Poslední článek na blogu

Shoptet.TV rozjíždí vzdělávací videa pro začínající e-shopaře

Odebírat novinky e-mailem

Nevyplňujte toto pole:
 

Tiskové zprávy

Z e-shopů se stává práce na plný úvazek pro čím dál více lidí
26. květen 2016

V roce 2013 by se průměrný majitel e-shopu dal popsat jako muž ve věku 26–35 let, pro kterého je online prodej „vedlejšákem“ a jednoduchým způsobem, jak přinést do rodinného rozpočtu nějakou tu korunu navíc. To platí víceméně i nadále, nicméně se za tři roky událo mnoho změn, které mohou tento obraz brzy změnit. Ačkoli e-shopařů-mužů je stále většina, ženy se nenechávají zahanbit a také se stále více noří to tajů internetového prodeje, v současné době již 36,7 % e-shopů vlastní ženy, přičemž v roce 2013 to bylo pouhých 29,2 %. „Ženy se dříve více obávaly, že kvůli nedostatečným technickým zna...

Zobrazit více

Vlastní e-shop je podle Čechů nejjednodušší způsob podnikání
17. květen 2016

Praha, 17. května 2016 – Z průzkumu společnosti Shoptet vyplynulo, že o vlastním podnikání někdy touží až 82 % dotázaných, 65 % vidí provozování e-shopu, jako ten nejméně nákladný a nejjednodušší způsob. Internetový obchod často vnímají jako ideální možnost, jak si při stávajícím zaměstnání přivydělat. Mít svůj byznys, vzít svůj osud do vlastních rukou nebo pracovat „na svém“ je stále v Česku snem mnoha lidí. Konkrétně 82 % dotázaných přemýšlí o vlastním podnikání. V 65 % pak uvedli, že e-shop vnímají jako nejjednodušší začátek podnikání. Následuje pohostinství, služby a řemeslo. Pro 46 % je ...

Zobrazit více

Obchodníci přijímají elektronickou evidenci tržeb s rozpaky
21. duben 2016

Praha, 21. dubna 2016 – Elektronická evidence tržeb bude zavedena pro obchodníky v druhé vlně. Pokud půjde vše dle plánu, jde o začátek března 2017. Většina, konkrétně 76 % z nich, se toho ale obává. Jde především o pořízení technického zařízení a internetového připojení potřebného pro EET, čas a práci navíc. Největší strach mají malé obchody (92 %) na méně frekventovaných místech. Z dotázaných majitelů obchodů má 76 % obavy ze zavedení EET. Dle jejich názoru bude mít tato povinnost negativní dopad na jejich podnikání. „Část z nich (6 %) to vnímá jako konec jejich byznysu. Jedná se o malé obch...

Zobrazit více

6 mýtů o e-shopech
12. duben 2016

Praha, 12. dubna 2016 – I přesto, že v České republice funguje více než 38 000 e-shopů, nepřestává ubývat lidí, které by lákalo vlastnit internetový obchod. Řada z nich ovšem svůj nápad nedotáhne do finále, případně velmi záhy s vedením e-shopu skončí, a to často kvůli některému ze šesti mýtů, které podnikání přes internet tajemně obestírají. Představy lidí o fungování e-shopu jsou často velmi zkreslené a od reality se výrazně liší. Jak to tedy ve skutečnosti je?  E-shop si může pořídit jen člověk, který rozumí IT Před lety, kdy internet byl výsadou horních deseti tisíc a pro „obyče...

Zobrazit více

Výsledky e-commerce za rok 2015
23. březen 2016

Výsledky e-commerce za rok 2015 – obliba nakupování přes internet stále stoupá Praha, 23. března 2016 – Češi si nákupy přes internet zamilovali. Dokazuje to nejen neustále narůstající počet online obchodů, kterých je v současné době zhruba 38 000, ale také jejich výdělky. Celkový obrat českých e-shopů za rok 2015 byl 81 miliard Kč, což je o celých 20 % více než v roce 2014. Přesto e-shopy stále tvoří pouhých 8 % z celkových maloobchodních prodejů a možnost pro další růst je tak i nadále obrovská. Podrobný průzkum stavu e-commerce za rok 2015 připravila společnost Shoptet ve spolupráci se srov...

Zobrazit více

Jaro je ideální pro založení e-shopu
15. březen 2016

Praha, 15. března 2016 – Po vánočních nákupech a novoročních výprodejích se může zdát, že si e-shopaři konečně budou moci vzít delší dovolenou. Pravdou ale je, že v těchto dnech se pilně připravují na další rok a svůj obchod vylepšují. Pro začínající je právě tato doba vhodná pro založení e-shopu, mají tak dostatek času se etablovat na trhu před hlavní nákupní sezónou. Lidé v e-shopech nakupují po celý rok, ale stejně jako v kamenných obchodech nejvíce utratí během předvánočních nákupů a novoročních výprodejů. Dalo by se tedy říci, že pak pro provozovatele internetových obchodů nastává klidov...

Zobrazit více

Tipy, jak získat loajálního zákazníka
24. únor 2016

Praha, 24. února 2016 – Téměř každý e-shopař ví, že získat nového zákazníka je podstatně náročnější a dražší než si udržet toho stávajícího. Jak si ale „vychovat“ loajálního zákazníka, který se bude stále vracet? Kromě kvalitního zboží a služeb je potřeba nabídnout i něco navíc. „Zkušení provozovatelé internetových obchodů toto pravidlo znají a dělají vše pro to, aby je spokojený zákazník navštěvoval znovu a znovu. Konkurence mezi e-shopy je v Česku veliká, a tak už opravdu nestačí odbavit objednávku včas a bez chyb. Alfou a omegou je vybudovat si se zákazníkem fungující vztah. Vzhledem k tom...

Zobrazit více

V e-shopech se v lednu nakupovalo o sto šest
15. únor 2016

Praha, 15. února 2016 – Předvánoční nákupní horečka zdaleka neskončila Štědrým dnem. Lidé využili lednové výprodeje, což v praxi znamenalo, že počet objednávek klesl oproti prosinci pouze o 9 %. Průměrná cena objednávky se v lednu pohybovala kolem 1650 Kč, což je jen o 8 % méně než během vánočních nákupů.  V lednu lidé využili slev a výprodejových akcích a v e-shopech nakupovali skoro stejně jako před Vánoci. Oproti prosinci počet objednávek klesl pouze o 9 %. Je to téměř o 16 % více, než je celoroční průměr. „I přes to, že nejvíce lidé pořizovali právě zlevněné zboží, tak hodnota jedné obje...

Zobrazit více

Projeví se Valentýn v českých e-shopech?
11. únor 2016

Svátek svatého Valentýna slaví v Česku přibližně 60 % lidí, a to spíše ženy než muži. Ti jsou ve většině případů k oslavám „donuceni“ svými partnerkami. Mezi dárky pak převládají drobnosti, jako jsou květiny, sladkosti či šperky v hodnotě kolem 600 Kč. Tyto pozornosti zatím pořizuje více než 70 % dotázaných na poslední chvíli, a to především v kamenných obchodech. V e-shopech nakoupilo nebo plánovalo nakoupit téměř čtvrtina respondentů. Vzhledem k tomu, že letos svátek připadá na neděli, využije možnost donášky květin nebo bonboniéry jen málokdo. Tuto možnost využije nebo o ní uvažuje pouze 1...

Zobrazit více

Co všechno musí umět dobrý e-shop?
26. leden 2016

První čtvrtletí je ideální čas pro založení nového e-shopu nebo up-grade toho stávajícího. Během roku se stačí etablovat a připravit se na tu hlavní nákupní sezonu. Přinášíme rady, co všechno by měl internetový obchod umět a na co si dát pozor. E-shop by měl v prvé řadě mít intuitivní a snadno ovladatelnou administraci, tak aby jej provozovatel mohl spravovat bez znalostí programování a nebyl odkázaný na technickou podporu. Ideálně by měl mít všechny potřebné funkce, jako například skladové hospodářství nebo možnost vytvářet a evidovat nutné doklady, protože nákup dalších programů a jejich pr...

Zobrazit více

Stránka 5 z 12 - 116 položek celkem

Kontakt pro novináře

pr@shoptet.cz

Sledujte nás

FacebookTwitterGoogle+YoutubeRss