může se jednat o texty na…

CPT

CPT (cost per thousand) je jeden z modelů způsobu platby za reklamu. Co je to CPT? CPT je jeden z obchodních modelů, jak hradit za placenou reklamu (ať už jde o banner či textovou reklamu). Nejznámějším takovým modelem je PPC reklama, kdy se platí…

Cross-selling

Cross-selling je obchodní strategie s cílem zvýšit prodej, respektive zvýšit celkovou objednávku nabídkou souvisejícího či doplňkového zboží. Co je cross-selling? Cross-selling (v doslovném překladu křížový prodej) patří mezi základní techniky,…

CSS

CSS (Cascading Style Sheets) je zkratkou pro kaskádové styly a označuje programovací jazyk, pomocí kterého lze efektivně formátovat internetové stránky.  Co je CSS styl? CSS je zkratkou z anglického výrazu Cascading Style Sheets a v překladu to…

CSV formát

CSV (Comma-separated values) je jednoduchý souborový formát, který se skládá z řádků, v nichž jsou jednotlivé položky odděleny znakem. Takový formát slouží pro výměnu tabulkových dat. Co je CSV formát? CSV je zkratkou z…

CTR

CTR je termín používaný v internetovém marketingu a popisuje míru prokliku dané reklamy. Co je CTR? CTR je zkratka z anlgického click-through rate a označuje míru prokliku dané reklamy. Nezáleží, o jaký typ reklamy se jedná, zda bannerová, či…

CZ-NACE kód

NACE je standardní klasifikací ekonomických činností Evropské unie. Dělí tedy oblasti ekonomických činností tak, že každé statistické jednotce, která vykonává nějakou ekonomickou činnost, lze přiřadit kód NACE. NACE je statistickou klasifikací…

Doména

Doména je jednoznačný identifikátor pro počítač nebo sítě v prostředí internetu. Jedná se o zkratku, správným názvem je doménové jméno. Jeho hlavní funkcí je to, že nahrazuje číselný kód přiřazený každému počítači připojenému v internetové síti. Co…

Doprava zdarma

Doprava zdarma je jedním z marketingových nástrojů, jak motivovat návštěvníky, aby nakoupili právě ve vašem e-shopu. Cíl dopravy zdarma na e-shopu konkurenční výhoda konvertovat návštěvníka e-shopu na zákazníka zvyšování hodnoty…

Dotaz na prodavače

Dotaz na prodavače je další z řady nástrojů, které mají za cíl zvýšit důvěryhodnost e-shopu a zvýšit komfort zákazník. Kde se s ním setkáte? Obvykle bývá implementován do systému internetového obchodu v podobě modulu. Zákazníci poté mohou přímo na…

Dropshipping

Dropshipping je způsob distribuce zboží, kdy provozovatel e-shopu nemusí disponovat vlastními skladovými prostory díky tomu, že výrobce nebo velkoobchod zboží odesílá přímo zákazníkovi konkrétního e-shopu. Fungování dropshippingu Jak tedy tento…

Dynamický remarketing

Dynamický remarketing je vylepšenou formou klasického remarketingu od Google Ads, která cílí na zákazníka či návštěvníka prostřednictvím produktů, které si zákazník prohlížel na daném eshopu někdy v minulosti. Co je dynamický remarketing Dynamický…

E-business

E-business (někdy také e-byznys) je označení pro podnikání na internetu případně podnikání pomocí elektronických nástrojů obecně. Co vše je E-business? Pod pojem e-business lze zahrnout velice širokou škálu činností spojených s podnikáním na…

E-commerce

E-commerce (někdy také e-komerce, eCommerce) je souhrnné označení pro obchodní činnosti prováděné na internetu a pomocí dalších elektronických prostředků. E-commerce - internetový obchod E-commerce zahrnuje nejen obchod a prodej. Oblast e-commerce…

E-mailing

E-mail marketing patří mezi nástroje marketingu, díky kterým velmi efektivně a rychle můžete předat svým zákazníkům nebo followerům sdělení či obchodní nabídku formou elektronické přímé komunikace.  Co je e-mailing? E-mail marketing je velmi…

E-marketing

E-marketing je marketing probíhající v elektronickém prostředí. Můžeme sem zahrnout například internetový marketing, mobilní marketing a online televizi. Stejně tak se někdy označuje elektronický či virální marketing. Internetový marketing v současné…

E-obchod

Počeštěné označení pro e-shop, web-shop, internetový obchod nebo elektronický obchod. E-obchod jako součást e-commerce E-obchody se řadí do oblasti e-commerce. Primární účel e-obchodů je prodej zboží nebo služeb. Každý e-obchod disponuje…

E-shop

E-shop je jednoznačně nejrozšířenějším označením pro elektronický obchod. V poslední době se také nazývá e-obchod, web-shop, online obchod, internetový obchod, virtuální obchod nebo jen zkráceně shop. E-shop je ideální řešení E-shop je nejběžnější…

E-zin

Pojem e-zin označuje elektronické časopisy nebo úryvky z časopisů, které jsou rozesílány pouze elektronicky. E-zin jako propagace E-zin kopíruje formát klasických tištěných časopisů, je však distribuován elektronicky, především e-mailem. Často se…

Elektronická evidence tržeb (EET)

Elektronická evidence tržeb, známá také pod zkratkou EET, je povinnost evidovat elektronicky veškeré tržby z fyzického prodeje. Její první fáze byla spuštěna 1. prosince 2016. Co je Elektronická evidence tržeb, neboli EET? EET je povinnost…

Elektronický marketing

Elektronický marketing je marketing, který probíhá v elektronickém prostředí. Patří sem například internetový marketing, mobilní marketing a online TV, či virální marketing. Nejvíce zastoupeným je v této skupině internetový marketing. Co je…