Poslední článek na blogu

Jak efektivně řešit chybové stránky 404? 

Odebírat novinky e-mailem

Nevyplňujte toto pole:
Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů
 

Tiskové zprávy, Strana 3

Nejvýdělečnějším segmentem je prodej erotiky, v Česku boduje i za krize
5. listopadu 2022

PRAHA – Na čem se dá v tuzemsku nejvíce vydělat? Za co jsou Češi ochotni si připlatit i přes inflaci? Turbulentní roky mají v rámci online prodeje svého nekorunovaného krále, který vykazuje v meziročním srovnání růst každý měsíc již několik let v řadě. Je jím segment erotiky. Překvapivě se tak toto zboží stává z dlouhodobého hlediska nejžádanějším a zároveň i krizi navzdory nejstabilnějším možným podnikáním. Vyplývá to z dat společnosti Shoptet, na které běží čtvrtina celé české ecommerce. “Podnikání s erotikou se dařilo už před pandemií, ale podle našich statistik posléze skokově vzrostlo bě...

Zobrazit více

Zájem o zboží z druhé roky kvůli inflaci roste letos už o pětinu
20. října 2022

PRAHA – Dramaticky sílící inflace a k tomu zhoršující se tuzemská ekonomika skokově přihrávají nové zákazníky v segmentu použitého zboží. Jen v letošním roce rostou počty objednávek v second handech nebo obchodech s repasovanými počítači a staršími telefony v průměru o 20 %. Shoptet odhaduje, že tento trend je teprve na vzestupu a v následujícím roce může celý segment růst o další desítky procent. “Pro část zákazníků je použité zboží příležitostí, jak ušetřit, ale přitom si stále pořídit něco nového. Případně si přivydělat prodejem věcí, které už nepotřebují, ale stále ještě mají nějakou hodn...

Zobrazit více

Česká e-commerce stagnuje: Velcí hráči zažívají výkyvy, malí stabilně rostou
14. října 2022

Na tuzemské e-commerce scéně dochází k neobvyklému jevu. Setrvalý růst největších hráčů na trhu se výrazně zpomalil, nebo dokonce zastavil. Naopak malí a středně velcí podnikatelé stabilně rostou. Vyplývá to z dat společnosti Shoptet za třetí čtvrtletí letošního roku. V průměru tak celý online trh ve srovnání s loňským rokem stagnoval. Zajímavým zákaznickým trendem je zajištění proti inflaci “Ukazuje se, že malí a středně velcí podnikatelé jsou přizpůsobiví a jsou schopni lépe proplout náročnějším obdobím. Jen se o tom příliš nemluví, jsou ve stínu dominantních subjektů. Přitom právě i menší...

Zobrazit více

Zájem o zboží z druhé ruky kvůli inflaci roste letos už o pětinu
21. září 2022

Dramaticky sílící inflace a k tomu zhoršující se tuzemská ekonomika skokově přihrávají nové zákazníky v segmentu použitého zboží. Jen v letošním roce rostou počty objednávek v second handech nebo obchodech s repasovanými počítači a staršími telefony v průměru o 20 %. Shoptet odhaduje, že tento trend je teprve na vzestupu a v následujícím roce může celý segment růst o další desítky procent. “Pro část zákazníků je použité zboží příležitostí, jak ušetřit, ale přitom si stále pořídit něco nového. Případně si přivydělat prodejem věcí, které už nepotřebují, ale stále ještě mají nějakou hodnotu. Zár...

Zobrazit více

Do Česka přichází trend D2C: firmy obchází prostředníky a loví zákazníky napřímo
2. září 2022

Co spojuje nápojáře Kofolu, pivovar Svijany, slovenské pálenky, bezpečnostní firmu Jablotron, nebo tradiční dorty Marlenka? Ti všichni naskočili na vlnu “direct to consumer”, tedy obchodní model, který jde za zákazníky napřímo díky vlastnímu eshopu. “Tento fenomén do Česka naplno vstoupil v covidovém období. Velké firmy hledaly kvůli zavřeným obchodům cestu k zákazníkům. Ve srovnání s přeprodejci, jakou jsou klasické supermarkety nebo jiné specializované obchody nabízející více značek, mají tak prodejci své produkty plně pod kontrolou. Lépe si tím budují vztah se zákazníkem, znají jeho profil...

Zobrazit více

České banky ztratí do pěti let monopol na online platby, některé proto moderní platby komplikují
23. srpna 2022

Třetina veškerých online bankovních převodů v české e-commerce půjde do pěti let mimo banky. Jen pro srovnání, doposud byl klasický převod peněz z bankovního účtu nejoblíbenější platební metodou při nakupování online, jak upozorňuje společnost Shoptet. Umožní to evropská směrnice PSD2.  Nařízení se po několika odkladech naplno projeví až letos v létě, kdy se do online plateb zapojí fintechové společnosti. Zároveň se ukazuje, že některé banky zákazníkům tyto služby komplikují, varuje odborník. Srovnání s aktuálně nejpopulárnějšími platebními metodami na české e-commerce dokazuje, jak výz...

Zobrazit více

Shoptet: Růst e-commerce se v druhém čtvrtletí téměř zastavil, nejvíce na něj doplácí velcí hráči
11. července 2022

Česká e-commerce zvolnila své dosavadní tempo. Češi během druhého čtvrtletí letošního roku utratili v online obchodech 52,92 miliardy korun. To je přitom jen o necelou miliardu více, než tomu bylo ve stejném období loňského roku. Tehdy zákazníci nakoupili za 51,98 miliardy korun. Největší otřesy zažívají velcí a zavedení prodejci. Problémy vykazují se skladovými zásobami a dobíhá je i časté “ohýbání cen”, jak upozorňuje společnost Shoptet, díky které prodává online více než polovina všech podnikatelů a subjektů v ČR. Data společnosti ukazují, že negativní zprávy a zejména rostoucí inflace při...

Zobrazit více

Letní sezóna začíná. Češi se připravují na léto v tuzemsku i za hranicemi
16. června 2022

Přípravy na léto začaly a na českých e-shopech roste vyhledávání produktů ze segmentu cestování, meziročně až o 127 %. Podle dat společnosti Shoptet ale žebříčkům nejvyhledávanějšího zboží pro letošní letní sezónu dominují i produkty typické pro dovolenou strávenou doma na zahradě nebo na chalupě, například bazény nebo zmrzlinovače.  Zájem o produkty ze segmentu cestování, jako jsou například kufry, vzrostl za poslední měsíc o 52 %, meziročně je to až 127 %. Češi se připravují i na cestování po vlastní ose – mobilní příslušenství a GPS ve srovnání s minulým měsíc...

Zobrazit více

Nastupující trend: Češi podporují lokální byznys, obrat menších e-shopů překonal největší hráče
1. června 2022

Češi stále častěji preferují utratit peníze u menších a lokálních výrobců než u velkých a nadnárodních firem. Vyplývá to z dat společnosti Shoptet, kterou v minulém roce využívalo pro svůj e-shop 30 tisíc podnikatelů. Ti za rok 2021 dohromady vykázali tržby dosahující 50,35 miliard korun, což je přibližně o 12 % více, než má největší hráč na českém e-commerce trhu. Pozice drobných podnikatelů tak extrémně roste. Jen mezi lety 2019 a 2021 se roční obraty u jednotlivých e-shopů zvýšily až o 213 %. Od roku 2019, kdy e-shopaři hlásili roční obrat 16,06 miliard korun, se tak jedná ...

Zobrazit více

Zájem o platební bránu Shoptet Pay rychle roste. Během prvního kvartálu od spuštění získala 2 000 e-shopů
31. května 2022

Platební brána Shoptet Pay se těší velké oblibě. Za první tři měsíce svého fungování získala 2 000 e-shopů, na kterých proběhlo zhruba 100 000 transakcí. Shoptet tak navazuje na aktuální trend komplexních platebních řešení, které majitelům e-shopů umožní řešit vše v jednom rozhraní. Výsledky Shoptet Pay za první tři měsíce fungování předčily veškerá očekávání. Platební bránu používá již 2 000 e-shopů. Podle šéfa Shoptet Pay Ondřeje Bubna se jiná platební řešení dostávají na taková čísla i několika let. „Nám se to povedlo během tří měsíců, za což jsme velice rádi. Chtěli j...

Zobrazit více

Stránka 3 z 24 - 232 položek celkem

Kontakt pro novináře

pr@shoptet.cz

Sledujte nás

FacebookTwitterYoutubeRss