Tiskové zprávy, Strana 3
5. listopadu 2022
PRAHA – Na čem se dá v tuzemsku nejvíce vydělat? Za co jsou Češi ochotni si připlatit i přes inflaci? Turbulentní roky mají v rámci online prodeje svého nekorunovaného krále, který vykazuje v meziročním srovnání růst každý měsíc již několik let v řadě. Je jím segment erotiky. Překvapivě se tak toto zboží stává z dlouhodobého hlediska nejžádanějším a zároveň i krizi navzdory nejstabilnějším možným podnikáním. Vyplývá to z dat společnosti Shoptet, na které běží čtvrtina celé české ecommerce. “Podnikání s erotikou se dařilo už před pandemií, ale podle našich statistik posléze skokově vzrostlo bě...
20. října 2022
PRAHA – Dramaticky sílící inflace a k tomu zhoršující se tuzemská ekonomika skokově přihrávají nové zákazníky v segmentu použitého zboží. Jen v letošním roce rostou počty objednávek v second handech nebo obchodech s repasovanými počítači a staršími telefony v průměru o 20 %. Shoptet odhaduje, že tento trend je teprve na vzestupu a v následujícím roce může celý segment růst o další desítky procent. “Pro část zákazníků je použité zboží příležitostí, jak ušetřit, ale přitom si stále pořídit něco nového. Případně si přivydělat prodejem věcí, které už nepotřebují, ale stále ještě mají nějakou hodn...
14. října 2022
Na tuzemské e-commerce scéně dochází k neobvyklému jevu. Setrvalý růst největších hráčů na trhu se výrazně zpomalil, nebo dokonce zastavil. Naopak malí a středně velcí podnikatelé stabilně rostou. Vyplývá to z dat společnosti Shoptet za třetí čtvrtletí letošního roku. V průměru tak celý online trh ve srovnání s loňským rokem stagnoval. Zajímavým zákaznickým trendem je zajištění proti inflaci “Ukazuje se, že malí a středně velcí podnikatelé jsou přizpůsobiví a jsou schopni lépe proplout náročnějším obdobím. Jen se o tom příliš nemluví, jsou ve stínu dominantních subjektů. Přitom právě i menší...
21. září 2022
Dramaticky sílící inflace a k tomu zhoršující se tuzemská ekonomika skokově přihrávají nové zákazníky v segmentu použitého zboží. Jen v letošním roce rostou počty objednávek v second handech nebo obchodech s repasovanými počítači a staršími telefony v průměru o 20 %. Shoptet odhaduje, že tento trend je teprve na vzestupu a v následujícím roce může celý segment růst o další desítky procent. “Pro část zákazníků je použité zboží příležitostí, jak ušetřit, ale přitom si stále pořídit něco nového. Případně si přivydělat prodejem věcí, které už nepotřebují, ale stále ještě mají nějakou hodnotu. Zár...
2. září 2022
Co spojuje nápojáře Kofolu, pivovar Svijany, slovenské pálenky, bezpečnostní firmu Jablotron, nebo tradiční dorty Marlenka? Ti všichni naskočili na vlnu “direct to consumer”, tedy obchodní model, který jde za zákazníky napřímo díky vlastnímu eshopu. “Tento fenomén do Česka naplno vstoupil v covidovém období. Velké firmy hledaly kvůli zavřeným obchodům cestu k zákazníkům. Ve srovnání s přeprodejci, jakou jsou klasické supermarkety nebo jiné specializované obchody nabízející více značek, mají tak prodejci své produkty plně pod kontrolou. Lépe si tím budují vztah se zákazníkem, znají jeho profil...
23. srpna 2022
Třetina veškerých online bankovních převodů v české e-commerce půjde do pěti let mimo banky. Jen pro srovnání, doposud byl klasický převod peněz z bankovního účtu nejoblíbenější platební metodou při nakupování online, jak upozorňuje společnost Shoptet. Umožní to evropská směrnice PSD2. Nařízení se po několika odkladech naplno projeví až letos v létě, kdy se do online plateb zapojí fintechové společnosti. Zároveň se ukazuje, že některé banky zákazníkům tyto služby komplikují, varuje odborník. Srovnání s aktuálně nejpopulárnějšími platebními metodami na české e-commerce dokazuje, jak výz...
11. července 2022
Česká e-commerce zvolnila své dosavadní tempo. Češi během druhého čtvrtletí letošního roku utratili v online obchodech 52,92 miliardy korun. To je přitom jen o necelou miliardu více, než tomu bylo ve stejném období loňského roku. Tehdy zákazníci nakoupili za 51,98 miliardy korun. Největší otřesy zažívají velcí a zavedení prodejci. Problémy vykazují se skladovými zásobami a dobíhá je i časté “ohýbání cen”, jak upozorňuje společnost Shoptet, díky které prodává online více než polovina všech podnikatelů a subjektů v ČR. Data společnosti ukazují, že negativní zprávy a zejména rostoucí inflace při...
16. června 2022
Přípravy na léto začaly a na českých e-shopech roste vyhledávání produktů ze segmentu cestování, meziročně až o 127 %. Podle dat společnosti Shoptet ale žebříčkům nejvyhledávanějšího zboží pro letošní letní sezónu dominují i produkty typické pro dovolenou strávenou doma na zahradě nebo na chalupě, například bazény nebo zmrzlinovače. Zájem o produkty ze segmentu cestování, jako jsou například kufry, vzrostl za poslední měsíc o 52 %, meziročně je to až 127 %. Češi se připravují i na cestování po vlastní ose – mobilní příslušenství a GPS ve srovnání s minulým měsíc...
1. června 2022
Češi stále častěji preferují utratit peníze u menších a lokálních výrobců než u velkých a nadnárodních firem. Vyplývá to z dat společnosti Shoptet, kterou v minulém roce využívalo pro svůj e-shop 30 tisíc podnikatelů. Ti za rok 2021 dohromady vykázali tržby dosahující 50,35 miliard korun, což je přibližně o 12 % více, než má největší hráč na českém e-commerce trhu. Pozice drobných podnikatelů tak extrémně roste. Jen mezi lety 2019 a 2021 se roční obraty u jednotlivých e-shopů zvýšily až o 213 %. Od roku 2019, kdy e-shopaři hlásili roční obrat 16,06 miliard korun, se tak jedná ...
31. května 2022
Platební brána Shoptet Pay se těší velké oblibě. Za první tři měsíce svého fungování získala 2 000 e-shopů, na kterých proběhlo zhruba 100 000 transakcí. Shoptet tak navazuje na aktuální trend komplexních platebních řešení, které majitelům e-shopů umožní řešit vše v jednom rozhraní. Výsledky Shoptet Pay za první tři měsíce fungování předčily veškerá očekávání. Platební bránu používá již 2 000 e-shopů. Podle šéfa Shoptet Pay Ondřeje Bubna se jiná platební řešení dostávají na taková čísla i několika let. „Nám se to povedlo během tří měsíců, za což jsme velice rádi. Chtěli j...
Stránka 3 z 24 - 232 položek celkem
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků
- AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?
- E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou
- Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu
- Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst
- Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday
- Dosahují milionových obratů výrobou kvalitních potravin s přípravou začali doma během pandemie
- Úspěšní podnikatelé jako výzva k online podnikání – nová kampaň Shoptetu
- Zájem Čechů o nákup na malých a středně velkých e-shopech stále roste. Rádi objevují unikátní produkty a služby
- Češi o sebe více pečují. Roste zájem o kosmetiku, roli hraje kvalita a udržitelnost
Poslední články z blogu
- Jak efektivně řešit chybové stránky 404?
- „Dobrý lídr inspiruje v profesní i osobní rovině,“ říká šéf slovenského Salesu
- SEO v roce 2024 – jeho proměny i konstanty
- Co jako OSVČ přichystat k podání daňového přiznání z příjmů?
- Smlouvy s dodavateli a distributory. Co si pohlídat z hlediska práva?
- Google Consent Mode v2 a konec cookies třetích stran. Co znamenají pro váš e-shop?
- „E-shopy se snaží dostat co nejvíc lidí a co nejlevněji na web. To ale nestačí.“ Lukáš Pítra o zákaznické zkušenosti
- Proč je při startu podnikání lepší pronájem e-shopu než vlastní řešení
- Proč dělat video obsah na sítě a jak si poradit i bez velkých rozpočtů?
- Popisky vytvořené umělou inteligencí? Je to tu!